Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• carks
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:31
Aangezien ik niet echt tevreden ben met de Parrot Zik die ik momenteel heb, is mijn oog gevallen op de B&O H8 en de B&W PX.

De H8 kan ik voor 100 euro goedkoper krijgen dan de PX. De PX is echter nieuwer, wellicht technologisch geavanceerder(?). Vandaar dat ik moeite heb om ze beiden te vergelijken.

Reviews doen ze beiden positief reviewen, waarbij de PX dit jaar als best getest is door What Hi-Fi. Echter vergelijkingen kan ik echter nergens vinden.

Gebruik: ik zal de koptelefoon voornamelijk middels bluetooth met mijn smartphone verbinden. MIjn smartphone ondersteund AptxHD, voor wat het waard is. Ik luister veelal via Spotify (ben premium gebruiker dus kan van de "hogere" kwaliteit gebruik maken), maar ook CD's.

Heeft iemand ervaring met beiden? Of wellicht kan iemand mij helpen in de keuze/andere voorstellen aandragen? Mijn dank is groot!

Alle reacties

• Smatje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-06 16:33
Ik heb zelf de H8, levert top geluid, veel beter dan de Bose CC25 van mijn vriendin. De noice canceling van de Bose is wel veel beter.
Bouwkwaliteit van de BeO is echt top. Helaas is de Bluetooth verbinding alles behalve stabiel en moet je hem elke keer weer opnieuw koppelen ipv alleen bt aan zetten, soms doet hij het helemaal niet. Door deze ergernis gebruik ik hem nu al een jaar alleen met de bijgeleverde audio kabel.

• Robbie521
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:00
ik heb ook de H8 en heb er dezelfde ervaringen mee als smartje. Inderdaad is de bt verbinding niet stabiel. Ook al heb je verbinding kan je niet te ver weg anders krijg je storingen.

Maar met kabel hoe ik hem meestal ook gebruik is die top. de bouwkwaliteit en het geluid zin super.

De noice canceling is goed maar hier is bose beter in. Ook gaat bijv na een lange vlucht de on eer irriteren.

• carks
quote:
Smatje schreef op maandag 25 december 2017 @ 09:55:
Ik heb zelf de H8, levert top geluid, veel beter dan de Bose CC25 van mijn vriendin. De noice canceling van de Bose is wel veel beter.
Bouwkwaliteit van de BeO is echt top. Helaas is de Bluetooth verbinding alles behalve stabiel en moet je hem elke keer weer opnieuw koppelen ipv alleen bt aan zetten, soms doet hij het helemaal niet. Door deze ergernis gebruik ik hem nu al een jaar alleen met de bijgeleverde audio kabel.
Thanks voor je feedback. Jammer om te horen van de bluetooth problemen, dit paar heeft toch mijn kleine voorkeur ivm andere B&O producten. Wellicht off-topic, maar misschien eens geprobeerd om de firmware te updaten?

On-topic: ik lees over de PX op reviews eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de koptelefoon. Echter op reviews krijg ik zeer wisselende meningen te horen. Wellicht iemand bij Tweakers die ervaring heeft met het geluid met een gecomprimeerde audiobron?

• Smatje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-06 16:33
quote:
carks schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:08:
[...]

Thanks voor je feedback. Jammer om te horen van de bluetooth problemen, dit paar heeft toch mijn kleine voorkeur ivm andere B&O producten. Wellicht off-topic, maar misschien eens geprobeerd om de firmware te updaten?

On-topic: ik lees over de PX op reviews eigenlijk alleen maar positieve verhalen over de koptelefoon. Echter op reviews krijg ik zeer wisselende meningen te horen. Wellicht iemand bij Tweakers die ervaring heeft met het geluid met een gecomprimeerde audiobron?
Is idd het proberen waard, zou mooi zijn

• Ballebek
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:24
quote:
carks schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:08:
[...]
Wellicht iemand bij Tweakers die ervaring heeft met het geluid met een gecomprimeerde audiobron?
Ik heb vandaag een PX getest via de jack aansluiting en dat geluid was aardig goed.
Nog steeds een stuk meer dynamiek tov de Bose die ik ook heb getest. Heb dus geen vergelijking met de B&O.

