Ik ben op zoek naar een nieuwe computer. De huidige loopt nogal eens vast. Wat ik nu heb, is een Medion van ca 5 jaar oud. Is altijd best bevallen, maar loopt de laatste tijd wel eens vast, sinds mijn zoons World of Tanks ontdekt hebben. Ik krijg nu veel klachten van mijn zoons, zij willen een nieuwe gaming-PC. Nadat ik vroeg wat dat ging kosten, kwamen zij met een al uitgewerkt plan voor een PC van bijna 2500 euro.
Ik schrok me naar en heb dit al afgeketst :-)
Ik ben in t verleden nogal eens magnifiek geholpen op dit forum, dus plaats ook maar een topicje.
Ik ben nogal een leek op computergebied en zou zelf liefst voor iets kant-en-klaars gaan, maar dit wordt me met klem afgeraden door de 2 heren.
1 Is dit inderdaad af te raden?
Ik heb daarnaast nog een Sony 49"kd9005 aan de muur hangen, die ik ook graag zou aansluiten aan de nieuwe PC. Als een soort tweede optie.
2 Is dat uberhaupt mogelijk?
3 Naast de monitor die circa 6 meter verderop staat?
4 Heb ik daar nog extra apparatuur voor nodig?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
WoT is eigenlijk het zwaarste wat er op gaat draaien. Het zou wel mooi zijn als dit in een goede kwaliteit kan, zodat de jongens af en toe ook op de 49"kunnen spelen. Ik wil er wel voorlopig klaar mee zijn, dus graag een beetje future-proof
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb op dit moment circa 1000 euro budget, maar voor iets veel beters wil ik best 100 euro meer betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik voor mijn gebruik niet zoveel extra's nodig. Het zou dus wel mooi zijn als ik de PC vanaf 2 werkplekken (1 x monitor en 1 x de Sony. kan bedienen en dat er dus ook genoeg aansluitingen op de PC zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof, stabiel, Windows, Office
Ga je overklokken?
Ik weet wat het is, maar ik durf het zeker niet aan als leek
Wat verwacht je van ons?
5Waar kan ik dit systeem het beste aanschaffen? Internet of lokale computerboer?
6 Vergeet ik iets? Of heeft iemand nog een advies waar ik voordeel meekan doen?
Vergeef me mijn onkunde. En mijn wantrouwen tegen de keuze van mijn zoons. Maar de diverse topics die ik al heb doorgespit op Tweakers, overtuigden me dat zij mij een poot uit wilden draaien.
Verder moet ik de komende dagen werken, dus zal niet heel regelmatig op Tweakers kunnen. Reactie kan dus wel eens even duren, maar dit is zeker een serieuze vraag en ik ga zeker reageren!
Alvast super bedankt!
Ik schrok me naar en heb dit al afgeketst :-)
Ik ben in t verleden nogal eens magnifiek geholpen op dit forum, dus plaats ook maar een topicje.
Ik ben nogal een leek op computergebied en zou zelf liefst voor iets kant-en-klaars gaan, maar dit wordt me met klem afgeraden door de 2 heren.
1 Is dit inderdaad af te raden?
Ik heb daarnaast nog een Sony 49"kd9005 aan de muur hangen, die ik ook graag zou aansluiten aan de nieuwe PC. Als een soort tweede optie.
2 Is dat uberhaupt mogelijk?
3 Naast de monitor die circa 6 meter verderop staat?
4 Heb ik daar nog extra apparatuur voor nodig?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
WoT is eigenlijk het zwaarste wat er op gaat draaien. Het zou wel mooi zijn als dit in een goede kwaliteit kan, zodat de jongens af en toe ook op de 49"kunnen spelen. Ik wil er wel voorlopig klaar mee zijn, dus graag een beetje future-proof
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb op dit moment circa 1000 euro budget, maar voor iets veel beters wil ik best 100 euro meer betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heb ik voor mijn gebruik niet zoveel extra's nodig. Het zou dus wel mooi zijn als ik de PC vanaf 2 werkplekken (1 x monitor en 1 x de Sony. kan bedienen en dat er dus ook genoeg aansluitingen op de PC zitten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futureproof, stabiel, Windows, Office
Ga je overklokken?
Ik weet wat het is, maar ik durf het zeker niet aan als leek
Wat verwacht je van ons?
5Waar kan ik dit systeem het beste aanschaffen? Internet of lokale computerboer?
6 Vergeet ik iets? Of heeft iemand nog een advies waar ik voordeel meekan doen?
Vergeef me mijn onkunde. En mijn wantrouwen tegen de keuze van mijn zoons. Maar de diverse topics die ik al heb doorgespit op Tweakers, overtuigden me dat zij mij een poot uit wilden draaien.
Alvast super bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door glm op 25-12-2017 20:43 . Reden: verduidelijking ]