WD My Cloud FTP verbinden via internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 10:43
Het volgende probleem: ik krijg via het internet geen verbinding met mijn WD My Cloud NAS. In mijn Ubee router heb ik de poorten 20 t/m 22 en 50000 t/m 51000 doorverwezen naar de statische ip die mijn NAS heeft. Als ik de verbinding test, dan is dit het resultaat... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :/

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Geeft die NAS ook nog logs? De log die je gepost hebt is erg vreemd. Normaal gesproken komt een connection timeout niet na een PASV, maar na het eerste commando daarna. (In dat geval zou je 50000-51000 range niet kloppen. Maar dat zou dan zichtbaar zijn in het antwoord op PASV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Werkt het intern wel? Dus FTP van je PC naar je WD?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
De NAS heeft volgens mij geen logs. Intern werkt de FTP wel. Zou het toch iets te maken hebben met het doorverwijzen van poorten? Op de website van WD wordt alleen aangegeven dat poort 21 moet worden doorverwezen. Ik heb ook al geprobeerd om zonder de firewall te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft de WD intern een vast IP? Ik heb wel eens meegemaakt dat portforwarding / uPNP slecht werkt met dynamische adressen.

FTP over poort 21 alleen klinkt logisch; het gevaar is wel dat dit zo ongeveer de meest kwetsbare manier van FTP is. Ik zou je dan ook afraden om dit extern ook over poort 21 te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
Ja de WD heeft een vast ip. Als ik via internet verbinding probeer te maken, dan krijg ik wel het verzoek om een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Als ik dat doe, dan gebeurd er vervolgens niks.

Ik zal inderdaad een andere poort gebruiken als ik hem aan de praat heb gekregen. Thanks voor de tip.

Pagina: 1