Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-11-2024
Hoi,

Mijn i7-8700K word wel is 90 graden onder 100% load. Is dat erg?
Het enige wat ik weet waardoor het misschien kan komen is dat ik misschien iets teveel koelpasta heb gebruikt.

PC Specs:
CPU: i7-8700K
CPU Koeler: be quiet! Pure Rock
GPU: MSI Radeon RX480 Gaming X 8G
Moederbord: MSI Z370 A Pro
Case: Sharkoon VG5W
PSU: Cooler Master b500 v.2
Ram: Kingston DDR4 2400MHz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat is behoorlijk heet. Heb je ook voldoende airflow in je case?

Hoe heet wordt je videokaart?

Hoeveel koelpasta heb je precies gebruikt? Een rijstkorreltje is al voldoende.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
Het enige wat ik weet waardoor het misschien kan komen is dat ik misschien iets teveel koelpasta heb gebruikt.
Haal het eraf, doe er nieuwe op (deze keer wat minder) en je komt er vanzelf achter of dat helpt :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Soms helpt het ook om een koeler even een dagje te laten "staan". Oftewel, als je een tower-case hebt, de hele bende 90 graden draaien en neerleggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57
Waarmee test je het, gebruik geen stresstest op automatische voltages!

Z370 borden geven veelal te veel voltage op stock en hebt je Multi Core Enhacement aanstaan in de bios? Zo ja zet die uit, dat geeft namelijk erg veel voltage aan de cpu.

Deze hoge voltages zorgen dus voor hoge temps

[ Voor 64% gewijzigd door freaky35 op 25-12-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rever7ed
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2023

Rever7ed

Mememaster

Het is niet gevaarlijk, maar wel behoorlijk heet, terwijl het niet zo hoeven met jouw koeler. Ik zou allereerst kijken of je koeler er wel goed op zit en indien mogelijk aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:24
Ik vind 90 graden veel te heet, ik zit idle op 27 graden en full load max 74 graden. (4900mhz fixed)

Wel met water-koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
tweakduke schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:53:
Dat is behoorlijk heet. Heb je ook voldoende airflow in je case?

Hoe heet wordt je videokaart?

Hoeveel koelpasta heb je precies gebruikt? Een rijstkorreltje is al voldoende.
Ik denk dat ik wel voldoende airflow in mijn case heb. Ik heb 2 fans aan de voorkant en 1 aan de achterkant.

Mijn videokaart word volgensmij niet te heet, ookal had ik wel last dat GTA 2 keer crashte vandaag.

Ik heb ongeveer 3 a 4 rijstkorrels gebruikt, ik schoot namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
freaky35 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:59:
Waarmee test je het, gebruik geen stresstest op automatische voltages!

Z370 borden geven veelal te veel voltage op stock en hebt je Multi Core Enhacement aanstaan in de bios? Zo ja zet die uit, dat geeft namelijk erg veel voltage aan de cpu.

Deze hoge voltages zorgen dus voor hoge temps
Ik had het met CPU-Z getest, wel de MSI versie die mee kwam met mijn moederbord.

Ik weet niet of ik Multi Core Enhacement aan heb staan, ik zal er even naar kijken. Maar als ik dat uit zet gaat dan niet de performance omlaag? Het klinkt namelijk of het iets met de 6 cores te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
Hahn schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:57:
[...]

Haal het eraf, doe er nieuwe op (deze keer wat minder) en je komt er vanzelf achter of dat helpt :)
Ik denk inderdaad dat ik dat ook maar is even ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
MAX3400 schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:59:
Soms helpt het ook om een koeler even een dagje te laten "staan". Oftewel, als je een tower-case hebt, de hele bende 90 graden draaien en neerleggen.
Ik ga dat denk ik ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Volgende keer graag de edit knop gebruiken ipv extra posten.

Ik zou dan echt eerst de koelpasta verwijderen en de correcte hoeveelheid dan gebruiken :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
Oke ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn CPU is in idle 25 ℃ en ik heb de zelfde als jou.

