Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Agenda maximaal delen?

Pagina: 1
Acties:

• Haanhoefforum
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16-01-2018
hallo

Even het volgende:
Ik maak gebruik van Google agenda om mijn agenda te kunnen zien op zowel op mijn mac als op diverse android devices.
Nu heb ik van een derde persoon (vrijwilligerswerk) een agenda gekregen (een URL ical) en deze heb ik aan mijn google account toegevoegd via url. Online (dus wanneer ik via een browser inlog op google calendar) werkt dat prima, ik zie daar de agenda staan.

Echter krijg ik deze agenda niet te zien in apps waarmee ik aan mijn google account gekoppeld ben. Dus op bv mijn android toestellen zie ik deze agenda niet verschijnen terwijl ik daar wel mijn primaire google agenda zie en ook een andere agenda van mijn werk, die ik ooit ook via ical url heb gekoppeld. Daar hoefde ik niets voor te doen, die verscheen er vanzelf in.

Hoe kan ik nu het meest effectief zorgen dat deze vrijwilligersagenda ook altijd op mijn androids zal verschijnen, ook als ik daar bv een nieuwe agenda app op zet of wanneer ik overstap op een ander toestel?
Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik op elk device de ical url toevoeg? Want dat hoefde voor mijn werkagenda ook niet. Die kwam vanzelf mee wanneer ik de agenda app koppelde met mijn google account...

• Sleepkever
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Heb je deze stappen al eens doorlopen? https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=en

Grote kans dat hij gewoon nog niet gesynced word op je device of misschien zelfs simpelweg verborgen staat wat met een tap opgelost is. Dit kan inderdaad individueel per device verschillen en er is voor zover ik weet geen manier om dit centraal te forceren. Echter als het op de site te vinden is kan het altijd ook terug gezet worden op elk ander device.

• Haanhoefforum
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 16-01-2018
Bovenstaande link bekeken maar dit zijn niet de oplossingen voor mijn probleem.

Het punt is dat toevoegen aan mijn account prima lukte met de ical-link. Op mijn browser dus prima in te zien.
Echter krijg ik hem in android niet toegevoegd omdat ik daar alleen accounts kan aanmaken in de agenda app. Ik kan daar geen ical invoeren.

En zoals gezegd; ik heb ook een andere link (van mijn werkagenda) toegevoegd in mijn google account, dus in de browser, en die agenda komt wel automatisch mee in al mijn twee androids.

het gekke is dat van beide agenda's de instellingen gelijk lijken te zijn in mijn account, maar de ene komt wel automatisch mee maar de andere niet...

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True