Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSkizzO
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zou deze laptop graag gebruiken voor 3D modeling met Solidworks/Siemens NX/Autocad... Daarnaast denk ik dat ik best wat RAM nodig heb om Adobe programma's als photoshop/indesign/illustrator te gebruiken. Mijn vorige laptop was een Dell en daar heb ik eigenlijk alleen maar last mee gehad, deze keer wil ik graag mijn opzoekwerk gedaan hebben. Weet alleen niet goed waar te beginnen.

Wat is je budget?
1500-1800 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, als designer moet ik overal mijn laptop meesleuren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Aboluut NIET Dell, ik heb ondertussen zoveel moeite gehad met hun klantenservice dat ik het echt spuugzat ben. Ik zat te denken aan een Asus of een HP aangezien zij in mijn ogen wel garant staan voor kwaliteit (correct me if i'm wrong). Zelf ben ik ook een enorme fan van Medion/Lenovo laptops omdat ze qua prijs/kwaliteit toch de absolute top zijn. Geen Apple. Verder sta ik open voor suggesties!

Nog een vraagje: vroeger waren de beste grafische kaarten hiervoor de FirePro en de Quadro, is dit nog steeds zo, of zijn deze grafische kaarten ondertussen achterhaald?

[EDIT: LAA Beleid (sorry, niet gezien)]

Eigen opzoekwerk
Ik zat te denken dat ik voor die prijs toch wel een laptop met 16GB RAM kan krijgen met een i7 processor. Zo dacht ik bijvoorbeeld aan de Asus ROG GL502VM-FY006T-BE https://tweakers.net/pric...-fy006t-be/specificaties/ maar die heeft een GeForce GTX en dus geen grafische kaart die specifiek gemaakt is voor 3D modeling. Maar misschien is dat ook niet 100% Nodig, ik heb ergens gelezen dat deze grafische kaart nog steeds redelijk goed is voor 3D programma's als Solidworks... Wat denken jullie? Hier heb ik ook al een kleine vergelijking opgesteld, de lenovo lijkt me ook wel top maar die is Qwerty en ik heb Azerty nodig. https://tweakers.net/pric...29;755979;897191;1036797/

Deze MSI lijkt me ook wel iets: https://tweakers.net/pric...sch-model)/specificaties/ al heb ik nog nooit een MSI laptop gehad, is dit een goed merk?

[ Voor 38% gewijzigd door xSkizzO op 25-12-2017 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Volgens mij heb je deze post gemist :
Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSkizzO
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07-2024
Oeps, sorry!! is het zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rever7ed
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2023

Rever7ed

Mememaster

Er zijn wel degelijk laptops met Quadro-kaarten en soms ook Xeon-CPU's (denk aan Lenovo Thinkpad P-serie, HP ZBook Studio, MSI Workstation, Dell Precision), maar deze zijn wel extreem duur (>€2500,-). Ik heb helaas geen ervaring met het renderen in 3D, maar ik denk dat je voor bepaalde workflows voldoende uit de voeten kan met een GeForce-kaart. Quadro-kaarten zijn in principe nauw verwant aan GeForce-kaarten (ze maken gebruik van de zelfde chip in veel gevallen).

Het is misschien handig om te vermelden met wat voor hardware je momenteel werkt.

Voor € 1800,- kan je wel een laptop vinden met 16GB RAM, Core i7 en GTX 1070 (zoals deze: ASUS ROG Strix GL503VS). Ik denk dat je in deze prijsklasse geen betere professionele GPU gaat vinden die een GTX 1070 zou outperformen.