Inloggen op iCloud lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1018289

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren kon ik opeens niet meer inloggen op iCloud. Ik kon mijn gegevens invoeren, maar voor de rest gebeurde er niets. Ik heb een reservekopie gemaakt op iTunes en ik heb mijn iPhone vandaag hersteld en ge-update. Hierna heb ik de reservekopie erop gezet, maar ik kan nog steeds niet inloggen. iCloud op mijn laptop doet het overigens wel. Ik heb mijn iPhone ook als helemaal nieuw configureerd en toen kon ik wel inloggen. Hierna heb ik weer de reservekopie erop gezet, maar ik kan helaas weer niet inloggen.

Kan iemand me helpen?

Ik heb tevens een iPhone 6S.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apple Elfje zegt: Sim al opnieuw geplaatst ? sluit je toestel eens aan op iTunes(via je PC)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:56
Icloud gegevens al eens helemaal verwijderd van je iphone

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:31:
Apple Elfje zegt: Sim al opnieuw geplaatst ? sluit je toestel eens aan op iTunes(via je PC)
Beide geprobeerd zonder succes helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:41:
Icloud gegevens al eens helemaal verwijderd van je iphone
Hoe kan ik dit doen? Via iCloud.com verwijderen? Ook al geprobeerd, maar het mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Anoniem: 1018289 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:43:
[...]

Hoe kan ik dit doen? Via iCloud.com verwijderen? Ook al geprobeerd, maar het mocht niet baten
Remove your associated devices on an iPhone, iPad, or iPod touch
Tap Settings > [your name] > iTunes & App Store.
Tap your Apple ID.
Tap View Apple ID. You might be asked to enter your password.
Scroll to the iTunes in the Cloud section, then tap Remove This Device.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:50:
[...]

Remove your associated devices on an iPhone, iPad, or iPod touch
Tap Settings > [your name] > iTunes & App Store.
Tap your Apple ID.
Tap View Apple ID. You might be asked to enter your password.
Scroll to the iTunes in the Cloud section, then tap Remove This Device.
Maar ik kan helemaal niet inloggen op mijn iPhone als de reservekopie erop staat. Of bedoel je dat ik mijn iPhone weer moet herstellen, moet inloggen op iCloud en dan pas verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-06 15:14
Zit je toevallig op wifi? Ik stel per maand redelijk wat iPhones in en ze doen vaak moeilijk als je dit probeert via wifi te doen... wifi uit en het gaat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Anoniem: 1018289 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:55:
[...]

Maar ik kan helemaal niet inloggen op mijn iPhone als de reservekopie erop staat. Of bedoel je dat ik mijn iPhone weer moet herstellen, moet inloggen op iCloud en dan pas verwijderen?
Scherp, en als je gewoon je apple id eens van je telefoon af gooi via de instellingen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:07:
[...]

Scherp, en als je gewoon je apple id eens van je telefoon af gooi via de instellingen?
Als ik via iTunes store en App store inlog, sta ik wel ingelogd en ook bij iCloud, maar ik kan dan helemaal niets plus in App store krijg ik te zien dat mijn Apple id slechts geldig is voor aankopen in Nederland? Vervolgens gaat ie naar app store en is het mislukt om een verbinding te maken... ik snap er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1018321

Hier het zelfde probleem! Telefoon wordt tevens bloed heet.
Alles geprobeerd, zelfs helemaal leeg gemaakt en geconfigureerd als noeiwe iphone. Vervolgens reserve kopie terug en het is weer drama. Andere iphone met zelfde icloud geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 1018289 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:55:
[...]

Je kan via id.apple.com inloggen en onder "Apparaten" zien op welke devices je bent ingelogd en daar kun je diegene ook verwijderen. Even op het toestel klikken en op Verwijder drukken.
Staat hij er niet tussen, dan wordt dit hem natuurlijk niet.... -O-

Los daarvan: onlangs nog wat aan je apple id gewijzigd? Bijv. 2 factor authenticatie ingeschakeld oid.?
Even uit mijn hoofd: als je het toestel wist ("wis alle inhoud en instellingen"), dan maakt hij hem leeg en vanuit die status geeft hij de mogelijkheid om een icloud backup terug te zetten.
Is het daar dat je niet in kunt loggen? Geeft hij iets van een foutmelding?

