ethernetkaart problemen

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Sinds een paar dagen draai ik Linux. :? Heb nu een tweede (fast)ethernetkaartje van Mtek (zeg maar "noname") er bij gezet. Bij het booten ziet Linux het kaartje en installeerd hem gewoon. Linux krijgt hem echter niet geactiveerd. Tijdens de bootprecedure krijg ik een melding als: "insmod problemen, misschien iets fout met module parameters, IO of IRQ. Nu heb ik gekeken of er conflicten waren, maar die zijn er niet. Bij het afsluiten krijg ik nog een melding met ("IOx88" for ISA)... of zoiets. :(
Ik had er een 10Mbps ISA kaartje inzitten. Mijn huidige kaartje is een 10/100Mbps PCI. Zijn er instellingen verkeerd blijven staan? :?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

check je /etc/conf.modules of /etc/modules.conf
ligt aan je kernel versie welke je hebt...
oude instellingen van je ISA kaartje kan je dan wel weg rotten...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• RedTop
Zal ik doen. Maar het lijkt me ook wel slim om eerst de driver te installeren... Had ik niet aan gedacht omdat de andere hardware geen problemen gaf. |:(
Nu heb ik dus problemen met het installeren van die driver. Ik moet hem eerst compilen met een batch-file, maar als ik dat doe krijg ik allemaal foutmeldingen. Ik heb een nieuwere driver gedownload (rtl8139) en pci-scan.h en kern-compat.h, maar het wil nog steeds niet werken :(

Ideetjes?

• Sjonny

Sjonny

Fratser

gebruik gewoon de driver die bij de kernel zit?
check /lib/modules/`uname -r` naar alle kernel modules, en probeer wat uit :)

• RedTop
Dat is het hem juist. De driver die ik nodig heb zit niet bij de kernel. Ik gebruik Redhat 7.1 en ik las net dat de problemen met compilen die ik heb een ingebakken flaw is... lekker klote dus :(
Begin echt een beetje de moed te verliezen...

• Sjonny

Sjonny

Fratser

eigen kernel bakken?

Verwijderd

Wellicht kun je in DOS modus booten en je ISA kaart handmatig instellen mbv de diskette bij je kaartje. Ik had een dergelijk probleem met FreeBSD en een ISA network in PnP modus, no way. Heb 'm toen handmatig IO en IRQ toegewezen en zie daar het draait als een trein :).

Verwijderd

Ik zou ff mijn eigen kernel maken. Is niet zo moeilijk als het lijkt. Kijk maar eens op www.kernelnewbies.org Ff de goede modules kiezen, niet meebakken in de kernel, dat doe je pas als je weet hoe het allemaal zit wat betreft modules.
Pagina: 1