Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegd.
Ik heb een laptop die ik 3 maanden geleden nieuw heb gekocht en nu werkt hij niet meer.
Ik zat er nog niet zolang op en mijn hele laptop reageerde niet meer dus ik force shut hem.
Vervolgens probeer ik hem op nieuw optestarten en komt de message "Preparing automatic repair".
Daarna kwam ik in het recovery scherm van windows waar vanuit welke optie ik ook kies niks helpt.

Vervolgens stop ik de zelfde HDD in een andere laptop, die ziet wel dat hij hem moet repairen, repairt hem en de HDD werkt gwn op die laptop. Dus ik stop hem terug in de andere en heb weer hetzelfde probleem.

De laptop dat ik gebruik is een ASUS ROG STRIX GL553VD-FY217T

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft de winkelier geen oplossing voor je? Al een recovery geprobeerd (zoals de meeste commerciele laptops aan boord hebben)? Werkt een andere HDD wel in deze laptop?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik nog niet met een winkelier gesproken aangezien het kerst is en ik te druk was met werk. Ik kan helemaal niks uitvoeren kwa recovery, als ik hem probeer te resetten dan geeft hij een error. En ik ben nu bezig met een windows instaleren op een andere HDD om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Een dergelijke laptop met alleen een HDD is ongeacht het probleem een beetje jammer..... :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 21:04
Zijn bij de vastloper soms ook de BIOS-instellingen naar de defaults teruggezet (automatisch) ?
Staat dan op beide laptops de SATA-controller wel in dezelfde stand (AHCI of IDE-emulatie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:52
Staat er nog data op die je moet hebben?
Dan start je de laptop op vanaf een extern medium (Hirens boot disk, Linux Mint 13 of zo, vanaf DVD of USB-stick) en haal je je data er vanaf. Of je doet dat op die laptop waarin de harddisk wel loopt.
Daarna zoek je even op hoe je recovery werkt (die staat op je harddisk) en je installeert hem terug naar fabriekstoestand.

Alle handelingen samen kan je in 2 uur afronden, waarna je weer "in business bent".

[ Voor 11% gewijzigd door Renault op 25-12-2017 11:57 ]

Pagina: 1