Helaas had de betreffende winkel geen USB-C - USB-C kabel dus ik had geen mogelijkheid om de interne DAC te testen.

edit: Toevallig net een USB-C naar USB-C kabel binnengekregen dus morgen een tweede kans voor de PX. Ik herken overigens wel de klacht van velen over het dragen van de PX: een stuk zwaarder dan de meeste andere die ik heb getest dan wel in eigendom heb.

Ballebek wijzigde deze reactie 27-12-2017 20:26 (19%)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• carks
quote:
Ballebek schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:02:
[...]

Ik heb vandaag een PX getest via de jack aansluiting en dat geluid was aardig goed.
Nog steeds een stuk meer dynamiek tov de Bose die ik ook heb getest. Heb dus geen vergelijking met de B&O.

Helaas had de betreffende winkel geen USB-C - USB-C kabel dus ik had geen mogelijkheid om de interne DAC te testen.

edit: Toevallig net een USB-C naar USB-C kabel binnengekregen dus morgen een tweede kans voor de PX. Ik herken overigens wel de klacht van velen over het dragen van de PX: een stuk zwaarder dan de meeste andere die ik heb getest dan wel in eigendom heb.
Bedankt voor je reactie. Mag ik vragen welke Bose je als referentie hier bedoeld? Mijn interesse voor de QuietComfort 35 is namelijk ook gewekt.

• Ballebek
De QC35 staat inderdaad op de shortlist. Mede omdat vrijwel iedereen om mij heen deze heeft en er erg tevreden over is lijkt het een veilige keuze.

Ik heb meerdere sets B&W speakers gehad (nog steeds een dikke center staan) en het geluid wat eruit komt vind ik heerlijk.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22:26
quote:
Ballebek schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:37:
De QC35 staat inderdaad op de shortlist. Mede omdat vrijwel iedereen om mij heen deze heeft en er erg tevreden over is lijkt het een veilige keuze.

Ik heb meerdere sets B&W speakers gehad (nog steeds een dikke center staan) en het geluid wat eruit komt vind ik heerlijk.
ik ben ook een B&W fan, dus direct de PX uit gaan proberen, geluid was heel goed, en prima app, maar draagcomfort was dusdanig slecht dat ik uiteindelijk voor de Sony 1000mx2 ben gegaan, maar deze ook weer geretourneerd, omdat deze maar 1 device tegelijk kan pairen, wat voor mij een no-go was. Uiteindelijk toch maar weer bij bose qc35 II uitgekomen, wat hoorbaar minder goed geluid heeft, maar draagcomfort & techniek allerbeste, wat ik toch wel erg relaxt vind.

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:39
Ik heb sinds een 1.5 week de PX (zie ook mijn review hier : productreview: Bowers & Wilkins PX (Grijs, Zwart) review door leto001 en ben er erg over te spreken. Ik was op zoek naar een comfortabele hoofdtelefoon, met goede noise cancelling en geluidskwaliteit. De Bose QC35, Sony 1000 en PX stonden op mijn shortlist.

Als referentie heb ik thuis alle muziek op flac en speel ik deze af via mijn musical fidelity voor-eind versterker met M1 dac op Avalon Avatar speakers. De PX is een uitermate fijne hoofdtelefoon. Ik betrapte mezelf er gisteren op dat ik achter de computer heerlijk zat te luisteren op de niet nc stand. Ook op nc in het vliegtuig is het geluid zeer prettig. Je krijgt een klein beetje omgevingsgeluid door, maar dat is dan ook alles. Enige minpunt is dat luid pratende buren nog hoorbaar zijn (alleen de damesstem in dit geval).

Ik vind het comfort van de PX prima. De schelpen zijn groot en diep genoeg en het gewicht ervaar ik niet als een probleem. Over de Sony las ik dat deze wat kleinere schelpen heeft. De Bose zijn volgens mij geen negatieve ervaringen over qua comfort, maar als serieuze audio fan iets van Bose... anyway let's not go there.

Wat ik bijzonder fijn vind is het geluid, de goede werking van de bluetooth connectie, eenmaal gepaard met je device wordt er automatisch verbonden, muziek stopt als je de PX afzet en gaat weer spelen bij opzetten. Het opbergtasje werkt ook wel prima bij reizen. Is iets minder stevig dan een hardcase, maar neemt ook wat minder 'vaste' ruimte in.

