Sinds begin december heb ik een niet meer werkend systeem, waarvan ik de oorzaak maar niet kan achterhalen.
Bij het op spanning zetten (inschakelen van de voeding) lichten Num Lock, CAPS Lock, Scroll Lock op het toetsenbord even op en op de USB-poorten komt stroom te staan.
Bij het inschakelen van het systeem gebeurt het volgende:
Ook zonder geheugen en/of grafische kaart produceert het systeem geen beeps.
Zelfs uitzetten door de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden werkt niet, alleen het uitzetten van de voeding schakelt het systeem uit.
Ik heb verschillende behuizingen, voedingen, processorkoelers, geheugenmodules en grafische kaarten geprobeerd, maar het systeem boot in geen enkele configuratie.
Deze behuizingen, voedingen, processorkoelers, geheugenmodules en grafische kaarten werken in andere systemen allemaal prima.
Al geprobeerd:
"We hebben middels een test Windows die via USB is uitgevoerd getest en moederbord en cpu werken naar behoren".
Nu heb ik moederbord en CPU teruggestuurd gekregen, maar nog steeds een niet werkend systeem.
Wat doe ik fout?
Specs:
Bij het op spanning zetten (inschakelen van de voeding) lichten Num Lock, CAPS Lock, Scroll Lock op het toetsenbord even op en op de USB-poorten komt stroom te staan.
Bij het inschakelen van het systeem gebeurt het volgende:
- De Power LED gaat branden.
- De op het moederbord aangesloten fans (case en CPU-fans) gaan draaien.
- Een op het moederbord aangesloten netwerkkabel laat de LED op de netwerkswitch branden.
Ook zonder geheugen en/of grafische kaart produceert het systeem geen beeps.
Zelfs uitzetten door de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt te houden werkt niet, alleen het uitzetten van de voeding schakelt het systeem uit.
Ik heb verschillende behuizingen, voedingen, processorkoelers, geheugenmodules en grafische kaarten geprobeerd, maar het systeem boot in geen enkele configuratie.
Deze behuizingen, voedingen, processorkoelers, geheugenmodules en grafische kaarten werken in andere systemen allemaal prima.
Al geprobeerd:
- 1 geheugenmodule, in alle vier de geheugensloten.
- Grafische kaarten in verschillende PCI Express sloten.
- CMOS reset.
- Met en zonder BIOS batterij.
- Met en zonder de extra CPU voedingsconnector.
- Minimale configuratie buiten een kast.
- Exact dezelfde configuratie zoals deze voorheen wel werkte.
"We hebben middels een test Windows die via USB is uitgevoerd getest en moederbord en cpu werken naar behoren".
Nu heb ik moederbord en CPU teruggestuurd gekregen, maar nog steeds een niet werkend systeem.
Wat doe ik fout?
Specs:
- Behuizing: Cooler Master HAF Stacker 935 -of- Arctic Cooling
- Voeding: Corsair HX850 V2 -of- Antec NeoHE 550W
- Moederbord: ASRock Fatal1ty 990FX Killer AM3+
- Processor: AMD FX-8370 Black Edition FD8370FRHKBOX
- Processorkoeler: Scythe Mugen 4 PCGH SCMG-4PCGH -of- Cooler Master boxed AMD stock topflow CPU koeler
- Geheugen: Kingston HyperX Savage 16GB DDR3-2400MHz CL11 kit HX324C11SRK2/16 -of- Micron MT8JTF25664AZ-1G4D1 4GB DDR3-1333MHz kit
- Grafische kaart: XFX Radeon RX 580 GTS -of- Asus Radeon R9 285 STRIX -of- Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2