Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg vrij regelmatig een email adres van gayatri_912 - met een variant als @msn.com of @gmail.com of @hotmail.com met de volgende inhoud:
Hallo,

Als je skype hebt voeg mij dan toe gayatri_912@X

Tot dan!
bye
De afzender is dan ook het Skype adres, ik zelf gebruik geen Skype en weet niet wat ik hier zo snel aan kan doen, aangezien ik de persoon niet ken en ik dus niet weet hoe hij aan mijn email komt. Iemand tips? Spamfilter maken gaat lastig, aangezien het elke keer een ander adres is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In je webmail (!!): markeren als spam.

De systemen op de achtergrond gaan dan aan de gang en vanzelf zal dit soort mailtjes verminderen/wegblijven op basis van IP-adres, MX-records, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Bedankt voor de tip, heb er alleen weinig vertrouwen in aangezien dit al redelijk vaak is gedaan.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:07
veranderen de getallen ? of zijn het alleen die 3 email adressen welke je nu aangeeft ?
dan kan je toch 3 spamfilters maken ? is iets meer werk. maar niet onoverkomelijk.
of zit ik er naast ?

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 24-12-2017 22:27 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@miciel de getallen veranderen helaas ook.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Anders een regel aanmaken om alles van 'gayatri_*' direct de spambox in te gooien?

Fixing things to the breaking point...

• miciel
Markimoo schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:28:
@miciel de getallen veranderen helaas ook.
Dan kom je dus uit op 3000 mogenlijke adressen. om er vanaf te komen zal je Dus dan kan je handmatig 3000 spamfilters moeten maken. Nee dat dan is inderdaad geen optie. Tenzij je echt niks te doen hebt natuurlijk ;)

Ik hoop dat de oplossing van @RGAT kan worden toegepast. hotmail is meestal vrij simpel/beschikt niet altijd over zulke dingen. maar het vast wel via een omweg kunnen worden toegepast.

[ Voor 12% gewijzigd door miciel op 24-12-2017 22:50 ]

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
miciel schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:43:
[...]

Dan kom je dus uit op 3000 mogenlijke adressen. om er vanaf te komen zal je Dus dan kan je handmatig 3000 spamfilters moeten maken. Nee dat dan is inderdaad geen optie. Tenzij je echt niks te doen hebt natuurlijk ;)

Ik hoop dat de oplossing van @RGAT kan worden toegepast. hotmail is meestal vrij simpel/beschikt niet altijd over zulke dingen. maar het vast wel via een omweg kunnen worden toegepast.
Zit er gelukkig in, je kan aardig wat regels en opties instellen:
mail

Vooral onderste checkbox uitzetten :)

Fixing things to the breaking point...

• miciel
RGAT schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:52:
[...]

Zit er gelukkig in, je kan aardig wat regels en opties instellen:

Vooral onderste checkbox uitzetten :)
te lang geleden dat ik ernaar gezocht heb. zit tegenwoordig bij de concurrent aangezien ik gek werd van de hoeveelheid spam en de toen nog niet aanwezig zijnde agenda functie.

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
RGAT schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:33:
Anders een regel aanmaken om alles van 'gayatri_*' direct de spambox in te gooien?
Ga ik doen, bedankt!

Pagina: 1