Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen op 1080*2560: FIFA 18, COD WW1, etc. Liefst op minimaal 60 fps, hoeft niet op Ultra, high is voldoende.
Video bewerken/renderen: Premiere Pro, voornamelijk in 4k 30 fps en 2.7k 60 fps
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200, incl scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
veel cores/threads voor video bewerken, widescreen monitor voor de extra ruimte op het scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In ieder geval geen overkill, beetje zonde als ik teveel uitgeef aan iets wat ik niet nodig heb.
Ga je overklokken?
misschien in de toekomst
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel vooral over de gpu. Voor editing/renderen is volgens mij de CPU een stuk belangrijker dan de GPU.
Omdat ik geen diehard gamer ben, vind ik het eigenlijk een beetje veel van het goede om er een €300.- 1060/ rx580 in te hangen. Kijk je naar goedkopere modellen, dan is het performance verschil met de 1050 gelijk behoorlijk groot. Bovendien heb je voor ongeveer hetzelfde geld een tweedehands GTX 970.
Mijn vraag is vooral welke videokaart ik het beste kan nemen, die voldoet aan mijn eis om de 60 fps te halen, maar die geen overkill is?
Lijstje:
Casual gamen op 1080*2560: FIFA 18, COD WW1, etc. Liefst op minimaal 60 fps, hoeft niet op Ultra, high is voldoende.
Video bewerken/renderen: Premiere Pro, voornamelijk in 4k 30 fps en 2.7k 60 fps
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1200, incl scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis/toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
veel cores/threads voor video bewerken, widescreen monitor voor de extra ruimte op het scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In ieder geval geen overkill, beetje zonde als ik teveel uitgeef aan iets wat ik niet nodig heb.
Ga je overklokken?
misschien in de toekomst
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel vooral over de gpu. Voor editing/renderen is volgens mij de CPU een stuk belangrijker dan de GPU.
Omdat ik geen diehard gamer ben, vind ik het eigenlijk een beetje veel van het goede om er een €300.- 1060/ rx580 in te hangen. Kijk je naar goedkopere modellen, dan is het performance verschil met de 1050 gelijk behoorlijk groot. Bovendien heb je voor ongeveer hetzelfde geld een tweedehands GTX 970.
Mijn vraag is vooral welke videokaart ik het beste kan nemen, die voldoet aan mijn eis om de 60 fps te halen, maar die geen overkill is?
Lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 194,- | € 194,- |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 45,05 | € 45,05 |
| 1 | Fractal Design Define C Window | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | LG 29UM59A-P Zwart | € 216,59 | € 216,59 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 194,- | € 194,- |
| 1 | Seasonic Focus 450 Gold | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Crucial MX300 m.2 275GB | € 87,- | € 87,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 963,54 | |