Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Oudbrood
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 04-04 18:52
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Krachtigere Soundbar om mijn oude soundbar Philips HTL3140 te vervangen

Wat is je budget?
349-499 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijkse tv kijken, films kijken met goede geluidseffecten, muziek luisteren en soms lekker hard stampen op bv hardcore met een trillend huis ;)

Wat heb je zelf al gevonden?
JBL Bar 3.1 voor 349 euro of de Denon HEOS HomeCinema voor 499 euro

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil een nieuwe soundbar gaan aanschaffen omdat ik een krachtigere wil dan mijn huidige soundbar (philips HTL3140B).

Ik twijfel tussen 2 keuzes:

JBL Bar 3.1 (349euro).
Of
Denon HEOS HomeCinema (499).

Beide prijzen zijn na inruil van mijn oude soundbar.

Ik was langs geweest in de winkel van plattetv.nl.
Ik begon over de JBL maar die werd meteen afgeraden. Slechte kwaliteit/geluid.
Via een korte stop bij de PolK mini kwamen we uit bij de Denon HEOS HomeCinema.
In de winkel klonk deze heel mooi met een zware bass (blijft lastig in een grote winkel).
De verkoper vertelde dat alleen een groot vermogen zoals de JBL niet alleen van belang is. Denon spreekt/schrijft praktisch niks over vermogen.
Toch is de Denon veel beter dan de JBL volgens de verkoper.

Ik ga de soundbar gebruiken voor dagelijks tv kijken, film kijken, muziek luisteren en soms lekker stampen met bv hardcore.
Er moet dus een lekkere vette Bass inzitten.
Die subwoofer (inch) van de JBL bar 3.1 is een stuk groter dan die van de Denon.
Is er dan automatisch meer bass?

Wat is nou de beste keus?
Heeft de verkoper gelijk?
Ben ik met de Denon beter af dan de JBL?
Is de Denon zijn 150euro meerprijs waard?

Ohja en las dat de HEOS app alleen werkt met een spotify premium account?
Met andere woorden met mijn gratis account heb ik niks aan deze functie?

Alvast bedankt voor de hulp!

Fijne feestdagen!

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15:31
De Samsung hw-ms650 krijgt ook goede reviews, past binnen je budget en komt nu met draadloze achterspeakers. Alleen zonder sub. Zelf sta ik ook nog voor dezelfde keuze, maar denk dat ik of voor een stapje duurder ga (heos bar) of voor versterker met speakers.

Let er ook nog op of de soundbar het signaal van je afstandsbediening niet blokkeert. De Samsung hw-ms650 zou bij mij bijvoorbeeld voor de ontvanger van m'n tv komen en beschikt niet over de mogelijkheid om een signaal door te sturen. Soundbars als de sonos playbar en heos bar kunnen dit wel. Hoe dit bij heos homecinema zit weet ik niet.

Heb je de Jbl ook nog geluisterd? Deze maand staat in de gids van de consumentenbond een test van soundbars. De JBL sb450 komt als beste uit de test, de Jbl sb450 als 2e. Ook de denon set komt er goed uit. Zegt natuurlijk niets over wat je er zelf van vindt, maar dat de verkoper het gelijk uitscheldt voor slecht is wel kort door de bocht. Toch even luisteren dus.

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-04 21:07
Dit is ook een leuke set met blu ray erbij

pricewatch: Philips HTB3550G

of deze

pricewatch: Philips CSS5530

[Voor 28% gewijzigd door boyette op 25-12-2017 18:20]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

quote:
Waarom kom je aanzetten met een receiver met losse speakers als de TS om een Soundbar vraagt?

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• boyette
omdat hij een hardcore fan is en daar meer bij gebaat is
maar daarvoor moet hij zich eerst wat breder orienteren

• Oudbrood
Ik heb eerlijk gezegd de JBL nog niet geluisterd.
Die Samsung had ik ook gezien maar kom je dan niet te kort met de Bass omdat er geen aparte sub bij zit?

Ik heb liever een soundbar want wil niet overal die losse speakers hebben maar bedankt voor de tip.

[Voor 24% gewijzigd door Oudbrood op 26-12-2017 08:53]

• boyette
Ok
Ik maak me wel zorgen over jouw hardcore neigingen.. en de combinatie daarvan met de soundbar..
ernstige zorgen vooral op de middellange en lange termijn..

• Oudbrood
quote:
boyette schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:54:
Ok
Ik maak me wel zorgen over jouw hardcore neigingen.. en de combinatie daarvan met de soundbar..
ernstige zorgen vooral op de middellange en lange termijn..
Ben geen diehard hardcore fan hoor.
Gewoon soms ff een lekker stamp nummertje of een top 40 nummer met een lekkere bass.

• Oudbrood
Heb nog whatsapp contact gehad met platte tv. Kreeg dit:

Denon geluidssystemen hebben inderdaad meer vermogen en een beter geluidskwaliteit.

Delen jullie die mening?

• Frijns.Net
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 06-04 14:44
Wat beter is is vrij subjectief lijkt me.
Zelf heb ik hier de Heos bar met sub en achterspeakers. Dat klinkt geweldig met een DTS-HD movie track.
Muziek klinkt ook goed maar mijn oude Denon 3202 met Tannoy speakers klonk muziekaal nog beter. Maar was de WAF een stuk minder.
De App van Denon kon wat gebruiksvriendelijker.

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
quote:
Oudbrood schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:47:
Heb nog whatsapp contact gehad met platte tv. Kreeg dit:

Denon geluidssystemen hebben inderdaad meer vermogen en een beter geluidskwaliteit.

Delen jullie die mening?
Wat anderen zeggen is 1 ding.
Wat jij vind is wat telt. Ga luisteren naar de merken/types die jij voor ogen hebt.
In de concumentengids van december staat een test maar ook dat is niet zaligmakend.
Zelf luisteren blijft de beste optie.

Een vriendin van mij heeft een Bose met een losse sub en dat klinkt heel wat beter dan menig andere soundbar. (uit dezelfde prijsklasse).

Een winkel vertrouw ik niet echt meer, weinig kennis van zaken en verkopen het liefst waar ze zelf het meest op verdienen en niet wat de klant wil....
(Vooral de meeste Media Markten)

Luisteren, luisteren en nog eens luisteren ...

Edit: even gekeken en de JBL die jij noemt staat er niet bij (typenummers beginnen met JBL SB.....), de Denon komt redelijk goed uit de test op de 5e plaats. De JBL SB450 komt als beste uit de test. (En is goedkoper dan de Denon).

Klein stukje uit de test:

https://static.afbeeldinguploaden.nl/1712/352731/pEmsYTOi.jpg

[Voor 16% gewijzigd door Ad de Jong op 26-12-2017 11:19]

Mijn profiel op Discogs

• Oudbrood
Ik ben eruit!

Net ff langs de medimarkt geweest.
Daar raden ze juist de JBL aan...pfff

Ik heb zowel de Denon en de JBL kunnen testen.
Ik ben toch niet van plan om te gaan uitbreiden met speakers dus dan is JBL voor mij de beste keus.
Wat een geluid kwam eruit...en die mega grote sub!!!! Heerlijke mooie diepe ronde bass.

Bedankt voor jullie hulp en nog een fijne kerstdag!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True