Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
Ben al een tijdje bezig met zoeken, maar zit een beetje met 'de bomen en het bos'..

Situatie:
Aan te schaffen 2 (mogelijk 4) ip cams, en een Nas die als NVR zal fungeren. Qua Nas kom ik er wel uit. Hoeft geen top model te zijn. Wordt wrs eenvoudigste 2-bay Qnap of Synology, geen continu opnames, alleen op detectie trigger. Qua backups krijgt de Nas het ook niet druk, wekelijkse backup van twee laptops en één desktop, verder voorlopig geen andere taken.

Ip cams selecteren is lastiger, door een gebrek aan reviews.

Niet alle camera's zijn terug te vinden op de qnap compatibility lijst, is een selectie op 'onvif' voldoende om zekere te zijn dat een camera met de nas kan samenwerken? de term NAS (Support NFS,SMB/CIFS) komt ook vaak voor.

Voorlopige keus is de hikvision DS-2CD2020F.

Eisen zijn POE, geschikt voor buiten, nightvision, en geschikt voor opnames via een Nas.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou nog even verder kijken naar een betere camera, deze is niet echt goed te noemen.
Slechts 2MP, bulletcam (dus erg gevoelig voor spinnenwebben).

Als je goeie nightvision wil hebben kun je bijv. eens naar Dark Fighter (Hikvision) cam's kijken, of iets uit de Starlight serie (Dahua).

Andere cam's hebben misschien iets minder goed nachtbeed maar wel meer megapixels, de nieuwste modellen gaan tot wel 8MP, stukken beter dan de 2MP die je zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Al eens naar de Ubiquiti Unifi serie cams en nvr gekeken? Dat is ook kwalitatief prima spul en makkelijk te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:54
rookie no. 1 schreef op maandag 25 december 2017 @ 19:13:
Al eens naar de Ubiquiti Unifi serie cams en nvr gekeken? Dat is ook kwalitatief prima spul en makkelijk te beheren.
Toegevoegd, zeker als hij zonder night vision extender voldoende beeld geeft prijstechnisch interressant.
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:25:
Ik zou nog even verder kijken naar een betere camera, deze is niet echt goed te noemen.
Slechts 2MP, bulletcam (dus erg gevoelig voor spinnenwebben).

Als je goeie nightvision wil hebben kun je bijv. eens naar Dark Fighter (Hikvision) cam's kijken, of iets uit de Starlight serie (Dahua).

Andere cam's hebben misschien iets minder goed nachtbeed maar wel meer megapixels, de nieuwste modellen gaan tot wel 8MP, stukken beter dan de 2MP die je zelf aangeeft.
zit je wel meteen in een hoger segment, de door mij gelinkte is blijkbaar ook een oud model, zie verschillende aanbiedingen. Denk dat ik toch wat moet bekijken, het target gebied is maar 3 bij 3 meter op 7 meter afstand.

[ Voor 17% gewijzigd door Tens op 25-12-2017 19:39 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 18:45
Ik heb hier twee keer de DS-2CD2322WD hangen met een 218play.
Werkt prima, gebruik alleen wel de software van de camera op de devices. Die van Synology weigert mij te vaak liveview voor te schotelen.

Hier worden ze gebruikt voor merriebewaking, dan is 2MP ruim voldoende.

https://afbeelding.im/PphwcusO
https://afbeelding.im/VJIS5VgU

[ Voor 28% gewijzigd door Wouter36 op 27-12-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:51
Disclaimer: ik werk bij ARAS (www.aras.nl), importeur van o.a. Bosch en Uniview.

Op basis van jouw wensen zijn nagenoeg alle camera's die nu op de markt zijn geschikt. Er zijn er maar weinig die niet gevoelig zijn voor IR licht (en zelf iets van IR LED's aan boord hebben) en de meeste kunnen gewoon buiten.

De grote camerafabrikanten (en Hikvision is de grootste) hebben niet veel interesse om een NAS zoals Synology te ondersteunen. Ze verkopen liever een NVR van eigen huis.
Met Synology heb ik wel eens gesproken en die zijn zeer welwillend om nieuwe modellen toe te voegen. Meestal is dat niet zo ingewikkeld als ze al een camera van die fabrikant in de lijst hebben staan. Ze zetten hem natuurlijk pas op de lijst als ze dat specifieke model getest hebben.

Wat resolutie betreft kun je daar nog wel een studie aan wijden. De vraag is natuurlijk, wat wil je zien.. Herkenning van een persoon op 5 meter afstand (in het donker?)? Of identificatie van een onbekend persoon? Kentekens misschien? Gaat het over een camera bij de voordeur, dan is een eerder genoemde 2 megapixel (full HD beeld) normaliter voldoende.
Om het na te rekenen kan ik deze tool aanbevelen:
https://calculator.ipvm.com/

Het aantal pixels per meter zegt je wellicht niet zo veel, daarvoor kun je eens kijken naar de DORI standaard.
http://security-solutions.org/vs-event-3-juni/images/Bosch_VS-event-2015_DORI-in-de-praktijk.pdf

Op basis daarvan kun je je zoektocht in ieder geval minimaliseren tot een bepaalde resolutie en objectief.

Dan nog de lichtgevoeligheid. Daar kun je pas echts iets over roepen als je weet hoeveel licht er beschikbaar is ter plaatse. Veel van de modellen nu hebben iets van IR verlichting aan boord, waarmee je (zwart/wit) beeld krijgt. Ze geven daarbij ook een afstand op, bijvoorbeeld 30 meter (zonder aanvullende verlichting). Deel dat door de helft en je hebt ongeveer het beeld waar je naar op zoek bent.
Pagina: 1