Toon posts:

Nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe 256MB module gekocht bij Vobis (nou en? was 119,- bovendien had ik hem meteen :) ) Maar sinds ik die erin geprikt heb, loopt IE steeds vast.... Het is niet zo dat ik er niet uit kom, maar het is vrij irritant :(

P.S. Ik draai WinME, met nu dus 512 MB, en ik heb mijn duron 800 gisteren "doorgejaagd" van 8,5x103 naar 9x103...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

mvds

Totally awesome!

Ik zou zeggen. test je geheugen even. Op Tweakfiles kan je daar wel tooltjes voor vinden. Misschien heb jij je geheugen beschadigd bij het plaatsen.

En probeer anders ook even je cas naar 3-3-3 te zetten.

edit:
foutje in de link

Verwijderd

Dat laatste zal wel het probleem zijn. Draai dat maar eens terug...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Op donderdag 12 juli 2001 09:05 schreef ItSnows het volgende:
Dat laatste zal wel het probleem zijn. Draai dat maar eens terug...
Je Multiplier heeft niet zoveel invloed op het geheugen hoor.

Verwijderd

Ik weet niet welke mobo je hebt, maar sommige mobo's hebben moeite met enkel- en dubbelzijdige dimms door mekaar. Is dit bij jou het geval?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 09:07 schreef Karam het volgende:
Ik weet niet welke mobo je hebt, maar sommige mobo's hebben moeite met enkel- en dubbelzijdige dimms door mekaar. Is dit bij jou het geval?
Ik denk niet dat dit het geval is, nl. omdat ik er voorheen dus al 2 modules van 128mb in had zitten en de 1 was enkel en de ander dubbelzijdig, die nieuwe module is dubbelzijdig

Heb hem nu ff teruggeschakeld naar Cas3, maar nog steeds hetzelfde probleem

Heb P.S. een MSI K7T pro 2-a

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
dus je hebt er nu 3 dimm's in zitten? welk mobo heb je?

• LeNNy
ahhhh, een msi dus. ik denk dat door die 3 dimm's de load op je mem bus te hoog is geworden.

ik neem aan dat je mem op 133 loopt? wat je kunt doen is je mem op fsb snelheid laten draaien (100mhz dus)

daarna is het probleem denk ik wel over.

of je moet registered dimm's kopen maar die zijn een stukje duurder.

Verwijderd

Je zegt dat je een enkelzijdige 128Mb hebt en een dubbelzijdige (naast je nieuwe dubbelzijdige 256Mb).
Haal eens de enkelzijdige eruit, en plaats de dubbelzijdige in geheugenbanken 1 en 2.
Anders alleen de 256Mb in bank 1.

Ga er maar vanuit dat je nieuwe DIMMetje defect is, dus ruilen bij Vobis (bestaat die zaak trouwens nog???????).

• LeNNy
Op donderdag 12 juli 2001 09:27 schreef GeeWeetje het volgende:
Je zegt dat je een enkelzijdige 128Mb hebt en een dubbelzijdige (naast je nieuwe dubbelzijdige 256Mb).
Haal eens de enkelzijdige eruit, en plaats de dubbelzijdige in geheugenbanken 1 en 2.
Anders alleen de 256Mb in bank 1.

Ga er maar vanuit dat je nieuwe DIMMetje defect is, dus ruilen bij Vobis (bestaat die zaak trouwens nog???????).
ik denk niet dat dit het probleem is.

Verwijderd

haal al het geheugen eruit
stop dat nieuwe erin
als dit niet werkt ruilen voor ander geheigen
werkt het wel ?
dan die andere dimmetjes bijplaatsen
als die weer raar doet andere simbank / dimbank

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alleen die nieuwe Dimm erin zitten, maar hij loopt nog steeds vast, weliswaar minder snel dan eerst, maar toch......

pffff......terug naar vobis maar weer :(

Verwijderd

Topicstarter
OK, nieuwe Dimm gehaald bij Vobis, (netjes geholpen btw :) ) Nu heb ik weer 512 MB erin geprikt, en nog steeds dezelfde problemen....
:(

Instellingen: 133 Mhz, Cas3

Zou het btw kunnen zijn omdat 1 van mijn 128 Mb modules eigenlijk 100 Mhz Cas3 is? Hij liep nl. voorheen gewoon mee op 133 Mhz Cas2, zonder problemen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:53

mvds

Totally awesome!

Heb je het geheugen al getest? Zo nee, waarom niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen meerdere malen getest, o.a. met doc hardware 2000 en memtach, maar er was niks mis mee, ik heb dus uiteindelijk een nieuwe dimm gekregen, maar die deed hetzelfde....

Hij loopt nu weer stabiel, onder deze configuratie:
bank 0: 128 Mb (125 Mhz)
bank 2/3: 128 Mb (133 Mhz)
bank 4/5: 128 Mb (133 Mhz)
Cas latency :3
DRam Clock: Auto
De freq. lees ik btw gewoon zo af uit MBM

Iedereen iig thnx voor de hulp :)

Heb BTW ook nog geupgrade naar IE 5.5
Pagina: 1