Toon posts:

Laatste maal (hoop ik), welke 21/22"

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat hier de laatste tijd veel topics over geweest zijn, maar tot nu toe heb ik er niet echt veel aan gehad. Maar aangezien ik deze week er toch 1 wil gaan bestellen nog 1 maal: welke 21" kan ik het beste nemen.

Ik wil in ieder geval een plat scherm, en ik heb nou ook geen 4 mille ervoor over, dus na flink zoeken kwam ik op de volgende modellen:

Iiyama A2010 (ƒ2099)
Sony GPD-E500 (ƒ2270)
Sony GPD-G500 (ƒ2720)

Mijn voornaamste vragen zijn:
Is de G500 echt zo goed om de meerprijs te rechtvaardigen tov de E500 en de Iiyama?

Is de E500 goed, ik heb namelijk nog nooit een review gezien ervan, of ervaringen gehoord Ik heb hem geselecteerd omdat ik de prijs, voor een Sony, erg mee vindt vallen, maar als ik dan een brakke afgeraffelde monitor krijg.....

Zijn de problemen waar je zoveel van hoort bij Iiyama (fouten in het beeld, vooral bij de randen) inmiddels opgelost? Ik heb weinig zin om tig keer terug te moeten voor ik eindelijk een goeie heb.

Als iemand andere merken volledig platte 21" monitoren weet (onder de ƒ3000, hoger ga ik echt niet) waar je goede ervaringen mee hebt, GRAAG.

Laatste vraagje, die Mitsibusi U2040, wanneer komt die in nederland en hoeveel gaat ie hier kosten, lijkt me ook een goeie
maar als ik nog een half jaar moet wachten of als ie zeker 3500 gaat kosten heb ik er weinig zin in.

Nogmaals alvast erg bedankt, Alexander.

Verwijderd

Tja, als je echt een plat scherm wilt hebben, waarom dan geen NEC?

De FE1250 is denk ik wel een ideale monitor voor jou, kosten: NLG 2290 advies verkoop.

Specs:

55.3Cm
Aperture Grille CRT
AG Pitch 0.25-0.27mm
Resolutie 1920*1440@73Hz max.
Aanbevolen: 1600*1200@85Hz
Hor. Freq.: 31-110kHz
Vert. Freq.: 55-160Hz
OptiClear Coating
TCO '99
P&P (DDC1/2B)
On Screen Manager
IPM volgens VESA, EPA en Nutek.

Lijkt me een zeer aardig beestje, niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.nec.com/comdex/images/fp1350.gif

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Nou.... effe dan een goed advies.

Je moet die monitor halen die JOU het beste lijkt. Af en toe moet je niet teveel afgaan op andermans adviezen en misschien dan maar effe eigenwijs zijn!!!.. Bijna alle 21" monitoren zijn goed. Maar JIJ moet hem ZELF goed vinden .. niet een ander!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
In de C!T van april worden de 10 goedkoopste (van 1800 - 4700 piek :)) 21" kijkdozen getest, de Iiyama wordt een topper genoemd.
Op zich zijn de Nec, Eizo, Viewsonic en Sony doosjes van betere kwaliteit maar daar betaal je ook voor.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik heb zelf de Sony G500 gekocht en hij bevalt _zeer_ goed.
Het beeld is haarscherp en zeer helder.
(Veel beter dan de IIyama VM 450 19" die ik hiervoor had).

Ik zou in iedergeval gaan voor de Sony E500 omdat deze ook een .24mm A.g.p. heeft ipv. .25-.17 zoals de Iiyama en de NEC.
De bandbreedte van de E500 is wat minder, maar meer dan 1600x1200@85hz zal je niet doen neem ik aan?

De 22" (even veel viewable als 21's) heb ik zelf niet gezien, wel de 19" versie met dezelfde a.g.p. De Sony is duidelijk scherper.

Het grootste nadeel van de Iiyama is misschien nog de wisselende kwaliteit van de monitoren.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 18:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
Simpel: ga naar een winkel waar ze ze alledrie hebben en laat ze naast elkaar zetten. Als je van plan bent rond de 2 1/2 mille aan een monitor uit te geven mag je die service wel verwachten vindt ik.

Zoek wel effe een rustige ochtend uit...dinsdag ofzo... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kon dat maar... ik ken 1 zaakje waar ze ze alledrie hebben, en dat is postorder only.... :( (E500 heeft niemand, behalve Man&Muis, G500 hebben ze ook bij man&muis en bij Informatique, de Iiyama hebben ze overal. ;)) Nog een nadeel is dat de G500 bij Informatique 2939 piek is...

• Amigo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10-2025

Amigo

Byte me....

ehm... in de Computer Totaal van deze maand zijn er een hoop getest, ga die eens halen! :)

Ze hebben elk appart punt erin gezet, mooie review.

En ehm... ik geef het nie graag toe, omdat ik zelf een 21" Phlips heb, maar Sony 500 kwam er als beste uit :) Hebben ze de brilliance natuurlijk nie gestest, maar toch :)

*Amigo signing off...

Remember this day, 'cause it could be your last.....

Verwijderd

Niet echt de monitoren waar je mee bezig bent, maar heb hier 2 x een 22" Iiyama VM pro 510 staan, bevallen me prima, zou niet anders meer willen, zou dus niet te bang zijn voor de Iiyama's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet bang voor Iiyama... hoewel die wel groooot is. :)

Heb dus gister de Iiyama VM Pro 510 gekocht, prachtig scherm, en bespaar nog een berg poen tov van een Sony. Lekker wegleggen voor een NV15, want dat verdient deze reus toch wel. ;)

Allemaal bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Heb dus gister de Iiyama VM Pro 510 gekocht
Ben trots op je! ;) :)
Pagina: 1