Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Zojuist probeerde ik, middels de MSI Live Update 6 tool, de firmware van mijn MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G up te daten. Echter; de tool ziet alleen mijn onboard videokaart.

In het bios staat de PCI-e kaart als primair en als ik een game o.i.d. opstart, ziet deze ook direct de GTX 1050. Drivers staan verder ook goed geïnstalleerd.

Wat doe ik verkeerd? Verdere specs; Dell Precision T3620, Intel i5-7500, M2 SDD. Beelscherm aangesloten middels een mDP-kabel.

• JappieR
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06:12
Waarom zou je dat überhaupt willen? En als je de firmware wilt updaten zou ik dat zeker niet zomaar met MSI live update doen.

• Pepppie
  • Niet online
quote:
JappieR schreef op maandag 25 december 2017 @ 10:02:
Waarom zou je dat überhaupt willen? En als je de firmware wilt updaten zou ik dat zeker niet zomaar met MSI live update doen.
Graag hoor ik hoe je het wel zou aanpakken!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08-04 12:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking maar als je GTX1050 als primair staat, kan ik me voorstellen dat MSI dat ding niet wil updaten want als het fout gaat, denkt MSI dat je geen GPU meer hebt?

En ik vraag me ook even af of je wel volledig admin bent op je PC; het gedrag doet me meer denken aan het feit dat UAC of iets dergelijks dwars zit waardoor je bepaalde zaken niet zomaar mag doen.

Werkt Live Update ook niet in Windows 10 Safe mode?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pepppie
  • Niet online
quote:
MAX3400 schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:08:
Domme opmerking maar als je GTX1050 als primair staat, kan ik me voorstellen dat MSI dat ding niet wil updaten want als het fout gaat, denkt MSI dat je geen GPU meer hebt?

En ik vraag me ook even af of je wel volledig admin bent op je PC; het gedrag doet me meer denken aan het feit dat UAC of iets dergelijks dwars zit waardoor je bepaalde zaken niet zomaar mag doen.

Werkt Live Update ook niet in Windows 10 Safe mode?
Zal het zo even proberen met onboard als primair. Zou een reden kunnen zijn ja, zoals je het zo beredeneerd.

Ben de enige gebruiker en voor de tool uit als administrator. Stomme is dat de tool niet eens de videokaart detecteert, dus ik kom nog niet eens tot iets wel of niet mogen 8)7

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-04 09:32
Dan nog zou ik ten zeerste afraden een actie als deze vanuit een draaiend OS te doen. Er zijn DOS tooltjes waarmee je de pc kan booten en direct flashen. Veel veiliger. Wordt vaak ook uitgelegd in de handleiding die bij de firmware zit hoe dit moet.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True