Het ziet ernaar uit dat je je erop voor kunt bereiden dingen handmatig terug te zetten (of indien beschikbaar een eerdere backup terugzetten van toen het nog wel werkte). -O-

Het lijkt er (dus) op alsof er iets in de backup fout zit mbt. icloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:39:
[...]

Je kan via id.apple.com inloggen en onder "Apparaten" zien op welke devices je bent ingelogd en daar kun je diegene ook verwijderen. Even op het toestel klikken en op Verwijder drukken.
Staat hij er niet tussen, dan wordt dit hem natuurlijk niet.... -O-

Los daarvan: onlangs nog wat aan je apple id gewijzigd? Bijv. 2 factor authenticatie ingeschakeld oid.?
Even uit mijn hoofd: als je het toestel wist ("wis alle inhoud en instellingen"), dan maakt hij hem leeg en vanuit die status geeft hij de mogelijkheid om een icloud backup terug te zetten.
Is het daar dat je niet in kunt loggen? Geeft hij iets van een foutmelding?

Het ziet ernaar uit dat je je erop voor kunt bereiden dingen handmatig terug te zetten (of indien beschikbaar een eerdere backup terugzetten van toen het nog wel werkte). -O-

Het lijkt er (dus) op alsof er iets in de backup fout zit mbt. icloud.
toon volledige bericht
Yes, ik had de iPhone via id.apple.com en via icloud.com verwijderd. Ik heb niets gewijzigd aan apple id.

Via de iPhone herstellen dus wis alle inhoud en instellingen heb ik nog niet geprobeerd. De reservekopie staat er overigens wel op het enige probleem is dat ik niet kan inloggen als er een reservekopie op staan.

Hoe zou ik evt dingen handmatig terug kunnen zetten, want ik heb namelijk geen eerdere backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 1018289 schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:52:
[...]

Yes, ik had de iPhone via id.apple.com en via icloud.com verwijderd. Ik heb niets gewijzigd aan apple id.

Via de iPhone herstellen dus wis alle inhoud en instellingen heb ik nog niet geprobeerd. De reservekopie staat er overigens wel op het enige probleem is dat ik niet kan inloggen als er een reservekopie op staan.

Hoe zou ik evt dingen handmatig terug kunnen zetten, want ik heb namelijk geen eerdere backup?
Dat "wis alle inhoud en instellingen" is ook vanaf de iphone zelf. :Y)
Ook wel "terug naar fabrieksinstellingen"/ "clean install" genoemd. Heb jij nog niet gedaan begrijp ik. Dan heb je dus waarschijnlijk "Herstel alle instellingen" uitgevoerd?
Voor de volledigheid, daar ga je dan heen via Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in op de iphone.

Dingen handmatig instellen is bijv. weer even je emailaccount(s) instellen, apps handmatig terugzetten (en hopen dat ze zelf fatsoenlijke backup en restore mogelijkheid hebben) en na een clean install ben je (natuurlijk) ook je instellingen qua wallpaper/geluiden ed. kwijt. Die zitten normaal gesproken ook in de backup.
Voor wat betreft die apps: je kunt (als je wel even inlogt bij de itunes/appstore) je apps relatief makkelijk terugzetten via "Aankopen" door in de appstore (op tabblad "Vandaag") rechtsboven op je profielfoto drukken en dan naar Aankopen gaan. Hoef je de apps die je terug wilt alleen maar even aan te drukken ipv. dat je ze stuk voor stuk uit de appstore moet gaan hengelen.

Sinds apple dat app-management uit itunes gesloopt heeft is dat een stuk irritanter geworden (wmb.). Je zou maar met een but-wifi verbinding zitten of wifi issues met je device hebben (zoals ik hier met een ipad). Voorheen was het gewoon even dat device aan je pc koppelen na een clean install en even de apps in je itunes bibliotheek aanklikken die er weer op moesten en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SuBBaSS schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:04:
[...]

Dat "wis alle inhoud en instellingen" is ook vanaf de iphone zelf. :Y)
Ook wel "terug naar fabrieksinstellingen"/ "clean install" genoemd. Heb jij nog niet gedaan begrijp ik. Dan heb je dus waarschijnlijk "Herstel alle instellingen" uitgevoerd?
Voor de volledigheid, daar ga je dan heen via Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in op de iphone.