En inderdaad een rijstkorrel is genoeg mijn koeler is de kraken X62.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Probleem is denk ik eerder de koeler zelf ook, deze is eigenlijk niet afdoende voor deze heethoofd.
Als ik de reviews mag geloven dan

Te veel koelpasta is lang niet zo’n probleem als dat er te weinig pasta op zit.

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 25-12-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

freaky35 schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:51:
Probleem is denk ik eerder de koeler zelf ook, deze is eigenlijk niet afdoende voor deze heethoofd.
Als ik de reviews mag geloven dan

Te veel koelpasta is lang niet zo’n probleem als dat er te weinig pasta op zit.
Koeler zegt 150W af te kunnen voeren; de CPU levert max 95W.

Of het daadwerkelijk zat is, kan ik vanaf hier niet voelen maar theoretisch heb je 35% "over" qua koelcapaciteit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Cpu komt wel over die 95watt, als multicore enhacement aanstaat

Als eerste zou ik kijken of deze dus aanstaat

Als TS 4,7ghz wil, kan die beter het handmatig instellen, scheeld zoveel voltage en warmte..

[ Voor 115% gewijzigd door freaky35 op 25-12-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 20:58
MAX3400 schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:56:
[...]

Of het daadwerkelijk zat is, kan ik vanaf hier niet voelen maar theoretisch heb je 35% "over" qua koelcapaciteit.
De site van Be quiet zegt 130W TDP, https://www.bequiet.com/en/cpucooler/532
Even verderop is het dan wel weer 150.. nee lekker zulke info

[ Voor 7% gewijzigd door Somoghi op 25-12-2017 19:03 ]

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Ja leuk altijd dat soort info van sites, wat mekaar tegen spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:24
Ik snap niet zo goed waarom de i7 8700K als een heethoofd wordt gezien, de temps liggen maar een paar graden hoger dan mijn vorige i7-6700K.

Denk dat je de koeler gewoon goed moet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
Ik heb de koeler opnieuw geinstalleerd met dit keer de juiste hoeveelheid thermal paste. Nu draait die ongeveer 10 graden koeler op full load. Ik heb gekeken naar dat Multi Core Enhacement in de bios maar kan dat niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-07 15:41
Rever7ed schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:02:
Het is niet gevaarlijk, maar wel behoorlijk heet, terwijl het niet zo hoeven met jouw koeler. Ik zou allereerst kijken of je koeler er wel goed op zit en indien mogelijk aandraaien.
Lol!

90 °C is gewoon heet EN gevaarlijk.
Ik neem aan dat dit geen verdere uitleg vereist.

@ ts of je koeler zit scheef of de pasta is way to much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Nou ja. Gevaarlijk. Alle beetje moderne CPU's throttlen wel terug als ze te heet worden. Natuurlijk heeft het wel wát impact op de levensduur maar de kans dat dat ding het in de eerste vijf of zo jaar begeeft is als het goed is nog steeds minuscuul.

Directer nadeel van zo'n (kennelijk) brakke koeling is dat je heel snel je turbo kwijt bent en vervolgens (waarschijnlijk dus) zelfs gaat throttlen onder de base clock. het kost gewoon een bak performance die met een betere koeler van een paar tientjes wel gewoon beschikbaar zou zijn.

Of het er stuk van kan, och. Die kans is tegenwoordig echt vrij gering met CPU's (graka's hebben er geloof ik idd nog wel eens een handje van, maar zelfs dat is dan meestal eerder een paar opgeblazen FETs/regulators dan dat het de GPU zelf is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
MAX3400 schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:56:
[...]

Wat? Nee hoor, nope! Mijn oude i5-2500k, trekt gerust 140Watt of meer uit de muur met een overklok. Je hebt het hier over een "K" versie dat stock snelheden aan de 95Watt komt. Ga je vanuit de Intel sealing (binnen Intel specs als Vcore voltage limiet of bijv. temperatuur tot Tcase ofwel Tjunction van 100 graden) dan is dat ruim eroverheen.
MiekCraftGaming schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:21:
Ik heb de koeler opnieuw geinstalleerd met dit keer de juiste hoeveelheid thermal paste. Nu draait die ongeveer 10 graden koeler op full load. Ik heb gekeken naar dat Multi Core Enhacement in de bios maar kan dat niet vinden.
TJUNCTION ; 100°C ; TJUNCTION
Junction Temperature is the maximum temperature allowed at the processor die.

