Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
Voor een DS218+ ben ik aan het rondkijken in de PW. Daarbij sprong de N300 serie er positief bovenuit, voornamelijk op het stuk van "bang for buck"

Echter ben ik nieuwsgierig of iemand ervaring heeft met deze N300 serie?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:32
HWinfo heeft een review geschreven:
https://nl.hardware.info/...hdd-4-tb-review-conclusie

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De 4TB versie kost hetzelfde als een WD Red 4TB, waar enorm veel positieve ervaringen mee zijn. De N300 is erg nieuw. Sneller dan 110MB/sec krijg je het toch niet via een Gbit netwerk. Dus waarom een relatief onbekende disk nemen terwijl er zo veel betere alternatieven zijn? Ik zou zelf kiezen voor een bewezen product ipv een nieuwkomer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Nat-Water Dank voor de link. Die had ik even gemist ;)

@Microkid Als iedereen de gedachte gang van proven technology aanhoud, zaten we nog op de typemachine en pons kaarten ;)

Verder is de WD Red een 5400 RPM schijf, terwijl de N300 serie een 7200 RPM schijf is.
Als ik daarop een eerlijke vergelijking doe, kom ik uit op de Red Pro serie met een prijsverschil van minimaal 65! Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

D_Jeff schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:00:
Verder is de WD Red een 5400 RPM schijf, terwijl de N300 serie een 7200 RPM schijf is.
Als ik daarop een eerlijke vergelijking doe, kom ik uit op de Red Pro serie met een prijsverschil van minimaal 65! Euro.
Zoals al gemeld; de snelheid ga je er niet uit halen in een NAS. Een NAS heeft echter wel beperkingen in het afvoeren van warmte. Ik zou voor een NAS absoluut een lagere RPM adviseren. De voordelen in levensduur zijn oneindig veel groter dan het onmerkbare verschil in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Croga Dank voor de waardevolle toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waar heb je je nas staan? Bij mij staat ie in de woonkamer. Dus dan wil je echt wel 5400 rpm schijven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Heeft nog geen vaste plek en ga binnenkort cat 6 kavels trekken, nu ik overal nog bij kan.

Ik begrijp dat de NAS voldoende heeft aan Cat 5, maar die vervang je makkelijker dan kabels

Pagina: 1