Toon posts:

Beste speaker(s) voor een uptempo hardcore producer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik voor kerst de Sonos Play:5 gekregen, hier ben ik normaal erg over te spreken maar omdat ik boven uptempo hardcore produceer is dit niet de ideale speaker voor mij aangezien deze de beganegrond van het huis laat beven. Ik wil deze erg graag ruilen en vraag daarom wat de beste speaker of speakers zijn voor iemand die uptempo hardcore produceert. (Subcategorie van hardcore muziek, ja, herrie)
Ik heb dus 512 euro te besteden bij MediaMarkt.

Erg vaak zie ik producers met boxen die hierop lijken: https://www.bax-shop.nl/s...1pgjPjQF6sThoChlwQAvD_BwE

Ik heb geen idee waarom ik specifiek deze speakers vaak bij DJ's/Producers in de studio zie, maar in ieder geval worden deze of een betere variant ervan vaak gebruikt.

De enige eisen die ik dus heb zijn:
-Speakers die het huis onder niet laten beven.
-Speakers die aangesloten kunnen worden op een Windows 10 computer.
-Speakers die goed zijn voor het produceren van uptempo hardcore. (FL Studio 12)
-Speaker(s) die totaal niet veel meer dan 512 euro kosten.
-Speakers moeten te koop zijn bij Mediamarkt.

Ik zou het heel erg waarderen als iemand me hiermee zou kunnen helpen aangezien ik al wat gezocht heb maar er toch net niet genoeg verstand van heb!

Alvast bedankt!
-Jurre.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
De sonos play5 laat de begane grond van het huis beven? Woon je in een kartonnen huis?

Ik zou de JBL LSR305 aanraden, maar deze is niet bij mediamarkt te koop. Misschien kun je een deal maken met iemand die toch iets bij de mediamarkt wil kopen.

https://www.bax-shop.nl/s...iomonitor-5-inch-per-stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:01

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus verhuizing naar CEA.

Ontopic: speakers die het huis laten trillen zal je sneller hebben met dit soort muziek. Het zijn de lage tonen die doordreunen. Nu kan je die wegfilteren maar dan mis je wel een essentieel deel van je muziek. Dat een speaker als een Sonos 5 al overlast kan verzorgen belooft niet veel goeds voor de toekomstige aanschaf. Als in dat ik eigenlijk denk dat je dan overal wel problemen mee krijgt...

Een aanschaf die sowieso erg beperkt is doordat je per se bij de Mediamarkt moet kopen. Welk voordeel studio monitoren hebben ten opzichte van een gewone Logitech of Trust (om even snel twee merken te noemen) is via Google wel te vinden. Doordat je bij de Mediamarkt moet zoeken is je keuze dus beperkt tot hun aanbod, welke speakers heb je zelf al gevonden? Roepen dat je er geen verstand van hebt is leuk, maar een stukje eigen inzet is wel gewenst op GoT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:30:
De sonos play5 laat de begane grond van het huis beven? Woon je in een kartonnen huis?

https://www.bax-shop.nl/s...iomonitor-5-inch-per-stuk
Hiermee bedoel ik dat als ik het volume half open draai, je de lage tonen onder in woonkamer door hoort trillen. Volgensmij is dit vrij normaal aangezien ons huis vrij nieuw gebouwd is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:33:
Aankoopadvies dus verhuizing naar CEA.

Ontopic: speakers die het huis laten trillen zal je sneller hebben met dit soort muziek. Het zijn de lage tonen die doordreunen. Nu kan je die wegfilteren maar dan mis je wel een essentieel deel van je muziek. Dat een speaker als een Sonos 5 al overlast kan verzorgen belooft niet veel goeds voor de toekomstige aanschaf. Als in dat ik eigenlijk denk dat je dan overal wel problemen mee krijgt...

