For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 28-12-2017 21:52)
Een 2e router achter je Connectbox kan op 2 manieren zonder problemen:
- De Connectbox in bridge zetten: deze zal nu alleen nog maar als modem fungeren
- Jouw eigen router in de DMZ van de Connectbox zetten. Hierdoor wordt alle verkeer van en naar jouw router 'onbehandeld' doorgelaten waardoor beide apparaten elkaar niet in de weg kunnen gaan zitten.
Ow....terugkomend op jouw vraag: geen bridge maar wifi uit betekent dat de Connectbox nog routertaken uitvoert en daarmee samen met jouw eigen router kan conflicteren.
[ Voor 13% gewijzigd door Shivan_20 op 26-12-2017 13:00 ]
Alle reacties
- De Connectbox in bridge zetten: deze zal nu alleen nog maar als modem fungeren
- Jouw eigen router in de DMZ van de Connectbox zetten. Hierdoor wordt alle verkeer van en naar jouw router 'onbehandeld' doorgelaten waardoor beide apparaten elkaar niet in de weg kunnen gaan zitten.
Ow....terugkomend op jouw vraag: geen bridge maar wifi uit betekent dat de Connectbox nog routertaken uitvoert en daarmee samen met jouw eigen router kan conflicteren.
[ Voor 13% gewijzigd door Shivan_20 op 26-12-2017 13:00 ]
Dankje, duidelijk verhaal. Laat ik 'm weer in bridge zetten zoals in mijn oude situatie. Lijkt mij voor mij prima oplossing.Shivan_20 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:58:
In Bridge modus zal de Connectbox ook nog routertaken uitvoeren en dus (interne) IP adressen toekennen e.d. Omdat jouw router dat ook doet is er een (grote) kans op conflicten.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Duidelijk verhaal maar volgens mij foutje in bovenstaande zin...Shivan_20 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:58:
In Bridge modus zal de Connectbox ook nog routertaken uitvoeren en dus (interne) IP adressen toekennen e.d.
Het is 2e kerstdadg, we moeten nog bijkomneShaggie_NB schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:21:
[...]
Duidelijk verhaal maar volgens mij foutje in bovenstaande zin...
Ik begreep de strekking ook.. daarom zei ik ook "foutje"..MrMarcie schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:22:
[...]
Het is 2e kerstdadg, we moeten nog bijkomne. Ik begreep de strekking wel.
Had leiver die router (R7000) niet nodig. MEer apaaraten en vooral meer stroom. Maar heb afgelopen tijd eens gemeten. 8Watt max. Dus dat valt erg mee.
EDIT [na dagje]
We zijn nu bijna dag verder. VErbinding klapt er steeds uit. Lampje blijft wel groen maar geen internet en kan de CB niet bereiken. Stekker eruit/in helpt weer even. Lijkt erop dat ie over de zeik gaat als je op meer dan 1 apparaat beetje data gaat trekken. Ene pc 2 of 3 downloads en dan op de andere YT of een speedtest. Grrr. Al uren bezig om te kijken of ik kan oplsossen lukt niet. Wordt weer heel Ziggo support verhaal.
EDIT 2 [nachtje verder]
Router weg, en gebruik alleen CB, dat geeft geen probleem. Zit nu vast aan ellende en instellingen Ziggo. Schijtziek wordt ik ervan. Schijnen meer mensen te zijn die ellende ervaren met de R7000. Bedankt Ziggo.
[ Voor 105% gewijzigd door MrMarcie op 27-12-2017 15:33 . Reden: Toch niet fijne verbinding ]