Toon posts:

mandrake 7.2

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrak 7.2 geinstalleer maar ik kan mijn netwerk kaart niet configuren, het is een farallon netwerkkaartje gekregen bij @home.

Weet iemand hoe je zoiets doet? Ik ben net begonnen in Mandrake en weet er nog niet zoveel vanaf. Ik heb internet afgezocht naar allerlei faqs maar kon niks vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
niemand??

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Niks vinden? Kijk eens op http://www.google.com/search?q=athome+farallon+linux ;)
http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Cable-Modem/isps.html

In Hartford, Connecticut, TCI (now AT T) is issuing a Farallon PnP ISA

Ethernet card. This card may be detected with the isapnp tools or jumpered. The info is on Farallon's website for this card. It is NE2000 compatible.
Dus je moet in Mandrake 7.2 bij draknet voor de NE2000 kaart kiezen en ik denk dat het dan werkt :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Als het een ISA kaartje is, moet je de 'ne' module hebben, ne2k-pci werkt alleen op PCI kaarten (maar dat kon je wel raden aan de naam).

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Onder redhat 7.1 krijg ik hetzelfde, ip probleem tijdens het opstarten van Linux.
Is mijn netwerk kaart wel linux compatible?

Ik heb een faralon kaartje, in win98 wordt deze automatisch herkent als een pci ethernet kaart dec 21041-gebaseerde adaptor

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer een idee? :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tulip module meegeven bij het configgen.

Ik vond het iig een zware ranskaart, ook onder Win98 niks dan geklier met driver.

Ik heb de kaart omgeruild voor een rtl8139 kaartje, ff MAC adres doorgebeld (ja, dat moet hier wel) en sindsdien gaat alles stukken soepeler.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Welk netwerkkaartje is dan wel goed en werkt onder Linux dan koop ik die wel. Ik hoef namelijk geen mac adres door te geven, ik kan gewoon een ander kaartje gebruiken. Welke raden jullie dan aan?

Verwijderd

Op hardware.nl hebben ze Levelone kaartjes met een Realtek 8139 Chip, 10/100 MBit, fijne kaartjes, voor maar 40 piek ofzo. (gebruik ze zelf ook.)
Wil je een 10 MBit is een Realtek 8029 Chip ook prima.
Wil je meer uitgeven pak je een 3com of Intel kaart.
Suc6

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

...

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
gvd alweer, die vorige post was van mij :)
Pagina: 1