Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

nieuwe moederbord en processor uitkiezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views

Onderwerpen

Vraag

• ries01
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12-10-2018
Hoi,
ik speel de laatste tijd steeds zwaardere games op mijn pc en mijn processor kan het niet meer bijhouden. Ook is mijn moederbord redelijk oud en aan vervanging toe. ik was benieuwt welke processor en moederbord ik het beste kan uitkiezen.

ik heb niet overgeclocked vanwege verkeerde temperaturen die mijn moederbord aangaf.

Relevante software en hardware die ik nu gebruik
Moederbord: ASRock N68-VS3 FX
processor: AMD FX-6100

verdere software:
grafische kaard: Radeon RX 470 4 GB
power supply: Corsair CX750
processor koeler: Corsair Hydro Series H115i Extreme Performance Liquid CPU Cooler
8 GB DDR4 ram

ik hoop dat iemand mij kan helpen groetjes Ries. :)

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met dat ding ga je helemaal geen DDR4 kunnen hebben. Dat zul je bij een nieuw mobo/CPU ook mee moeten nemen. 't spul is helaas redelijk aan de prijs op het moment.
Daarover gesproken, wat is je budget? Je kunt 500 euro gebruiken voor een upgrade, maar voor 1500 euro is ook wel wat te bedenken als het moet :P

• ries01
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12-10-2018
Op dit moment heb ik er ddr 4 in zitten maar ik wil een nieuw moederbord en een nieuwe processor zover ik weet zou het met een nieuwe moederboord geen probleem zijn om ddr4 er in te doen. mijn budget ligt rond de 500 euro

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
ries01 schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:32:
Op dit moment heb ik er ddr 4 in zitten
Dat kan niet.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
pricewatch: ASRock N68-VS3 FX hier staat dat je alleen DDR3 op je moederbord kan hebben.

Dus je zou moet kijken naar een combo moederbord die ook DDR3 kan gebruiken en dat zijn er niet veel categorie: Moederborden dan kom je uit op intel. Dan zou je nog wel je DDR3 kunnen gebruiken.

• coffeeandeggs
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 02-02-2018
Dit is spam en niet de bedoeling.

[Voor 83% gewijzigd door DaMarcus op 03-01-2018 12:23]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Upgradesetjes kunnen in Componenten Aankoopadvies. Open daar een discussietopic en beantwoord alle vragen die automatisch in beeld komen. Let er bij het opsommen van je systeem op dat je alle onderdelen benoemt en ook goed benoemt, want zoals uit de reacties hierboven, je RAM kan fysiek niet kloppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True