Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoidbergNL
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-08 12:44
Mijn vraag
Hallo, ik heb helaas hulp nodig met mijn tv. Hij kan namelijk mijn bluetooth speaker (Teufel Stereo M) niet vinden. Andere speakers vindt hij wel maar deze speaker niet, andere apparaten kunnen wel deze speaker vinden, maar om een of ander reden kan de samsung tv dit niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung tv: UE49MU6470 http://www.samsung.com/nl/support/model/UE49MU6470SXXN/
Teufel Stereo M https://www.teufelaudio.nl/wifi/teufel-stereo-m-p16598.html

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Sorry, maar ik heb alleen geprobeerd ze te pairen zoals je gebruikelijk zou doen. Ik heb geen idee wat ik nog meer zou kunnen doen, vandaar deze topic.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
is het je inmiddels al gelukt ze aan de praat te krijgen? Ik sta op het punt deze speakers te kopen, maar wil ze ook graag via BT op de TV aansluiten. Sorry dat ik dus geen oplossing heb zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoidbergNL
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-08 12:44
Nee, ik had dit erbij gekocht pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nlrmu3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11-2019
Hoi,

Probleem heb ik ook en krijg het niet opgelost. Hulp gevraagd aan Teufel en onderstaande reactie ontvangen.

------

Beste Rob,

Ik heb uw probleem ook intern voor gelegd bij het technische team. Hun antwoord is inderdaad dat het klopt dat de verbinding met uw televisie en onze BT adapter niet mogelijk is. De BT protocol is bedoeld voor laptop, mobiele apparaten en tablets.

De filosofie hier achter is dat bij de nieuwe Multiroom producten de BT module is ingebouwd (teufel one m, teufel one s etc). Bij de oudere generatie producten is dit niet het geval (raumfeld one s, raumfeld one m). Daarom werd een BT adapter gebouwd om ervoor te zorgen dat ook de oudere apparaten een BT verbinding heben.

Dit met het idee via uw mobiel of tablet muziek te streamen (= hoofdidee van multiroom producten) zowel via BT als WIFI. Het werd niet getest met televisies, daar dit ook niet in deze filosofie past.

Ik dacht dat er wel degelijk een defect in het apparaat zat, maar dat is niet zo. Als u niet tevreden bent van dit product, kan ik begrijpen dat u het product in retour wil sturen.

-----

Is natuurlijk een gruwelijke tekortkoming aan het Teufel/Raumfeld apparaat. De eerste de beste bluetooth speaker werkt prima. Moet nu op dit highend systeem gaan lopen prutsen met losse bluetooth ontvangertjes en aansluiten op de line ingang van mijn Raumfeld Large set wat wwer niet lekker werkt door delay problemen. Wat een gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nlrmu3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11-2019
Als je de Teufel/Raumfled soundbar hebt heb je dit probleem niet natuurlijk omdat je dan optisch aansluit en dit kan koppelen met de rest van de wifi speakers.