Of dat gelijk is aan Tcase, geen idee, maar 90 graden is TEveel. Ooit eens leuke Q6600 gehad en was aan de bovenkant flink beschadigd en kwam in de BIOS aan 70 graden. Hem weggegeven aan iemand en draaide daar gewoon op respectvolle temperaturen en tja, mooi! Het lag 100% aan mijn (standaard Intel)koeler die ik toen gebruikte en het zat er gewoon niet vlak erop wat men boven al beschrijft.
iceheart schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:07:
Nou ja. Gevaarlijk. Alle beetje moderne CPU's throttlen wel terug als ze te heet worden. Natuurlijk heeft het wel wát impact op de levensduur maar de kans dat dat ding het in de eerste vijf of zo jaar begeeft is als het goed is nog steeds minuscuul.

Directer nadeel van zo'n (kennelijk) brakke koeling is dat je heel snel je turbo kwijt bent en vervolgens (waarschijnlijk dus) zelfs gaat throttlen onder de base clock. het kost gewoon een bak performance die met een betere koeler van een paar tientjes wel gewoon beschikbaar zou zijn.

Of het er stuk van kan, och. Die kans is tegenwoordig echt vrij gering met CPU's (graka's hebben er geloof ik idd nog wel eens een handje van, maar zelfs dat is dan meestal eerder een paar opgeblazen FETs/regulators dan dat het de GPU zelf is).
Helaas, verscheidende Intel CPU's defect met de jaren opgespaard in huis. Of zelfs half defect. Ja, als de CPU combi beeld gaat geven, word het normaal gesproken gethrottled maar je bent afhankelijk van de componenten op je moederbord dat een seintje krijgt van de CPU. Werkt dat eens niet? Hang je.

Ik zal ook de Topic starter adviseren om een CPU monitor tool te gebruiken. Ik gebruik altijd en eeuwig een programma genaamd "Core Temp" deze kan je instellen en anders ernaast nog een programma :)

@iceheart i5-2500, i5-2500k, i7 3700, i7 3770k(alleen single mem), i7 2600, i5 3350P, i5 4590S

Mijn mening is als voorbeeld, kan het geen (zijn);
i7 3770k , word het een
i7 3770, word het een,
i7 3770S, word het een,
i7 3770T, word het een,
Mislukte batch.

[ Voor 35% gewijzigd door XRayXI op 26-12-2017 02:22 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
Tcase zal een goed paar graden onder Tj liggen. (Tj is op het halfgeleidermateriaal zelf, Tcase is een sensor in/op de IHS als ik me niet vergis? dat of een ander stukje behuizing/omhulsel. iig een goed paar graden kouder dan Tj).

@XRayXI hoe oud is dat defecte spul? Modern is natuurlijk een relatief begrip. VZVIW throttlet die cpu zichzelf zonder dat daar veel externs aan te pas hoeft te komen (zou ook raar zijn, weinig northbridge meer over sinds nehalem IIRC). misschien reageert een brak mobo niet op een vcore wissel (maar dan zouden al je c-states volgens mij ook niet moeten werken... dat gaat opvallen) maar die krengen zouden toch echt zelf clocks moeten kunnen verlagen zonder externe 'hulp'.

[ Voor 51% gewijzigd door iceheart op 26-12-2017 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
iceheart schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:11:
Tcase zal een goed paar graden onder Tj liggen. (Tj is op het halfgeleidermateriaal zelf, Tcase is een sensor in/op de IHS als ik me niet vergis? dat of een ander stukje behuizing/omhulsel. iig een goed paar graden kouder dan Tj).
Aha, ik zie dat ze Tjunction nu gebruiken en niet meer Tcase.
Pak ik een i7 3770k : TCASE 67.4°C

Ook zegt men "System and Maximum TDP is based on worst case scenarios. Actual TDP may be lower if not all I/Os for chipsets are used.". Hmm, op basis van stock snelheden? Vraag ik me dan af :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
XRayXI schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:17:
[...]

