Welke goedkope ISP biedt DMZ/bridge op hun DSL modem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 10:06
Voor een kennis ben ik opzoek naar een DSL provider met een 50Mbit pakket wiens modem in DMZ en/of bridge gezet kan worden. Welke van de onderstaande ISP's doen dat?
(Tele2 kan niet want er is op dat adres al een Tele2 abonnement en ze kunnen in de administratie maar 1 abonnement per adres aan)

T-Mobile 50Mb € 27,50 p/m
Fiber.nl 100Mb € 29,95 p/m
Online.nl 50Mb € 30,00 p/m
Telfort 50Mb € 30,00 p/m
NLEx 50Mb € 32,45 p/m
Solcon 50Mb € 34,75 p/m

Beste antwoord (via esky op 29-12-2017 09:46)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Dat kunnen de meesten dan weer wel. Ik heb nu NLEx en heb een Experiabox V10 van ze in bruikleen gekregen. De DMZ werkt daar prima mee, nog geen nadelen ondervonden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Wil je perse het meegeleverde modem gebruiken? Volgens mij is er geen enkele provider op (V)DSL die bridge mode heeft.

Tegenwoordig loopt het bij de meeste providers gewoon via de KPN-wijkkasten en is het een kwestie van inhaken op het juiste VLAN met je eigen modem. Ik heb nog geen jaar geleden een Draytek Vigor 130 gebruikt op een Telfort-aansluiting en dat werkte prima. Die kon in bridge en zo had ik op m'n pfSense VM netjes een extern IP-adres op de WAN-interface.

NLEx gebruikt dezelfde netwerksettings als Telfort (ook VLAN34 voor internet dacht ik) dus daar moet het ook prima mee kunnen verwacht ik.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2017 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

esky schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:35:
DSL-provider...(Tele2 kan niet want er is op dat adres al een Tele2 abonnement en ze kunnen in de administratie maar 1 abonnement per adres aan)
Weet je dan wel zeker dat een andere provider wel kan leveren? Tenminste, als er per adres maar 1 koper-kabel ligt, is een 2e provider zo goed als onmogelijk.

Misschien handig om iets meer info te geven; misschien dat er hier wat mensen op GoT zijn die ervaring hebben hiermee?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
MAX3400 schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:44:
[...]

Weet je dan wel zeker dat een andere provider wel kan leveren? Tenminste, als er per adres maar 1 koper-kabel ligt, is een 2e provider zo goed als onmogelijk.
Het pand heeft 3 verdiepingen op elke verdieping een andere bewoner. Er zijn ook 3 koperparen van KPN die binnenkomen. Op het eerste koperpaar zit KPN telefonie op, het tweede Tele2 DSL en het derde is momenteel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ThinkPadd schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:40:
Wil je perse het meegeleverde modem gebruiken? Volgens mij is er geen enkele provider op (V)DSL die bridge mode heeft.
Opzich is een DMZ optie zoals Tele2 die heeft voldoende.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 28-12-2017 21:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat kunnen de meesten dan weer wel. Ik heb nu NLEx en heb een Experiabox V10 van ze in bruikleen gekregen. De DMZ werkt daar prima mee, nog geen nadelen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ThinkPadd schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:04:
Krijgt de DMZ computer dan via DHCP het externe IP toegewezen zoals bij Tele2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

esky schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:48:
[...]

Op geen enkele DMZ ken ik dat. Tenminste, normaliter gebruik je een DMZ om een "intern IP" zonder router-beveiliging (firewall, portforwards etc) direct op internet te prikken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:55

NSG

Je weet niks!

esky schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:00:
[...]

Opzich is een DMZ optie zoals Tele2 die heeft voldoende.
Ik heb dit zelf nooit voor elkaar kunnen krijgen met Tele2. Volgens mij heb ik 3 modems gehad (allemaal diggetimmert) in de tijd dat ik abonnee was, maar zelfs met DMZ bleef de NAT op mijn PS3 op “strict” staan. Nu met NLE (v10) staat het wel netjes op “Open”.

Misschien niet de beste praktijkrest, maar er zit duidelijk verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
esky schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:48:
[...]

Nope, het is zoals @MAX3400 zegt. Ik krijg gewoon een intern IP-adres (192.168.x.x) maar door de DMZ is het wel zo dat verkeer verder niet gehinderd wordt door een firewall ofzo. Port forwards hoef je dus ook niet op het providermodem te doen, maar regel je in je eigen router die je erachter hebt hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Hou er wel rekening mee dat met een DMZ je tegen het maximaal aantal connecties per client kan aanlopen van het modem. Als je er een router in DMZ achter zet dan komt vanuit het perspectief van de ISP modemrouter al het verkeer vanaf 1 ip(dat van je eigen router).

Nu heb ik zelf ook een aantal keer een DMZ/exposed host(de laatste term wordt door XS4all gebruikt) toegepast en hier nog geen problemen mee ondervonden. Toch is mijn ervaring dat een eigen router achter een modemrouter in bridge beter werkt. Het is natuurlijk de vraag of dit komt door het verschil tussen DMZ en bridge of door het verschil tussen een DSL-lijn en kabelinternet. Ik meen echter wel een groter verschil tussen DMZ op DSL en bridge op kabel te ervaren dan er normaliter tussen DSL en coax zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ThinkPadd schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:04:
Thnx, denk dat ik t-mobile ga aanraden, ik las op het t-mobile forum dat de Huawei HG659 die ze leveren ook een DMZ mode heeft.
Pagina: 1