Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WBorrenbergs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-11-2025
Hallo, ik wil graag mijn huidige PC upgraden. Helaas ben ik zelf geen expert op het gebied van hardware en zie ik door alle hedendaagse opties het bos niet meer ;)

Ik gebruik mijn PC alleen om te gamen. Ik speel games zoals Overwatch en PUBG en vooral PUBG loopt niet soepel op mijn huidige setup.

Graag zou ik mijn systeem zo upgraden dat ik de komende tijd games zonder problemen en een hoge FPS kan spelen.

Ik zoek een?
Nieuwe videokaart, nieuw moederbord?, geheugen?

Wat is je budget?
+/- €1000,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur voor een bepaald merk.

Mijn huidige set-up:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 340,01€ 340,01
1MSI Z97 GAMING 7€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X€ 0,-€ 0,-
1WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Cosmos SE Windowed€ 149,-€ 149,-
1Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212X€ 31,-€ 31,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C10€ 148,05€ 148,05
1Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,06

Beste antwoord (via WBorrenbergs op 09-01-2018 00:26)

• PC_EVERYDAY
  • Laatst online: 21-11-2025
Waltro schreef op maandag 8 januari 2018 @ 01:17:
[...]

Lijkt mij uiterst overbodig? Een I7 4790K zou het nog prima moeten doen, evt. met (kleine) overclock (support moederbord right?). Ik zou er een 1070 ingooien, en dan kijken of ie goed loopt. Maar zoals hier boven ook al aangegeven, PUBG loopt nogal stroef op de meeste pc's.
Je hebt helemaal gelijk!!!
Heb niet gekeken naar zijn huidige set-up, dacht dat dit het lijstje was voor wat hij wou aanschaffen.

Nee een I7 4790K moet prima zijn, overclocken kan maar daar voelen veel mensen zich niet prettig bij wat ik me kan voorstellen. Zou dan eerder de Videokaart met de tool van MSI (MSI Afterburner) overal minimaal 100Mhz omhoog gooien, dit kan vrijwel nooit kwaad.
Een GTX 1070 kan ook maar een GTX 1060 6GB zou de klus ook al moeten klaren zeker in combinatie met de CPU die er nu in zit. Echter staat de GTX 1060 6GB ook bij recommended PC requirements bij PUBG.

Wederom dit licht dan aan het budget want het prijs verschil tussen de GTX 1060 en de GTX 1070 is wel 100,-

Ik lees ook dat je budget wat je jezelf nu hebt gegeven ongeveer 1000 Euro is.
Voor dit geld kun je veel doen, zeker als je je huidige hardware ook nog verkoopt op Tweakers bij Vraag & Aanbod.

Mijn advies als het enige wat nu niet lukt met de PC of wat je beter wilt doen met de PC, in dit geval PUBG is, dan zou ik gaan voor enkel een nieuwe GPU (videokaart) Je mag zelf kiezen of je het prijs verschil van 100 euro tussen de 1060 en de 1070 waard vind, dit is ieder voor zich. Zelf zou ik gaan voor een goede 1060 6GB en dan zit je op 350,-

Met vriendelijke groet,
Thijs

Alle reacties

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:53
PUBG loopt toch op geen enkele pc soepel ;)

Ik denk dat een upgrade van je videokaart al wonderen zal doen voor je prestaties.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Desktop Aankoopadvies staan nog tientallen topics met een budget van 1K

https://tweakers.net/revi...Field=time&orderSort=desc heeft meerdere builds van 400 Euro tot 3000 Euro

Verder mis ik resolutie in je startpost alsmede de spullen die je zelf al had gevonden; op basis van je actuele build, zou ik er persoonlijk voor kiezen om daar nog een paar honderd Euro voor te vangen en lekker iets nieuws te kopen. Maar ja, misschien is mijn portomonnee/afschrijving iets "makkelijker" dan jouw financiele situatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wettacked
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-02 18:09
Ik zou inderdaad ook een goede videokaart kopen en voor de rest afwachten. Met deze pc moet je (met een nieuwe videokaart) toch wel 1-2 jaar uit kunnen houden.