Aha, ik zie dat ze Tjunction nu gebruiken en niet meer Tcase.
Pak ik een i7 3770k : TCASE 67.4°C

Ook zegt men "System and Maximum TDP is based on worst case scenarios. Actual TDP may be lower if not all I/Os for chipsets are used.". Hmm, op basis van stock snelheden? Vraag ik me dan af :)
Ja dat laatste zeggen ze wel, ja. Maar was het niet juist met coffee lake zo dat Intel's TDP's juist nogal... optimistisch... waren? Of was dat Kaby lake E? ehh, niet het ideale moment om me zoiets helder te herinneren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
iceheart schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:19:
[...]

Ja dat laatste zeggen ze wel, ja. Maar was het niet juist met coffee lake zo dat Intel's TDP's juist nogal... optimistisch... waren? Of was dat Kaby lake E? ehh, niet het ideale moment om me zoiets helder te herinneren... :+
Ja, ik meen me dat wel te herinneren en ook dat TDP niets meer zegt. Bij AMD nieuws en Intel nieuws word er dan al snel geschreeuwd van "TDP!! blablbla! Is niet.. blabla" ;) Dus ja, ik kijk wel naar mijn wattmetertje ertussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
XRayXI schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:27:
[...]

Ja, ik meen me dat wel te herinneren en ook dat TDP niets meer zegt. Bij AMD nieuws en Intel nieuws word er dan al snel geschreeuwd van "TDP!! blablbla! Is niet.. blabla" ;) Dus ja, ik kijk wel naar mijn wattmetertje ertussen :+
True :+
Daar komt nog bovenop dat het natuurlijk zo makkelijk helemaal niet is. Je kunt KW loads afvoeren met een intel stock koeler als je voldoende dT hebt (dus niet vanaf je processor :+ ). Omgekeerd kun je met een koeler die 200+ W kan afvoeren zonder Tj >65 C te laten worden de grootst mogelijke moeite hebben 100W af te voeren bij Tj<85 C als de dT tussen de die en IHS brak hoog wordt omdat bepaalde niet nader te noemen fabrikanten al heel wat jaartjes gruwelijk bezuinigen op precies die interface.

En alhoewel ik het niet allemaal heel nauw meer bijhoud zou ik het gejubel toch wel gehoord hebben als voornoemde niet genoemde fabrikant met coffee lake eindelijk z'n leven weer gebeterd had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
iceheart schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:31:
[...]

True :+
Daar komt nog bovenop dat het natuurlijk zo makkelijk helemaal niet is. Je kunt KW loads afvoeren met een intel stock koeler als je voldoende dT hebt (dus niet vanaf je processor :+ ). Omgekeerd kun je met een koeler die 200+ W kan afvoeren zonder Tj >65 C te laten worden de grootst mogelijke moeite hebben 100W af te voeren bij Tj<85 C als de dT tussen de die en IHS brak hoog wordt omdat bepaalde niet nader te noemen fabrikanten al heel wat jaartjes gruwelijk bezuinigen op precies die interface.

En alhoewel ik het niet allemaal heel nauw meer bijhoud zou ik het gejubel toch wel gehoord hebben als voornoemde niet genoemde fabrikant met coffee lake eindelijk z'n leven weer gebeterd had :+
Man, als ik een CPU ga testen voor iemand, zoek ik gelijk als eerste waar ik kan zien hoe warm het word. Dan schroef ik de klok terug naar, meer dan de helft naar beneden met een stock koelertje. Ik snap hun vuling van de IHS niet, de stock koeler zonder dat koperen kern én dat ze ineens half de hoogte van de koelribben hebben. En goh, ze worden soms niet eens meer erbij geleverd ;)

Ik ga binnen kort 2 van nieuwe jasjes (lees delidden) voorzien bij iemand denk ik, even zoeken. Lekker op Windows 7 blijven ermee en net zo snel of snel zat in spellen (3,3Ghz+ , bottleneck? Ja, alleen met een GTX 1080+ :) )

@iceheart Lol; "Paaap? Mijn CPU word te oud in dit spel. Ik denk dat we naar een ander platform moeten!" En pap zet een GTX 1060/1070 erin, prima SSDtje en word niet gethrottled en zoon blij.

