Een vraag.. ik heb nu 2x gehad dat mijn computer niet opstart. Dit is nog voordat het bios scherm (mobo scherm/logo) getoond wordt. Mijn computer maakt dan geluid alsof het een fan is (zou eerder zeggen floppy drive, maar die heeft die niet).
De weergegeven code in het scherm rechtsonder was A2. Het beeld was verder zwart. Ik heb een MSI mobo.
De computerkast heb ik open gemaakt en de fan stopte en startte telkens.
Het vreemde is dat na een aantal keren stroom eraf, het opeens weer foutloos werkt.
Zojuist de 2x dit probleem gehad. En nu ook weer probleemloos starten. Maak mij vooral een beetje zorgen. En heb dus geen idee waar ik het zoeken moet.
Mijn vermoeden is de PSU, dat die niet 100 is. Maar hoe weet ik dit zeker.
Ik heb geen spare-parts hier liggen. Dus dat is lastig. Wel heb ik een stroommeter, maar hoe dit te testen. Zeker als de computer zoals nu wel in orde lijkt.
De weergegeven code in het scherm rechtsonder was A2. Het beeld was verder zwart. Ik heb een MSI mobo.
De computerkast heb ik open gemaakt en de fan stopte en startte telkens.
Het vreemde is dat na een aantal keren stroom eraf, het opeens weer foutloos werkt.
Zojuist de 2x dit probleem gehad. En nu ook weer probleemloos starten. Maak mij vooral een beetje zorgen. En heb dus geen idee waar ik het zoeken moet.
Mijn vermoeden is de PSU, dat die niet 100 is. Maar hoe weet ik dit zeker.
Ik heb geen spare-parts hier liggen. Dus dat is lastig. Wel heb ik een stroommeter, maar hoe dit te testen. Zeker als de computer zoals nu wel in orde lijkt.