Een aanschaf die sowieso erg beperkt is doordat je per se bij de Mediamarkt moet kopen. Welk voordeel studio monitoren hebben ten opzichte van een gewone Logitech of Trust (om even snel twee merken te noemen) is via Google wel te vinden. Doordat je bij de Mediamarkt moet zoeken is je keuze dus beperkt tot hun aanbod, welke speakers heb je zelf al gevonden? Roepen dat je er geen verstand van hebt is leuk, maar een stukje eigen inzet is wel gewenst op GoT.
Ik heb MediaMarkt een berichtje gestuurd of retourneren voor geld terug ook een optie is, dat zal ik binnenkort wel even posten.
Verder kan ik me niet voorstellen dat er geen producers zijn die boven produceren en onder mensen hebben lopen. Waar moet ik op letten bij een studio monitor die waarschijnlijk niet door zal dreunen naar de begane grond? Ik heb zelf al gekeken naar lijstjes van top 10 studiomonitoren die op elke website anders zijn, dus heb echt geen flauw idee waar ik precies op zou moeten letten aangezien ik normaal met koptelefoon produceer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Denk dat een kamer die als "studio" wordt gebruikt normaliter geïsoleerd wordt. Of in ieder geval de speakers trillingsvrij geplaatst.
Als een Sonos al lage tonen produceert die je door het hele huis hoort, kun je wellicht beter een fatsoenlijke hoofdtelefoon overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Alles met een beetje bass, zal je huis laten trillen.
Waar je nu naar kijkt, zijn betere speakers als die sonos, die zullen het huis alleen nog maar harder laten trillen.

De speakers die je overal ziet zijn studiospeakers, en die lijken allemaal nogal op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sonos Play:1 veroorzaakt totaal geen lawaai beneden, maar mijn Sonos Play:5 veroorzaakt best wel veel gedreun beneden.
Ik snap dat prijs niet altijd alles wil zeggen maar een Sonos Play:5 van 500+ euro zal toch wel een betere en diepere bass hebben dan studiomonitoren van 200 euro die eigenlijk het geluid ook meer neutraliseren?
Een Sonos Play:1 die ik nu gebruik veroorzaakt niks van overlast, en kost 180 euro, zal deze niet ongeveer hetzelfde zijn als een studio monitor qua lage tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja, daar heb je inderdaad wel een punt, het kan zo zijn dat die sonos wat meer bas toevoegt.

Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat een sonos beter gaat klinken als een stel goede studiomonitoren.
Een sonos is niet gemaakt om een realistische geluidsweergave te hebben, studiomonitoren wel.

Wat klinkt er beter? Tja. Dat is heel persoonlijk. Ik heb persoonlijk liever een realistische geluidsweergave.
En helemaal als je muziek aan het maken bent, is dat heel erg belangrijk.

[ Voor 43% gewijzigd door WEBGAMING op 24-12-2017 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WEBGAMING schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:20:
Ja, daar heb je inderdaad wel een punt, het kan zo zijn dat die sonos wat meer bas toevoegt.

Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat een sonos beter gaat klinken als een stel goede studiomonitoren.
Een sonos is niet gemaakt om een realistische geluidsweergave te hebben, studiomonitoren wel.
Ja dit geloof ik zeker! Maar veroorzaken studio monitoren dan zo veel overlast in het algemeen als je op een verdieping zit?
Ik wil graag weten waar ik dit aan kan zien, ik kan mijn Sonos Play:1 geluidsdetails opzoeken en waarschijnlijk ook wel de eigenschappen van studiomonitoren, waar moet ik dan heen kijken om te vergelijken of de bass ongeveer hetzelfde is? De kwaliteit van het geluid is dan nog niet eens het voornaamste als ik de monitoren niet eens zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja, studiospeakers kunnen ook voor pokkenherrie zorgen. Ligt vooral aan hoeveel bass er in de muziek zit.
Ga je goede bassmuziek draaien, zoals jij doet ;) Gaan studiomonitoren ook een bult bass geven.

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Er zijn wel een aantal specificaties waar je het misschien aan zou kunnen zien, maar specificaties van speakermakers neem ik met een heel grote korrel zout.

[ Voor 34% gewijzigd door WEBGAMING op 24-12-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik zou voor een koptelefoon gaan. Lijkt mij namelijk vrij logich dat bass door trilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coolbvrobin schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:32:
Ik zou voor een koptelefoon gaan. Lijkt mij namelijk vrij logich dat bass door trilt
Dat snap ik wel, maar ik zit nou dus met een vraag en dat is waarom mijn Sonos Play:1 die ook bass heeft geen overlast veroorzaakt met het geluid vol open en studio monitoren dat meteen wel zouden moeten doen onafhankelijk van het volume en / of model..
Waar kan ik aan zien of een studio monitor dan nou meer bass heeft dan mijn Sonos Play:1? Want mijn Sonos Play:5 zal wel veel diepere bass hebben dan een studio monitor omdat die niet voor niks 500euro kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:04:
Goede tip, bedankt. We hebben al een Sonos Play:5 en die beviel met altijd wel goed, daarom kreeg ik er voor kerst ook eentje. Alleen wist mijn moeder dus niet dat die bass ervan zo doortrilde :) . Het product is nog niet eens geopend dus misschien dat geld terug een mogelijkheid is?
Zie hier https://klantenservice.me...915/~/retouren-%26-ruilen

als het binnen de 14 dagen is wel, maar lees het even door

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:37:
[...]

