Toon posts:

Hue Bridge vind lamp niet, serienummer slechts 3 cijferig

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 06:27
Hi
Mijn Hue installatie met bridge en 7 living color lampen heeft jaren goed gewerkt tot op een kwade dag de batterij van een hue remote op was en bij vervangen het ding bij iedere handeling een zeer kortstondig kotsgeluid liet horen.
Aangezien ik toen nog niet wist welk onheil zich had aangediend en ik geen zin had om allerlei google zoektochten te doen of handleidingen te lezen dacht ik ff te proberen de remote bij de brifge te houden en de aan toest ingedrukt te houden.
Het resultaat was dat de remote zich koppelde aan de dichtsbijzinde lamp in plaats van dat het iest deed met de veel dichtstbijzindere bridge.
Helaas was deze lamp nu voor de bridge verloren: hij vond de lamp onbereikbaar geworden.

Ik denk: uithuilen en opnieuw beginnen. Factory rest bridge. Alle lampen opnieuw vinden met de app.

Vind GEEN lamp. Ik lees na google research op deze idioterie: als lampen al eerder gekoppeld zijn zullen ze niet automatisch gevonden worden. (Wat betekent dat eigenlijk "factory reset", blijkbaar niet wat ik dacht).

Ik mag 6 cijferige serienummers invoeren. 3 lampen gaan prima. Wel een beetje bozig nog vanwege al die handarbeid in 2017 maar ja.
Lamp 4 : Gen 2 living colors : S/N 356 Made in Poland. Geen 6 cijferig nummer te bekennen op het label.

Iemand nog opties?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Al geprobeerd om met de "LAMP Finder" uit de HUE Labs de lamp opnieuw te vinden? Ik ben overigens ook benieuw wat er gebeurd als je dat 3-cijferige nummer aanvult met 3 voorloopnullen 8)

https://www.beaumotica.nl...-zonder-afstandsbediening

Je zou de lamp overigens ook weer kunnen koppelen met de originele AB door dat ding (de AB dus) te resetten met een paperclip.

[Voor 15% gewijzigd door Will_M op 28-12-2017 14:37]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• iceblack24
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:25
@HanslH

Beste HansIH,

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. Hoe heb je dit toen opgelost? lamp finder werkt niet bij mij.

Al vast ontzettend bedankt.

Met vriendelijke groet,

[Voor 3% gewijzigd door iceblack24 op 12-01-2021 18:20]

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 06:27
Hi, al een poosje gelden dus niet meer 100% zeker maar volgens mij was het verhaal noeuwe lamp zoeken met hub en lamp heel dicht vij elkaar.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• Thiempje
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-04-2021
@iceblack24 HoiHoi ik heb hetzelfde probleem. Ben je nog tot een oplossing gekomen?

Gr Thimo

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee