Hey all, ik wil na 7 a 8 jaar eindelijk iets nieuws. Omdat ik mijn pc vooral zakelijk gebruik begin ik het nu echt nodig te hebben. M'n pc werkt nog aardig goed, zeker voor zijn leeftijd. Wat heb ik nu?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral upgraden vanwege Lightroom. Ik weet dat Lightroom niet de best geoptimaliseerde software is. Photoshop en wat games (ben niet echt een hardcore gamer meer dus ik hoef ook niet op de hoogste settings te spelen, FPS > graphics).
Maar vooral Lightroom! Ik wil meer uit mijn tijd kunnen halen als zzp'er.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn videokaart wil ik graag meenemen, is nog prima. Maar als jullie het er niet mee eens zijn, hoor ik het graag. Voor de rest mijn hdd's/sdd. Wellicht mijn case, maar die ben ik een beetje zat na 7 jaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil betere opslag. Als fotograaf maak ik veeeel foto's en wil het ook graag archiveren/backuppen. Het liefst wil ik werken van een SSD en na een tijdje de files/folders overzetten naar een archief hdd ofzo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar ik denk dat Intel tegenwoordig boven AMD staat qua prestaties? Qua prijs is AMD met Ryzen natuurlijk mooi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk is een mooi extra'tje. Misschien wat lampen for fun en goede koeling.
Ga je overklokken?
Niet van plan, maar misschien zit dat er wel in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voor mij hoeft het niet het nieuwste en het beste te zijn. Qua prijs wil ik ook niet teveel uitgeven. Ik wil gewoon een systeem waarbij ik het verschil met mijn 7 jaar oude pc ECHT merk. Waarbij ik met Lightroom lekker snel door de foto's kan gaan, i.p.v. te wachten op m'n pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Allemaal zonder videokaart.
Zonder case, fans en lampen? 500? 600?
Maar als het mogelijk is, een complete tower: 700-800?
Maar het liefst voor rond de 800-900 misschien een tower maar een degelijke monitor.
Heel erg bedankt alvast en fijne feestdagen,
Marvin

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral upgraden vanwege Lightroom. Ik weet dat Lightroom niet de best geoptimaliseerde software is. Photoshop en wat games (ben niet echt een hardcore gamer meer dus ik hoef ook niet op de hoogste settings te spelen, FPS > graphics).
Maar vooral Lightroom! Ik wil meer uit mijn tijd kunnen halen als zzp'er.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn videokaart wil ik graag meenemen, is nog prima. Maar als jullie het er niet mee eens zijn, hoor ik het graag. Voor de rest mijn hdd's/sdd. Wellicht mijn case, maar die ben ik een beetje zat na 7 jaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil betere opslag. Als fotograaf maak ik veeeel foto's en wil het ook graag archiveren/backuppen. Het liefst wil ik werken van een SSD en na een tijdje de files/folders overzetten naar een archief hdd ofzo.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar ik denk dat Intel tegenwoordig boven AMD staat qua prestaties? Qua prijs is AMD met Ryzen natuurlijk mooi.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk is een mooi extra'tje. Misschien wat lampen for fun en goede koeling.
Ga je overklokken?
Niet van plan, maar misschien zit dat er wel in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voor mij hoeft het niet het nieuwste en het beste te zijn. Qua prijs wil ik ook niet teveel uitgeven. Ik wil gewoon een systeem waarbij ik het verschil met mijn 7 jaar oude pc ECHT merk. Waarbij ik met Lightroom lekker snel door de foto's kan gaan, i.p.v. te wachten op m'n pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Allemaal zonder videokaart.
Zonder case, fans en lampen? 500? 600?
Maar als het mogelijk is, een complete tower: 700-800?
Maar het liefst voor rond de 800-900 misschien een tower maar een degelijke monitor.
Heel erg bedankt alvast en fijne feestdagen,
Marvin
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2017 01:54 ]