Jurre, tip voor een volgende aanschaf: koop alles online, dan heb je altijd het recht om een product uit te proberen en terug te sturen mits je de verpakking wat netjes opent. Het kost je dan wel een dag of wat meer voordat je het hebt, maar je voorkomt veel ellende als waar je nu tegenaan loopt (dat je een cadeaubon krijgt ipv geld retour).

Ik vind het bizar dat er een verschil in zit, maar het is er nu eenmaal en helemaal bij de mediamarkt. Ik zou je daarnaast aanraden een volgende keer bij coolblue of andere zaak te kopen, bij coolblue krijg je zelfs geld retour als het product beschadigd is (ok, gaat er wel een percentage af, maar ze zijn daar veel soepeler dan bij de mediamarkt).
Goede tip, bedankt. We hebben al een Sonos Play:5 en die beviel met altijd wel goed, daarom kreeg ik er voor kerst ook eentje. Alleen wist mijn moeder dus niet dat die bass ervan zo doortrilde :) . Het product is nog niet eens geopend dus misschien dat geld terug een mogelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Als alles nog dicht zit, zal het geen probleem zijn om te ruilen, of je geld terug te krijgen neem ik aan.

Behoorlijk cadeau trouwens! :D

[ Voor 83% gewijzigd door WEBGAMING op 24-12-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, ik dacht dat hij al gebruikt was omdat er stond dat het huis ging beven, dus ik dacht: aangesloten en getest. Je krijgt sowieso je geld terug als hij niet meer dan 14 dagen terug gekocht is en nog in de doos zit.

En kreeg ik maar zulke cadeau's....

ik luisterde vroeger ook hardcore en nu andere stijlen muziek, er is dus hoop voor de sonos in de verre toekomst :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha dat kan je wel zeggen ja! Super cadeau, alleen helaas dat als ik hem gebruik het onder niet te harden is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:58:
[...]

Hiermee bedoel ik dat als ik het volume half open draai, je de lage tonen onder in woonkamer door hoort trillen. Volgensmij is dit vrij normaal aangezien ons huis vrij nieuw gebouwd is.
Ik denk dat dit niet normaal is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder nog iemand die me kan uitleggen waaraan ik kan zien of een studiomonitor gelijke/minder/meer bass heeft dan mijn Sonos Play:1 of Play:5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik denk dat er een indrukwekkend geluid uit zon klein kastje kan komen, maar toch zal zijn laagweergave in de categorie bonkdoos vallen vrees ik.
Met een echte goed afgestelde subwoofer of grote speakers heb je minder last van doordreunen op bepaalde frequenties.
Dus studiomonitoren zullen veel minder overlast geven bij een gelijk volume dan de sonos, omdat er geen pieken in de weergave zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! Dus in principe zullen studio monitor over het algemeen minder doordreunende bass hebben dan een sonos play:5? Ik ga morgen in ieder geval mijn sonos terugbrengen, vraag ik evt of ze me daar er meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:13
Je gaat meerdere keren echt veel te kort door de bocht, zo'n Sonos is in niets te vergelijken met een studio monitor. Speakers worden niet verkocht met aantal decibels per € of wat dan ook, die prijzen zijn van meer zaken afhankelijk. Het is dan ook absoluut niet te zeggen wat andere speakers voor je gaan doen, hier kom je alleen achter door te luisteren in je eigen omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de KRK RoKit4 speakers gehaald (2) en als ik ze op volledig volume zet dreunen ze niet door naar de ondergrond. De Auralex matjes voor eronder ga ik dus terug sturen. Toch bedankt voor de hulp!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:37:
Ik heb de KRK RoKit4 speakers gehaald (2) en als ik ze op volledig volume zet dreunen ze niet door naar de ondergrond. De Auralex matjes voor eronder ga ik dus terug sturen. Toch bedankt voor de hulp!
Vind je het nodig om de speakers zo luidt te zetten dan? Een studiomonitor zou juist over een breed volume bereik dienst moeten doen als referentie speaker, ofwel je zal zelf moeten leren om de muziek ook op lagere volumes uit te mixen.

Sowieso is het langdurig luisteren naar luide muziek niet echt voordelig met oog op je ambitie om muziek te produceren, daarbij is een goed gehoor wel een vereiste.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Pagina: 1