Kortom : ik ben gelukkig met de PX en het is een blijvertje. Mag binnenkort in 1 week 30 uur in een vliegtuig zitten dus dat wordt de echte proef.

Edit: vond ook nog deze recente bespreking --> https://www.opusklassiek.nl/audio/audio-as/b&w_px.htm

• Ballebek
quote:
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 16:11:
[...]
ik ben ook een B&W fan, dus direct de PX uit gaan proberen, geluid was heel goed, en prima app, maar draagcomfort was dusdanig slecht
Ik ben vanmiddag nog terug geweest naar de winkel en daar geluisterd met USB-C met Tidal en een aantal FLAC 24/192 tracks. Het geluid is super, maar na 10 minuten kwam ik erachter dat ik een veel te grote harses heb voor de PX.
De Sony was al eerder afgevallen omdat ik de ANC niet fijn vind. Ik voel een druk op m'n oren, net als bij mijn Jabra UC80 headset wat vermoeiend is als je 12 uur onderuitgezakt in een Boeing zit.

Aangezien deze winkel geen Bose verkoopt, doorgelopen naar de Mediamarkt en daar de QC35 opgehaald.
Ik vind deze beter klinken op lage volumes dan de PX en meestal luister ik op lage volumes, voor ECHT luisteren heb ik 2 dikke Vifa speakers staan (en een dove buurman).
quote:
Tijdreiziger!

Ad Speksnijder, januari 2018 :P

Ballebek wijzigde deze reactie 30-12-2017 19:33 (17%)

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:39
quote:
Ballebek schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:44:
Ik ben vanmiddag nog terug geweest naar de winkel en daar geluisterd met USB-C met Tidal en een aantal FLAC 24/192 tracks. Het geluid is super, maar na 10 minuten kwam ik erachter dat ik een veel te grote harses heb voor de PX.
Dat is toch opvallend hoe persoonlijk dat is. Ik heb zelf ook een redelijk groot hoofd (altijd bv opletten met de aanschaf van fietshelm) en vind hem prima zitten. Je moet wel even opletten dat je de hoofdband ver genoeg uittrekt. Anyway : mosterd na de maaltijd, je hebt al een Bose gekocht 8)7 (geintje, als hij bevalt is het prima toch).

• carks
Heb de knoop doorgehakt en de PX gehaald. Heb zowel de Sony als Bose ook geprobeerd: Sony scoorde vooral punten op bang for buck imo, de Bose QC35 op uitmuntend comfort in combinatie met het zeer lage gewicht. De PX had echter toch het beste geluid. Ik heb ook de P7W geprobeerd, welke in geluid de winnaar is maar als totaalpakket minder is. Met name de usb-c aansluiting op de PX verwacht ik veel te gaan gebruiken met mijn OnePlus alsmede de ANC gedurende vliegreizen.

Wat betreft het geluid van de PX kan ik beamen wat anderen hierover zeggen: zeer gedetailleerd en brede Soundstage, maar mindere en meer 'muddy' bass dan de P7W. ANC werkt prima, met als kanttekening dat het geluid wel ietwat vervormt wordt wanneer deze functie wordt gebruikt.

Al met al zeer tevreden over de aankoop!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Kan iemand iets zeggen over het gebruik van deze headphones in combinatie met Skype / Skype for Business? Of zou iemand het willen testen?

En kun je deze headphone gebruiken als de batterij leeg is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:39

mr.DJ95

Boost!

quote:
Maarten schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:42:
Kan iemand iets zeggen over het gebruik van deze headphones in combinatie met Skype / Skype for Business? Of zou iemand het willen testen?

En kun je deze headphone gebruiken als de batterij leeg is?
Ik heb er altijd een hekel aan als ik mezelf niet normaal hoor tijdens gesprekken, ik heb daarom altijd een setje iphone dopjes bij me.
Net even gecheckt en dat is met de PX niet veranderd. Wat ik begreep is dat de 3,5mm jack altijd werkt leeg of niet.

mr.DJ95 wijzigde deze reactie 05-05-2018 10:52 (11%)

Miljonair , Ondernemer, Playboy en Grappenmaker

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*