Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Toegang geweigerd op Asustor AS4001T nas

Pagina: 1
Acties:

• tajvdz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-02 21:02
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe nas (Asustor AS4001T). Ik ben een beetje aan het uitproberen hoe ik vanaf pc en Dreambox 8000HD (linux schotel ontvanger) toegang tot de gedeelde mappen kan krijgen. Ik heb het op dezelfde manier gedaan als op mijn oude nas met het guest account en dat werkt goed. Maak ik echter een nieuw gebruikers account aan met wachtwoord dan gaat het mis. Op de pc is na een reboot de verbinding verbroken. Die kan of worden hersteld of hij vraagt opnieuw om het wachtwoord ondanks dat wachtwoord onthouden staat aangevinkt. Op de Dreambox lukt het de eerste keer gewoon maar na een tijdje werkt de cifs mount niet meer. Met opnieuw instellen wordt hij niet hersteld maar wel als ik het guest account gebruik. Het lijkt er op of je maar een bepaalde tijd toegang hebt. Nu staan de opties zover ik kan zien zo ingesteld dat er geen tijdslimiet is. Weet iemand waar ik de oplossing moet zoeken? Zo ver ik kan zien zijn de gebruikers account identiek maar heeft de nieuw aangemaakte alleen een wachtwoord. Het kan zijn dat de Dreambox daar moeite mee heeft maar goed dan zou het denk ik helemaal niet moeten werken. Bij het instellen is dat wel het geval maar de link wordt later opeens verbroken.

• tajvdz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11-02 21:02
niemand die hier wat over te zeggen heeft?

• guido2545
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-02 18:20
Heb je wel NFS geactiveerd op de NAS? Linux werkt niet goed met Samba shares.
Meestal moet je NFS ook nog apart op de betreffende share zetten.

Vakgebied: |Netwerk|Voip|DNS|Hosting|Servers|

• Gusto
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12-01 14:21
Linux werkt prima met Samba shares!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True