• PC_EVERYDAY
Ik zou persoonlijk eens kijken voor een nieuwe CPU en dan dus ook een nieuw Moederbord wss en een nieuwe GPU zodat je de komende tijd ook lekker door kunt gamen en niet over 2 jaar weer buikpijn krijgt omdat er weer wat zou moeten gebeuren. Echter weet ik ook niet wat het budget voor je is, denk hier eens over na wat je bereid bent er aan willen uit te geven dan is het ook makkelijk kiezen voor wat je gaat upgraden en wat niet.

Wat voor componenten heb je nu in je PC zitten?
Aan de hand daarvan kan ik eens kijken voor je wat de mogelijkheden zijn als je dat wilt.
En denk ook eens na over je budget ;-)

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Thijs

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-02 10:06
thijsvbree schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:48:
Ik zou persoonlijk eens kijken voor een nieuwe CPU en dan dus ook een nieuw Moederbord wss en een nieuwe GPU zodat je de komende tijd ook lekker door kunt gamen en niet over 2 jaar weer buikpijn krijgt omdat er weer wat zou moeten gebeuren.
Lijkt mij uiterst overbodig? Een I7 4790K zou het nog prima moeten doen, evt. met (kleine) overclock (support moederbord right?). Ik zou er een 1070 ingooien, en dan kijken of ie goed loopt. Maar zoals hier boven ook al aangegeven, PUBG loopt nogal stroef op de meeste pc's.

Acties:
  • Beste antwoord

• PC_EVERYDAY
Waltro schreef op maandag 8 januari 2018 @ 01:17:
[...]

Je hebt helemaal gelijk!!!
Heb niet gekeken naar zijn huidige set-up, dacht dat dit het lijstje was voor wat hij wou aanschaffen.

Nee een I7 4790K moet prima zijn, overclocken kan maar daar voelen veel mensen zich niet prettig bij wat ik me kan voorstellen. Zou dan eerder de Videokaart met de tool van MSI (MSI Afterburner) overal minimaal 100Mhz omhoog gooien, dit kan vrijwel nooit kwaad.
Een GTX 1070 kan ook maar een GTX 1060 6GB zou de klus ook al moeten klaren zeker in combinatie met de CPU die er nu in zit. Echter staat de GTX 1060 6GB ook bij recommended PC requirements bij PUBG.

Wederom dit licht dan aan het budget want het prijs verschil tussen de GTX 1060 en de GTX 1070 is wel 100,-

Ik lees ook dat je budget wat je jezelf nu hebt gegeven ongeveer 1000 Euro is.
Voor dit geld kun je veel doen, zeker als je je huidige hardware ook nog verkoopt op Tweakers bij Vraag & Aanbod.

Mijn advies als het enige wat nu niet lukt met de PC of wat je beter wilt doen met de PC, in dit geval PUBG is, dan zou ik gaan voor enkel een nieuwe GPU (videokaart) Je mag zelf kiezen of je het prijs verschil van 100 euro tussen de 1060 en de 1070 waard vind, dit is ieder voor zich. Zelf zou ik gaan voor een goede 1060 6GB en dan zit je op 350,-

Met vriendelijke groet,
Thijs

• WBorrenbergs
  • Laatst online: 23-11-2025
Dankjewel voor jullie reacties. Heb ondertussen een 1070ti aangeschaft en het loopt allemaal al stukken beter.

• PC_EVERYDAY
WBorrenbergs schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 00:26:
Dankjewel voor jullie reacties. Heb ondertussen een 1070ti aangeschaft en het loopt allemaal al stukken beter.
Fijn om te horen dat het nu beter loopt!
Veel plezier van je 1070TI!

Groetjes
Pagina: 1