Dual boot windows 10 2x met verschillende drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Geachte tweakers,

Uit mijn hoofd ben ik een oplossing aan het zoeken voor gaming an mining op 1 systeem. 5% van dat mijn pc aan staat is om een spel te spelen. Echter is daarom alles afgestemd om te minen.

De AMD drivers die geïnstalleerd zijn zijn de mining drivers die ze in augustus hebben aangebracht. Dit brengt een probleem. Namelijk dat sommige games niet helemaal zijn geoptimaliseerd.

Ik was aan het denken en dacht dat 2 partities volledig gescheiden van doel een oplossing kan zijn en wou zien of het mogelijk is, ik denk zeker van wel, om twee boots voor Windows 10 te hebben. Eventueel op een partitie of een 2de harde schijf.

En de bestanden te benaderen van bepaalde mappen van elkaars opslag zou ook moeten kunnen lijkt me?

Op die manier veronderstel ik dat naargelang de boot er andere drivers gebruikt kunnen worden.

Ik neem aan dat het mogelijk is. Als er andere manieren zijn dan hoor ik het graag

Het liefst gebruik ik de laatste AMD drivers maar die zorgen voor prestatieverlies bij het mijnen tot wel 45%

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 25-12-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Uiteindelijk toch geprobeerd en alles lukt goed. Maar kon wel niet op dezelfde SSD een partitie maken. Nu vraag ik me wel af of je een Windows installatie gewoon kan overzetten

• Cyberonline
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-04 20:55
Je kan een partitie clonen van de ene HDD naar de andere.
Tool die ik hiervoor gebruik is Acronis True Image (live CD).
Hou er wel rekening mee dat het problemen geeft bij het klonen als er op een disk 2x een OS staat

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:25

Milmoor

Footsteps and pictures.

Cyberonline schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:15:
Je kan een partitie clonen van de ene HDD naar de andere.
Tool die ik hiervoor gebruik is Acronis True Image (live CD).
Hou er wel rekening mee dat het problemen geeft bij het klonen als er op een disk 2x een OS staat
Met een andere tool weet ik hoe dit wel lukt: https://www.terabyteunlim...f=4&t=1964&p=10133#p10133

Ik heb Windows 10 via BootIt in dual boot draaien. Werkt perfect, kan als partities verplaatsen/vergroten/invoegen/etc. Wel een erg nerdy tool.

[ Voor 13% gewijzigd door Milmoor op 28-12-2017 22:23 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.