Toon posts:

Monitor voor PS4 (1080p) + Laptop(940M GFX)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Hallo, Ik zoek een monitor rond de 24-27 inch voor mijn PS4(1080p output) en non-gaming voor mijn laptop( Nvidia 940M GFX). Budget tot €300.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Low level Unity3D & Blender

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Eerst wou ik een 4K scherm kopen (dat hopelijk goed schaalt met PS4 1080p output) maar ik ben bang dat mijn magere graka dit niet zal kunnen leveren. Vervolgens wou ik graag een 27 inch kopen maar voor Full HD blijkt de pixel density wat aan de te lage kant. Vervolgens zou dan 24 inch Full HD een optie zijn maar dat ligt natuurlijk wat aan de kleine kant.

Hebben jullie enig advies hierover, want ben de weg wat kwijt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eerst een uitzoeken wat jouw videokaart aan kan (theoretisch) qua maximale resolutie uitsturen. En zoek daarna uit wat jouw laptop voor aansluiting heeft en dus praktisch maximaal kan uitsturen.

Je ppi-zorg is best "ongefundeerd"; het verschil in kijk-afstand is ongeveer 14cm.

Geen idee wat je belangrijker vindt maar wil je mooie kleuren, zal je een IPS-paneel moeten neerzetten (maar mogelijk minder goede respons voor de PS4). Stel je iets minder prijs op kleurechtheid en zal je er voornamelijk mee gamen, kan je vast een goed TN-paneel kunnen vinden.

Vergeet je even niet dat je niet beschrijft welke output je laptop heeft (HDMI / DP / DVI) en/of je wel/geen geluid voor de PS4/laptop op de monitor wil hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat gegoogled maar vind niet direct een éénduidig antwoord op de maximale resolutie. Ik heb momenteel deze laptop: Lenovo Yoga 500-15IBD. pricewatch: Lenovo Yoga 500-15IBD (ik weet niet of links mogen gepost worden).

Ik ben zeker op zoek naar een IPS-paneel waar geen geluid moet uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IPS monitoren voor PS4 met/zonder speakers

Ik vermoed dat de laptop wel 1080p kan uitsturen maar anders zou ik Lenovo even een berichtje sturen hierover.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de lijst, maar dan twijfel ik nog steeds tussen een 24 of 27inch? Ik lees vaak op forums de voorkeur bij 27 inch eerder uitgaat naar 4K of 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05
Ik heb thuis een setup met de pricewatch: Dell Ultrasharp U2518D Zwart waarbij ik links mijn PS4 en Nintendo Switch heb aangesloten op de HDMI poorten, en rechts heb ik de XPS 15 (met GTX 960M) aangesloten op de TB16 dock, die aan mijn monitor hangt. Verder heb ik ooit een product: X-Mini v1.1 Capsule Speaker gekregen en die aan mijn monitor hangen. Zo kan ik geluid krijgen via het speakertje van de PS4, Switch en XPS 15.

De keus voor de Ultrasharp was simpel: 1440p resolutie + 25 inch is voor mij een prima combo. Het staat op mijn bureau, dus ik zit er niet ver vandaan, ook als ik op de PS4 of Switch game. Wellicht interessant om hier naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe draait dan de PS4 op deze andere resolutie? Wordt dat dan niet Blurry? Ik ga er vanuit dat je geen PS4 Pro hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:37:
Hoe draait dan de PS4 op deze andere resolutie? Wordt dat dan niet Blurry? Ik ga er vanuit dat je geen PS4 Pro hebt?
Nee, ik heb de first gen PS4. De PS4 Pro kan volgens mij alleen 1080P of 4K, niets in het midden. Ik merk niet bijzonder veel vam de blurryness. In de menu instellingen zie je het wel, maar ingame ben ik vaak gefocust op andere dingen waardoor ik het niet merk.

Gezien de monitor voor meerdere doeleinden wordt gebruikt, vind ik deze kleine trade-off (wat blur in de menu) het zeker waard t.o.v. de toename in werkruimte op m'n laptop. Maar dat kan per persoon verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
1080p op 24 inch is gewoon scherp, geen blur.
voor gamen zou ik zeker een degelijk en snel tn scherm kopen, ips heeft stuk langzamere pixels en dat merk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1