Toon posts:

CDRW met belangrijke gegevens niet terug te lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb hier een CDRW met zeer belangrijke gegevens. Alleen, ik kan niks terug lezen van dat ding......... kheb hem zelf niet gebrand, dus kweet niet hoe het gebeurd is, zijn er diagnostic progjes voor?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13
Al geprobeerd in je eigen brander? (vast wel)

Verwijderd

Topicstarter
yup, kzal nog is een andere brander proberen..

Verwijderd

Topicstarter
okay, met andere brander geprobeert, en ik zie de mapinhoud, maar bij kopieeren geeft ie de volgende melding (windows xp 2505) "cannot copy file: cannot read from the source file or disk"

please help me!

Verwijderd

Topicstarter
kick, het is echt belangrijke data. Ik zoek een progje wat kan analyseren of ik data terug kan krijgen of niet, en evt dat ook doet dmv copieeren naar hd!

Verwijderd

Topicstarter
laatste kick, anders spring ik van het Hilton Hotel te a'dam :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
doe maar niet. :)

wordt een rotzooi daar op deze manier :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
Op donderdag 12 juli 2001 09:15 schreef arjo_kamp het volgende:
..
Ik heb hier een CDRW met zeer belangrijke gegevens...
Dit is al een probleem opzich.
NOOIT belangrijke data bewaren op: CD-RW, floppy, CD-R van goedkoop merk of andere removable media.
Altijd backups maken van je belangrijke data...

Tja, wie luister er nu naar mij ?? :)

Anyway, misschien dat de maker van de CD je data nog heeft ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
da's dus het probleem, ik zou het zelf ook nooit doen, want ik weet dat dat om problemen vragen is, maar we zijn een huis aan het bouwen, en er staan foto's op van de bouw van het huis zeg maar van weiland tot huis, zulke foto's krijg je nooit weer!!!!!!
die foto's heeft de buurvrouw gemaakt met digicamera en gebrand...... op CDRW.... Tis een drama (ps. misschien haar van Hilton Hotel afdrukken :P )

• urchuin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-03 15:45
al op het internet gezocht naar progies die data kunnen terugkrijgen van geformateerde hdd.
heb laatst ook zo progie gebruikt na dat ik iets was vergeten te backup en mijn hdd al had geformateerd. op een volle 20 GB schijf vond dat progie 73 GB data.

Verwijderd

probeer eens met isobuster. Die heeft d8 ik een eigen fileafhandeling. Kan misschien helpen.

Tevens heeft het bij mij wel eens geholpen om de rotatiesnelheid van de CD-rom omlaag te brengen met CDSPEED (daarme is het mogelijk om de CD bv. op 2 speed te laten lezen als hij door de upspin te hard gaat draaien)

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 15:04 schreef shadowxs het volgende:
probeer eens met isobuster. Die heeft d8 ik een eigen fileafhandeling. Kan misschien helpen.

Tevens heeft het bij mij wel eens geholpen om de rotatiesnelheid van de CD-rom omlaag te brengen met CDSPEED (daarme is het mogelijk om de CD bv. op 2 speed te laten lezen als hij door de upspin te hard gaat draaien)

Suc6
een soort the same idee als met het backuppen >:) van psx cd's, die moet je ook op 2 speed inlezen, ik zal het eens proberen, maar ik denk weinig kans..

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
nah cdrw is waarschijnlijk op TE hoge snelheid gebrandt waardoor de RW niet meer goed te lezen is.

had ik ook met plextor, zag de mapinhoud etc maar kon niet alles kopieren. was nog plextor RW ook.

Verwijderd

Heeft je buur de foto's niet meer?

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Misschien het proberen waard, het is bij mij wel gelukt:
1} Met Clone-cd een image maken van de RW.
2} Daarna deze openen met winimage en dan via extracten je informatie weer terug halen.

Kost weingig tijd en is het proberen waard.

Gr. Montana

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Pagina: 1