Ik zoek een goede set speakers tot 150 euro.
Welke zijn wel aan te raden ?
Er is zoveel keus...
Welke zijn wel aan te raden ?
Er is zoveel keus...
Speakers voor in mijn woonkamer.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:14:
speakers.. voor in de douche?
in de kelder?
in de slaapkamer?
op het dakterras?
je begrijp wel wat ik wil weten..
Juist , Het liefst heb ik geen woofer erbij staan.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:16:
ok dus het zijn speakers voor een PC die je gaat gebruiken om te gamen..
het wordt al duidelijker
2.0 dan inderdaad.
Want je stopte ze iedere keer terug in de doos nadat je klaar was met luisterencptbuttlick schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:23:
[...]
2.0 dan inderdaad.
Ik heb vroeger een thx set gehad die echt hard ging.
Echter zat je met zoveel boxen dat je er moe van werd ze te plaatsen
The devil is in the details.
Jawel maar aangezien ik nieuwe ga halen wil het simpel met goed geluid.Hahn schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:23:
[...]
Want je stopte ze iedere keer terug in de doos nadat je klaar was met luisterenSpeakers zet je toch één keer neer en klaar ben je..?
Naar die 2 zat ik inderdaad al te kijken.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:24:
ik denk dat je dan bij zoiets uitkomt
pricewatch: Edifier R1280DB Wood
of
pricewatch: Edifier R1280DB Black
[ Voor 47% gewijzigd door boyette op 25-12-2017 13:27 ]
Blue tooth is niet echt een must maar wel lekker als het erop zitboyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:26:
ja zeer goed
. maar nu komt de bluetooth eis om de hoek kijken..
oh dat zit er ook op..
die bruine vind ik ook een cool uiterlijk hebben maar dat moet wel staan in je interieur
Er staan inderdaad behoorlijk wat reviewsboyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:28:
ja zit er op
en de reviews zijn ook dik in orde
Nee dat is waar , Ik heb nu een simpel logitech setje van 39 euro maar dat is niet echt goed.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:32:
Ja ik denk dat dit het beste is wat je voor dat geld kan krijgen..
en meer moet je er ook niet aan uit gaan geven.
Want als je hier nog niet tevreden mee bent dan ligt het in ieder geval niet aan de speakerset
Nickname does not reflect reality
Moah denk dat een 39 speakertje wel sneller vervormt als iets van 45 -65 wattBrad Pitt schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:35:
Vervormen doen luidsprekers van 150 Euro ook. En van 1500 Euro ook. Dus sja ach.
Denk dat ik dan voor de zwarte gaboyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:36:
begrijpelijk!
Voor de bruine moet je bij expert zijn.
De zwarte zijn overal leverbaar..
Heb je nog meer vragen..
En deze speakers gaan echt niet zomaar vervormen..
Die gaan een beetje over mijn geld , hou liever mijn spaargeld in de zak
Die andere hebben wel wat meer aansluitingencptbuttlick schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:38:
[...]
Die gaan een beetje over mijn geld , hou liever mijn spaargeld in de zakdenk toch dat ik de edifier neem.
Misschien die van 159
Zijn geen Duitse speakers, maar Canadees en worden de laatste tijd hoog aangeschreven om hun kwaliteit. Prijs bij Amazon idd iets boven budget, maar wellicht zijn ze ergens anders nog goedkoper. Alleen zijn ze in Nederland nog niet echt bekend.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:39:
klik maar ergens op het beste antwoord zodat je geen adviezen krijgt voor
vage duitse speakers die 25% duurder zijn
Me Tarzan, U nix!
aha.. Waarom zou je deze aanbevelen in plaats van de Edifier speakers?doc schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:46:
[...]
Zijn geen Duitse speakers, maar Canadees en worden de laatste tijd hoog aangeschreven om hun kwaliteit. Prijs bij Amazon idd iets boven budget, maar wellicht zijn ze ergens anders nog goedkoper. Alleen zijn ze in Nederland nog niet echt bekend.
https://kantoaudio.com/product/yu2/
[ Voor 87% gewijzigd door boyette op 25-12-2017 13:50 ]
[ Voor 17% gewijzigd door doc op 25-12-2017 13:54 ]
Me Tarzan, U nix!
