Hi there, ik heb nu twee Logitech Z623 setjes die ik beide op de output van mijn mobo wil zetten. Echter is het zo dat via de splitter niet genoeg power erdoor heen komt om beide subwoofer aan te sturen qua geluid. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Vraag
Alle reacties
Kun je in de audiodriver of tool aangeven dat je een andere poort wil gebruiken als extra output?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
@Juice. hoe merk je dat de output onvoldoende krachtig is? Afhankelijk van de inputimpendantie van de versterkers zou dit toch geen probleem moeten zijn.
Zodra ik beide setjes aanzet wordt de bass dramatisch minder. Ook als ik enkel de speakers laat klinken van de 2e set is het alsof beide minder power krijgen en de hoge tonen vervormen.blissard schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:28:
@Juice. hoe merk je dat de output onvoldoende krachtig is? Afhankelijk van de inputimpendantie van de versterkers zou dit toch geen probleem moeten zijn.
Ik denk niet dat dat gaat, ik heb er een Realtek geluidskaart inzitten met deze software:PD2JK schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:07:
Kun je in de audiodriver of tool aangeven dat je een andere poort wil gebruiken als extra output?

Als je de tweede set aansluit op één van de andere poorten, wil er ook nog wel eens door dat tooltje gevraagd worden wat voor apparaat er is aangesloten. Misschien kun je dan kiezen voor rear (achter) speakers. Hopelijk krijg je er dan geluid uit.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Heb ik al getest, alleen dan werkt er maar 1 van de 2. Dat is dus het probleemPD2JK schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:50:
Als je de tweede set aansluit op één van de andere poorten, wil er ook nog wel eens door dat tooltje gevraagd worden wat voor apparaat er is aangesloten. Misschien kun je dan kiezen voor rear (achter) speakers. Hopelijk krijg je er dan geluid uit.
Welk moederbord heb je?
Als de bass minder wordt als je beide systemen aanzet, dan denk ik dat de beide systemen in tegenfase staan. Ik verwacht niet dat dit door het gebrek aan output veroorzaakt kan worden.
Zet er eens 1 in een andere kamer en kijk of de bas in kamer 1 dan zachter wordt als je de speaker in kamer 2 aanzet. Als dat niet het geval is, dan zit de oorzaak niet in de output van de pc, maar in de fase waarin de basspeakers zijn aangesloten.
Zet er eens 1 in een andere kamer en kijk of de bas in kamer 1 dan zachter wordt als je de speaker in kamer 2 aanzet. Als dat niet het geval is, dan zit de oorzaak niet in de output van de pc, maar in de fase waarin de basspeakers zijn aangesloten.
En als je dan instelt dat je een 4.0 setup hebt (want de PC zal de .1 van de Logitech niet zien) en dan weer aangeeft dat je over de rear kanalen hetzelfde wilt horen als de fronts?Juice. schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:51:
[...]
Heb ik al getest, alleen dan werkt er maar 1 van de 2. Dat is dus het probleem
Al zou zo'n splitter gewoon moeten werken. Is die niet gewoon brak? De pc geeft slechts signaal en geen vermogen, de Logitech is immers actief (en 3,5 mm jack geeft ook niet zo veel vermogen af om een passieve set aan te sturen).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Tegenfase, lijkt mij niet toch? Gezien het pre-built setjes zijn zou dit niet horen lijkt mij. Maar ik zal het morgen even testen.blissard schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:01:
Als de bass minder wordt als je beide systemen aanzet, dan denk ik dat de beide systemen in tegenfase staan. Ik verwacht niet dat dit door het gebrek aan output veroorzaakt kan worden.
Dat zal ik eens proberen, nog niet geprobeerd om het als 4.0 in te stellen.FeaR schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:03:
[...]
En als je dan instelt dat je een 4.0 setup hebt (want de PC zal de .1 van de Logitech niet zien) en dan weer aangeeft dat je over de rear kanalen hetzelfde wilt horen als de fronts?
Al zou zo'n splitter gewoon moeten werken. Is die niet gewoon brak? De pc geeft slechts signaal en geen vermogen, de Logitech is immers actief (en 3,5 mm jack geeft ook niet zo veel vermogen af om een passieve set aan te sturen).
Denk niet dat de splitter kapot is, gezien hij eerder altijd heeft gewerkt. Echter niet met 2x Logitech Z623 maar twee verschillende.
Nog een optie;
Die Realtek/MSI tool eraf gooien en de standaard Windows driver gebruiken.
Vervolgens opzoek gaan naar de optie Speaker Fill. Ergens onder afspeelapparaten zou die optie moeten zitten.
Die Realtek/MSI tool eraf gooien en de standaard Windows driver gebruiken.
Vervolgens opzoek gaan naar de optie Speaker Fill. Ergens onder afspeelapparaten zou die optie moeten zitten.
Je voegt nu echter twee pre-build setjes samen en dan kan je rare effecten krijgen. Echter merk je dat vooral in de lage tonen en verklaart het niet waarom de hoge tonen ook vervormen.Juice. schreef op zondag 24 december 2017 @ 21:07:
[...]
Tegenfase, lijkt mij niet toch? Gezien het pre-built setjes zijn zou dit niet horen lijkt mij. Maar ik zal het morgen even testen.
Ik vraag me vooral af wat je wilt bereiken met deze manier van aansluiten. Surround wil je blijkbaar niet omdat je met een splitter werkt. En om meer volume te krijgen ga je veel meer setjes nodig hebben. Een verdubbeling van instantie (dus van een Z623 naar twee) levert slechts 3dB meer output op.
[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 24-12-2017 21:20 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Is dat zo ja? Had graag wat meer bass gewild
Pagina: 1