Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:08
In mijn nieuwe huis is een klik aan klik uit systeem geplaatst voor de bediening van een aantal lichten. Als de wand straks is afgewerkt kan ik nooit meer bij de ontvanger zonder te breken.
Niet handig. KaKu zal niethet eeuwige leven hebben.
Ik wil de ontvanger nu metertje verplaatsen door een verlengsnoer neer te leggen.
Gaat KaKu werken als de ontvanger aan een “stekkerdoos” zit of isdat bij voorbaat een kansloze missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoezo kun je nooit meer bij de ontvangers zonder te breken? Dergelijke schakelaars, wanneer weggewerkt, worden in een doos achter een normale schakelaar of lamp geplaatst. Hier kun je altijd weer bij komen. Anders is de persoon die dit "wegwerkt" wel heel vreemd bezich, maar ja je kunt een dergelijke schakelaar ook in een snoer opnemen. Het maakt niet heel veel uit waar de schakelaar zit.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
De installateur heeft een acd3500 in het stopcontact geplaatst en daar de stekker van de lampjes ingestoken. Het stopcontact zit ruim twee meter bij de opening van de koof weg. Kom ik dus niet met m’n arm bij.
In eerste instantie Installateur aangesproken op het niet dimbaar zijn van de lampjes, die zegt dat hierover niets is afgesproken in offerte. Dus helaas. Daarna kwam het vervangen van het geheel ook aan de orde.
We hebben het op deze positie hier inderdaad niet over gehad, helaas. Stucwerk is daarna ook meteen gedaan.
Nu ben ik m’n hoofd dus aan het breken op een creatieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is precies het probleem? Wil je de KaKu schakelaar verplaatsen of wil je dimbare lampen hebben? Er zijn genoeg lampen die zelf te dimmen zijn zoals Philips Hue of MiLight.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik wil (nu of in de toekomst) dimbare lampen. Deze lampen moeten stroom hebben. Het stroompunt is (vrijwel) onbereikbaar. De lampjes die geplaatst zijn zijn uit een stuk, geen verwisselbare “bolletjes” dus.
Voor nu wil ik kijken of het mogelijk is het stroompunt dmv verlengsnoer te verplaatsen. In de toekomst zal het gat waar de verlichting nu inzit (58mm) groter moeten zodat ik er met m’n arm inkan en een ander lichtysteem kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
Ja, natuurlijk kun je gewoon een verlengsnoer gebruiken tussen je normale stopcontact en de acd3500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-06 21:28
Hm inprincipe moeten dozen altijd bereikbaar blijven zonder breekwerk. Bij particulieren dan.
Als je er nu nog bij kan idd verlengsnoer en anders even met een stok door het gat. :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik ga me op https://www.milightwinkel...wnlight-slimline-rgbw-12w focussen. De installateur komt nog een keer terug, dan vraag ik hem het gat aan te passen en plaats ik zelf deze lampen. Kan heel KaKu ertussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Let wel op dat je dan ook nog een wifi-module er bij moet kopen. Verder, wil je alles via de mobiel bedienen, of heb je ook nog een wandknop nodig? Want dat laatste vergt ook iets meer, zeker als je via een normale knop wilt kunnen dimmen. Voornamleijk belangrijk voor tweakers die last van WAF hebben (Wife Acceptancy Factor)
Vergeet eer niet een afstandsbediening / milight wandpaneel bij te doen aangezien ze met een normale lichtknop niet werken.

Mocht je nog meer willen doen met domotica (evt in de toekomst), dan zou ik ook nadenken over integratie in een groter (open) platform zoals Home Assistant. Dan kun je ze in de toekomst ook via iets als een Google Home bedienen 8)

[ Voor 50% gewijzigd door GENETX op 25-12-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@GENETX hij kan toch prima uit de voeten met een (wand)afstandsbediening?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met een milight wandafstandsbediening wel ja. Maar een normale schakelaar is niet zo handig, dan kun je hem alleen aan/uit zetten. Ik probeer de TS met name even te wijzen op de (on)mogelijkheden voor er weer te snel een onjuiste beslissing wordt genomen.

In dat licht (pun intended :+ ), mocht de TS wensen hebben, dan kun je die ook hier posten, wellicht heeft één van ons nog een beter idee :)

Edit: oh zie het nu inderdaad. Ja, een normale milight wandschakelaar of afstandsbediening volstaat natuurlijk ook 8)7 . Vorige post aangepast :z

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 25-12-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Tnx voor het meedenken. Er is geen lichtpunt, alleen stopcontact, vandaar de keuze van de installateur voor “verlichting met bediening via AB”.
Er zit al (dimbare) verlichting in de keuken met AB, ik heb dus nooit aan de mogelijkheid van ondimbare KaKu gedacht.
Voor dit lichtpunt is er dus ook geen schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
GENETX schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:20:
In dat licht (pun intended :+ ), mocht de TS wensen hebben, dan kun je die ook hier posten, wellicht heeft één van ons nog een beter idee :)
Vandaag rondgeneusd binnen het mi light topic en ik heb nog een enkele vraag.
Deze lijkt me wel wat, maar volgens een andere site heeft dat lampje een doorsnede van 12 cm. Da's best wel groot.
Kleiner kan ik nergens vinden, weet een van jullie of er verlichting is die iets minder fors is.
Ook vraag ik me af of dit materiaal er alleen in de kleur wit is. Zelf vind ik alu kleur wat mooier. Kan natuurlijk zelf met een spuitbus aan de gang, maar direct in de juiste kleur is simpeler.
Op de site staat dat het lampje incl. voeding komt. Iemand die weet of je de lampjes kunt koppelen zodat er maar één voeding overblijft?
Dan als laatste, dit model kom ik op ebay, aliexpress of banggood niet tegen. Is dit een europees model of staat dit gewoon (nog) niet op een goedkope chinese site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ben niet zo bekend met die spotjes, maar bij de normale lampen is het idee dus dat je geen externe dimmer nodig hebt (wat nogal problemen heeft met LED). Dat is het grote voordeel. Volgens mij gaat het direct aan de 230.

Verder, zoek eens op milight gu10, dan zijn er meer spotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ah , ik zie het. Ik moet vanuit de lampjes zoeken. Past een gu10 lampje in elke armatuur met een g10 fitting? Ik las ergens dat een bepaald type lampje wat langer is dan een ander type.
Pagina: 1