Mail app neemt veel opslag in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860399

Topicstarter
Mijn vraag
De mail app van Apple zelf neemt veel ruimte in beslag. Ik heb een iPhone 5S met IOS 10.2.
Ik heb hier 1 account aan gekoppeld waar ook wel veel mail opstaat.
Het verwijderen van het account of de app hebben beiden geen zin. De ruimte (ruim 1gb) blijft ingenomen door de app.

Ik heb al veel op internet rondgezocht en heb het idee dat de mail op de cache blijft staan. Heb inmiddels al 2000 mails verwijderd, maar er wordt notabene meer ruimte ingenomen.

Ik heb niet zoveel zin om apps te moeten downloaden hiervoor. Iemand enig idee om deze ruimte op te leveren voor andere doeleinden?

Bij voorbaat dank!

Gr.
Joost

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het verwijderen gaat niet instant, dat zou het verwijderen van een account heel traag maken. Als je een account verwijdert hebt en de Mail app gesloten hebt (en misschien weer geopend) dan wordt op de achtergrond alles langzaam gewist om te batterij niet te veel te belasten en de performance van andere apps niet te ondermijnen.

Als er wat stuk is, bijv. een cache die om een of andere reden niet opgeruimd kan worden, dan kan je altijd nog een backup maken, en de telefoon wissen en terugzetten van de backup die je dan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860399

Topicstarter
Verhip,

Heb nu voor de 3e keer al mijn account verwijderd via de instellingen en nu heb ik ineens al mijn ruimte terug.
Dreigen met tweeakters heeft dus geholpen.
Topic mag gesloten worden, bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 860399 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:50:
Verhip,

Heb nu voor de 3e keer al mijn account verwijderd via de instellingen en nu heb ik ineens al mijn ruimte terug.
Dreigen met tweeakters heeft dus geholpen.
Topic mag gesloten worden, bedankt voor de hulp!
Ik heb gister even met mijn elfenstaafje gezwaaid. :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Misschien een mail account nemen net als Gmail met IMAP, dan hoef je geen mails te verwijderen om ruimte te maken, want dan wordt de mail in de cloud bewaard! :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W