Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TimSeve
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-11 19:50
Hallo mede Tweakers.

Ik heb recent een huis gekocht, waarbij ik een Lyric T6 thermostaat heb gekocht.

Ik heb een CV ketel uit 2014 (merk ff onbekend)

Ik was aan het denken om de kranen van de verwarming te vervangen met slimme kranen en nu kwam ik de Honeywell set tegen van 4 stuks. Nou is mijn vraag, kan ik deze set met de Lyric gebruiken?

Ik weet niet of dit topic hier thuishoort, maar misschien hebben jullie al ervaring hier mee. Thanks!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25
Misschien is het handig om te vermelden welke knoppen dat zijn? En staat zoiets niet ergens in een tabel bij honeywell zelf / weet de verkoper dit niet?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Slimme kranen zijn vaak niet nodig. Waarom zou je dat wel willen, kan je dat toelichten?

optie1) je kranen zo instellen dat ze allemaal redelijk de boel warm houden (goedkoopst en vaak het 'makkelijkst' en daarom het meest toegepast).
optie 2) thermostaatkranen gebruiken (let er dan wel op dat er een voetventiel zit in je radiator, anders kan er eentje in een koude ruimte voor een langere tijd al je CV water gebruiken - geen ramp maar de rest van je huis warmt dan later op). - Is handig als je ruimtes hebt die je zo nu en dan warmer wilt hebben (logeerkamer bijvoorbeeld).
optie 3) op afstand bestuurbare kranen, eigenlijk optie 2 maar dan duur.

Waarom het zonder voetventiel niet werkt: Moderne ketels moduleren ook zelf, dus als er een kraan ergens vol openstaat dictbij de ketel, dan schakelt ie terug want warm water hoef je niet te verwarmen (moduleren). De rest van het huis krijgt dus niets aan warmte ook al staat je Homeywell wel om warnte te vragen, de ketel negeert dat vrolijk. Met een afgeknepen voetventiel voorkom je dat er 1 radiator is die veel warm water teruggeeft aan de ketel, dan schiet de ketel niet in de modulatie stand.

Een CV systeem inregelen is niet zo eenvoudig. Voor meer info zie Gas besparen door middel van CV tuning deel II

De Honeywell T6 is overigens een leuk ding, hangt hier ook aan de muur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• TimSeve
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-11 19:50
Bedankt! Ik ga nog eens kijken of alles rendabel genoeg zou zijn maar ik ben geholpen voor nu.