Dingen handmatig instellen is bijv. weer even je emailaccount(s) instellen, apps handmatig terugzetten (en hopen dat ze zelf fatsoenlijke backup en restore mogelijkheid hebben) en na een clean install ben je (natuurlijk) ook je instellingen qua wallpaper/geluiden ed. kwijt. Die zitten normaal gesproken ook in de backup.
Voor wat betreft die apps: je kunt (als je wel even inlogt bij de itunes/appstore) je apps relatief makkelijk terugzetten via "Aankopen" door in de appstore (op tabblad "Vandaag") rechtsboven op je profielfoto drukken en dan naar Aankopen gaan. Hoef je de apps die je terug wilt alleen maar even aan te drukken ipv. dat je ze stuk voor stuk uit de appstore moet gaan hengelen.

Sinds apple dat app-management uit itunes gesloopt heeft is dat een stuk irritanter geworden (wmb.). Je zou maar met een but-wifi verbinding zitten of wifi issues met je device hebben (zoals ik hier met een ipad). Voorheen was het gewoon even dat device aan je pc koppelen na een clean install en even de apps in je itunes bibliotheek aanklikken die er weer op moesten en presto.
toon volledige bericht
Ik had alles hersteld via iTunes, maar ik ga het dan nu via mijn iPhone doen.

De apps maken me overigens niet zoveel uit als ik eerlijk ben. Die kan ik idd makkelijk zelf downloaden, maar hoe zou ik bijv foto's en films terug kunnen zetten op mijn telefoon? Ook wil ik graag mijn notities en whatsapp gesprekken terug. :'( Oh en moet ik na het herstellen die back-up via iTunes doen? Of niet meer aan zitten? Want toen ik dat net deed na ene herstel via iTunes, kon ik alsnog niet inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1018289 op 25-12-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 1018289 schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:37:
[...]

Ik had alles hersteld via iTunes, maar ik ga het dan nu via mijn iPhone doen.

De apps maken me overigens niet zoveel uit als ik eerlijk ben. Die kan ik idd makkelijk zelf downloaden, maar hoe zou ik bijv foto's en films terug kunnen zetten op mijn telefoon? Ook wil ik graag mijn notities en whatsapp gesprekken terug. :'( Oh en moet ik na het herstellen die back-up via iTunes doen? Of niet meer aan zitten? Want toen ik dat net deed na ene herstel via iTunes, kon ik alsnog niet inloggen
In dat geval hoop ik voor je dat je die sowieso mee liet synchroniseren met icloud.
Notities, foto's ed.: even inloggen op icloud.com en kijken wat daar bij foto's staat. Dat ga je ook weer terugkrijgen, voor notities hetzelfde.
Als je straks weer in kunt loggen op de iphone bij de icloud instellingen weer even dingen als je icloud fotobibliotheek inschakelen. Dan gaat hij ze terugzetten (wel even "optimaliseer iphone opslag" aanzetten als je niet wilt dat hij het toestel meteen weer volplempt met foto's). Kan best een tijd overheen gaan.

Whatsapp kan gespreksgeschiedenis ook naar icloud (drive) back uppen. Dat moet (vziw.) wel handmatig ingesteld zijn. Normaal gesproken zit dit in de icloud backup, kans bestaat dat je op deze manier wel wat kwijt zult raken. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je nodig van een reservekopie. instellen als nieuw en inloggen lukt wel, dan krijg je het meeste al terug aan instellingen en foto's. bij pech, alle history by WhatsApp.
aan pc in iTunes, zou alles moeten werken als je in iTunes bent ingelogd

Jr

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:25
Wat je tevens kunt proberen is om na het terugzetten van de backup, de Instellingen wissen

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > herstel instellingen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonClaassens
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-04-2018
Hallo allemaal,

Ook ik heb last van het probleem sinds 03-01-2018 met een iPhone 7.
Veel contact gehad met Apple, maar tot op heden nog geen oplossing kunnen vinden....
Kan niet meer inloggen op iCloud/iTunes en telefoon wordt gloeiend heet.

Is alleen de 'clean-install' de optie om de telefoon weer te herstellen?
Is er mogelijk iemand die een andere manier heeft weten te vinden om het probleem te verhelpen?
Zou namelijk graag al mijn bestanden willen behouden....

[ Voor 4% gewijzigd door SimonClaassens op 12-03-2018 13:18 ]

Pagina: 1