DIY Droogkast (laten) maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Vooraf: met droogkast bedoel ik ook echt een droogkast en niet de Vlaamse aanduiding voor droger ;)

Binnenkort gaan wij verhuizen naar een nieuwe casa, maar helaas hebben we niet voldoende kamers in het nieuwe huis om een apart washok te hebben en dus geen aparte plek om onze kleren te drogen. Het drogen van je kleren in huis vind ik er zelf altijd erg rommelig uitzien. Daarom zat ik te denken, kun je niet gewoon een "droogkast' maken, maw: een droogrek in een geventileerde kast? Google is mijn vriend en dan is het antwoord: ja dat kan. Er zijn zelfs kant-en-klaar kasten die je kunt kopen (bv breezedry, wat niet in NL te krijgen is, of van Asko, waar je 15k voor kwijt bent). Ik ben ook een DYI tegengekomen met wat tips (http://homelaundrystudy.net/design.html), maar daar lees ik bv nog niet in wat voor hitte-element ik onderin zou kunnen plaatsen.

Andere oplossingen die ik tegenkwam, was het plaatsen van een luchtontvochtiger onderin. Wat beter gaat werken, weet ik niet.

Zelf zat ik eraan te denken om een kast te (laten) maken op zolder met een stille badkamerventilator bovenin direct naar het dak toe, met (louvre)deuren met lamellen/latjes zodat voldoende lucht kan doorstromen en mogelijk ook iets van een warme-element onderin, maar ik zou niet weten welke. Wil het wel graag zo stil als mogelijk hebben. Iemand daar nog ideeën over? Neem aan dat dat een verwarmingselement zonder ventilator zou kunnen zijn (en dus stil).

Is er hier überhaupt iemand die ervaring met een dergelijke kast heeft? Zo ja, dan hoor ik graag of er nog verdere dingen zijn waar ik aan zou moeten denken.

Overigens heb ik twee linkerhanden, dus het zal een klus worden die op werkspot ga plaatsen. Maar dan wil ik wel goede instructies geven, zodat het gaat werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwarmingselement is niet nodig, ventilator wel. En een afvoer naar buiten om al dat vocht af te voeren.
Supersimpel om te maken.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:52
DYI of DIY? Zit wel verschil in ;)

Ventilatie lijkt mij heel belangrijk ivm vocht inderdaad.
Maar als je wel plek hebt voor een kast, kun je daar dan niet je droger inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Haha, typo natuurlijk. Uiteraard DIY :)

De kast is voor alles dat niet de droger ingaat en dat is bij ons veel. Eigenlijk doen we alleen handdoeken en onderkleding de droger in.