[ Voor 6% gewijzigd door XRayXI op 26-12-2017 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 16:19
In het kort voor de huidige intel processoren is 90c niet te heet. Ze gaan throttlen bij 100c maar zolang je daar altijd onder blijft wordt je performance er niet slechter op. Of het de levensduur aantast, waarschijnlijk maar over het algemeen gaan cpu's lang genoeg mee wat dit geen probleem maakt. De daadwerkelijke maximum temperatuur waar de levensduur achteruit holt ligt best een stukje hoger.

Het gaat feitelijk puur om de vraag of je cpu gaat throttlen dit gebeurt vanaf 100c.

Als die 100% load puur een stres test is die duidelijk boven normaal gebruik van de cpu ligt dan zou ik zeggen het is geen enkel probleem is. Komt die 90c voor bij wat voor jouw normaal gebruik is bijvoorbeeld gamen of als je dat doet video's renderen of code compileren dan zou het je performance kunnen hinderen. Op een warme zomerse dag.

Verder verwacht ik niet dat te veel koelpasta snel het probleem is dit spreid zichzelf vaak goed onder druk uit en zal tenzij het aan alle kanten er uit stroomt weinig tot geen impact hebben.

Ik zou wel even kijken of je koeler goed strak vast zit. En of multicore enhancement uit staat. Het is beter om gewoon zelf een overclock in te stellen als je dit wilt.

Overigens ligt by ryzen deze temperatuur 5c / 10c lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-09 12:57
Is die 90 graden nou ingame? of tijdens een stresstest?
Monitor naast de temp, ook het voltage eens. vermoed dat dat gewoon te hoog / auto staat, met oc = hoge temps

90 graden, veilig? mwa... t fikt nog niet iig. en daar zijn ze tegenwordig als t goed is tegen beschermt :P
mogelijk trekt wel je laminaat krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
JWL92 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:42:

mogelijk trekt wel je laminaat krom.
Jij gebruikt je laminaat als heatsink voor je processor :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
iceheart schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 02:07:

Het is gewoon gevaarlijk.
Tuurlijk zal die throttlen. Ja, geen probleem.
Maar hij is binnen de kortste keren stuk.
Veel sneller dan je denkt.
Je bord zal ook veel schade ondervinden.

Het kan wel even aan. Maar het gaat stuk.
En dan durf ik wel te stellen binnen 1 a 2 jaar.
Het uitzetten en krimpen van de componenten zorg voor veel snellere degradatie.

Nog maar niet te spreken over het verlies van de performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
Eh. Bangmakerij. Genoeg van die dingen draaien onder marginale koeling (zeker buiten het enthousiast segment...) en dat gaat in de overweldigende meerderheid van gevallen gewoon 5+ jaar goed.

"En om maar niet te spreken over het verlies van performance"
Nee. Neem de moeite vooral niet. Hoeft ook niet, want dat merkte ik ook al meteen op. In de categorie, als je niks zinnigs te melden hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Bangmakerij.
Lol!

Succes daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiekCraftGaming
Tijdens een pure stress test word die nu 86 graden in plaats van 96. Tijdens gamen word die ongeveer 75 graden. Zijn de temperaturen nu wel veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
Als 75 max is met alle games, dan is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
MiekCraftGaming schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:07:
Tijdens een pure stress test word die nu 86 graden in plaats van 96. Tijdens gamen word die ongeveer 75 graden. Zijn de temperaturen nu wel veilig?
Helemaal prima, ook 90 graden is eigenlijk geen probleem, het is niet alsof je pc zal ontploffen als je TJmax aantikt. Het enige wat zal gebeuren is dat je throttled, wat je natuurlijk niet wil. Om die reden is het wat aangenamer als je wat verder onder de max zit. Maak je in ieder geval vooral geen zorgen, teveel thermal paste lijkt het issue te zijn geweest en dat is nu verholpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nycrea op 31-12-2017 19:12 ]

🇺🇦

Pagina: 1