Aha en wat is het voordeel van USB ten opzichte van een optische aansluiting met name met betrekking tot interferentie?doc schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:51:
Ik heb ze beide niet gehoord, dus wat dat betreft lastig. Voordeel is wel dat ze een usb aansluiting hebben, met eigen DAC, waardoor het geluid optimaal is afgestemd op de speakers. Maar ik zou indien mogelijk zeker een keer ergens gaan luisteren.
Ook hebben ze (ja dat zegt niet alles) meer RMS vermogen
Maar denk dat de andere ook prima kunnen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 25-12-2017 13:56 ]
Usb is wel makkelijk als je je headset wil aansluiten dat welboyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:54:
[...]
Aha en wat is het voordeel van USB ten opzichte van een optische aansluiting met name met betrekking tot interferentie?
Ja dat is wel zoboyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:56:
ja maar dat kan dus niet want er is alleen een usb ingang
en je headset kan je gewoon op je pc aansluiten
Het blijft een digitaal signaal, dat zal in dit geval niet heel veel uitmaken. Had niet gezien dat je de andere optisch kan aansluiten, dan valt het voordeel van USB weg.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:54:
[...]
Aha en wat is het voordeel van USB ten opzichte van een optische aansluiting met name met betrekking tot interferentie?
Ik zou dit namelijk als een nadeel uitleggen.
Me Tarzan, U nix!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nou USB is een electronisch circuit wat verlengd wordt vanuit de PC.. Daar kan wel degelijk interferentie plaats vinden wat juist dat vervormen kan veroorzaken.doc schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:03:
[...]
Het blijft een digitaal signaal, dat zal in dit geval niet heel veel uitmaken. Had niet gezien dat je de andere optisch kan aansluiten, dan valt het voordeel van USB weg.
Voordeel kan zijn dat ze wat compacter zijn en vind zelf het uiterlijk strakker, maar dat is puur smaak
Nee bluetooth is niet echt een must....PatrickC schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:05:
De Edifier speakers komen ook regelmatig voorbij op iBood tegen erg mooie kortingen. Ik zelf heb de Edifier R2000DB destijds als tweedekansje gekocht bij Coolblue. Verder, als bluetooth ontbreekt kun je altijd nog een chromecast audio op de speakers aansluiten, maar het hangt er een beetje vanaf waarvoor je bluetooth eigenlijk zou willen gebruiken.
Gewoon via de aux kabel , Zo heb ik altijd mijn speakers aangesloten.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:12:
Ja dat kan
maar hoe wil je die speakers precies aansluiten op je pc dan?
Ja hoor altijd vanaf mijn mobo gedaan bij elke pc.boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:15:
nou.. dat is toch een slecht plan
heb je geen andere uitgang?
waar komt je geluid vandaan?
Onboard moederbord?
[ Voor 13% gewijzigd door boyette op 25-12-2017 14:34 ]
Daarom , Ik heb bluetooth op mijn pc dus dat kan ik altijd nog testen :_)boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:33:
lijkt me een goed plan..
dan kan je altijd nog kijken
of je bluetooth of aux gebruikt.
Aux is wel ongecomprimeerd en zou theoretisch een betere kwaliteit kunnen halen
maar in het geval van interferentie (wat je veel kan krijgen bij aux) zou de bluetooth wel eens beter kunnen presteren
En mocht je eens een losse audio kaart gebruiken kan je altijd nog overschakelen op optisch
Interferentie op luidsprekers van 100 Euro die geprikt zijn in een moederbordje. Ja, da's echt rampzalig*boyette schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:33:
maar in het geval van interferentie (wat je veel kan krijgen bij aux) zou de bluetooth wel eens beter kunnen presteren
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 25-12-2017 14:38 ]
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt , Heb wel eens een externe geluidskaart gehad maar er was weinig te merken... vandaar dat ik ze altijd lekker op Mobo prikBrad Pitt schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:38:
[...]
Interferentie op luidsprekers van 100 Euro die geprikt zijn in een moederbordje. Ja, da's echt rampzalig*
*hier hoor je letterlijk 0.0 van
Bluetooth heeft een dramatisch frequentiebereik en zal sowieso minder goed zijn.
Dat is ook gewoon het makkelijkste, beste en goedkoopste dat je kan doen.cptbuttlick schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:41:
Ik heb er nog nooit wat van gemerkt , Heb wel eens een externe geluidskaart gehad maar er was weinig te merken... vandaar dat ik ze altijd lekker op Mobo prik
Nee ik moet wel echt keiharde klappen hebben als ik game hoorBrad Pitt schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:46:
Deze zullen veel minder bass hebben dus afhankelijk van de muziekkeuze zou ik deze niet nemen
ze zullen vast vervormen. maar bij mijn logitech z200 vervormt het al bij half volume.Brad Pitt schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:48:
Ja dan zijn die Edifiers geweldig want vervormen nooit dus kan je zo hard zetten als je maar wilt. Waanzin.
[ Voor 6% gewijzigd door cptbuttlick op 25-12-2017 14:50 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Welke edifiers heb jij ?PatrickC schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:14:
Ik heb m'n Edifiers ook gewoon aangesloten via RCA kabel naar de hoofdtelefoon aansluiting van m'n Alienware laptop (waar geen digitale audio uitgang op zit) en het geluid is prima. Daarnaast heb ik de Chromecast audio optisch aangesloten op de speakers (muziek luisteren via spotify).
Mijn voorkeur zou trouwens uitgaan naar Edifier tov de Bose. Misschien heb je hier nog wat aan:![]()
[video]
[video]
R2000DB, zie mijn review: https://tweakers.net/prod...4557/edifier-r2000db.html
Ik ga je revieuw even lezenPatrickC schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:24:
[...]
R2000DB, zie mijn review: https://tweakers.net/prod...4557/edifier-r2000db.html
Oslik blyat! Oslik!
Foutje , wist niet precies welke rubriek het moestdion_b schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:02:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Speakers zijn consumentenaudio, dus:
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Move OH -> CEA
Waarom dan geen hoofdtelefoon? Qua geluidskwaliteit en bass ga je er aanzienlijk meer uithalen dan uit speakers in deze prijscategorie. Het lijkt erop dat je het voornamelijk (enkel?) voor gamen gebruikt.cptbuttlick schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:47:
[...]
Nee ik moet wel echt keiharde klappen hebben als ik game hoor
Ik heb een razer man o war.LA-384 schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:52:
[...]
Waarom dan geen hoofdtelefoon? Qua geluidskwaliteit en bass ga je er aanzienlijk meer uithalen dan uit speakers in deze prijscategorie. Het lijkt erop dat je het voornamelijk (enkel?) voor gamen gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door cptbuttlick op 25-12-2017 21:03 ]
Bedankt voor je link was een goede keus.
[ Voor 29% gewijzigd door cptbuttlick op 26-12-2017 18:54 ]
De z623 is inderdaad meer voor wat meer supwoofer 'boom' bij speelfilms, maar erg muzikaal zijn ze niet. Welke Edifiers zijn het nu eigenlijk geworden?cptbuttlick schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:41:
[...]
Bedankt voor je link was een goede keus.
Wou eerst de z623 meenemen maar daar zit zo een enorm hard geluid in , Dat ik zeker ruzie met de buren zou krijgen.
De rest ook bedankt voor het meedenken en helpen
Het zijn de goedkopere T versie gewordenPatrickC schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:48:
[...]
De z623 is inderdaad meer voor wat meer supwoofer 'boom' bij speelfilms, maar erg muzikaal zijn ze niet. Welke Edifiers zijn het nu eigenlijk geworden?
[ Voor 20% gewijzigd door cptbuttlick op 26-12-2017 22:59 ]
Als je al merkt dat de PC beter is, dan heb je je vraag eigenlijk al zelf beantwoord.cptbuttlick schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:51:
[...]
Het zijn de goedkopere T versie gewordenErg blij mee
Ik zag niet veel nut in bluetooth en optic.
Zit er nog een verschil in of ik de aux in de monitor doe of de pc ?
Ik merk wel dat er uit de pc aux beduidend betere sound komt
Had ik niet verwacht bij een monitor van 500+.PatrickC schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:16:
[...]
Als je al merkt dat de PC beter is, dan heb je je vraag eigenlijk al zelf beantwoord.Waarschijnlijk is de DAC (digital audio converter) in je PC beter dan die van je monitor.
Veel (luister)plezier met je nieuwe speakers!
[ Voor 5% gewijzigd door cptbuttlick op 27-12-2017 09:25 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq