Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankeey
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-02-2020
Hallo,

Ik speel al sinds enkele jaren Maplestory en World of Warcraft, ja ik weet het. Ik heb dit altijd op mijn desktop PC gespeeld maar zou het ook graag op een laptop willen kunnen spelen.
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)? World of Warcraft en Maplestory spelen.
  • Wat mag je laptop gaan kosten? Ik dacht zelf rond de 400-500 euro. Maplestory vereist namelijk niet hele hoge specificaties en World of Warcraft volgensmij ook niet.
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc) Nee, hij gaat alleen maar gebruikt worden op de bank en in bed.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Ja, alles behalve Apple, want Maplestory bestaat alleen maar voor Windows ;)
Zelf heb ik ook al een beetje wat onderzoek gedaan. Ik had de Dell Inspiron (5559-5088) gevonden, maar deze word niet meer geleverd. Ik had deze gevonden omdat hij een volledig toetsenbord heeft.

Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/a8a31b5a2f.png

Dit is voor mij erg belangrijk, omdat ik voornamelijk MMORPG's speel. Voor de rest als ik zocht naar laptops met voledige toetsenborden kon ik alleen maar laptops vinden waarbij de pijltjes toetsen miniscuul zijn.

Het liefst zou ik zo een toetsenbord indeling willen:
Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/a8749773ef.png

Uitteraard niet met de lampjes etc. Maar wel zo iets.

Tweede hands etc, maakt verder ook niet heel veel uit. Ik hoop dat iemand een mooie suggestie voor mij heeft. Als er nog verdere vragen zijn hoor ik ze graag :-)

Beste antwoord (via Frankeey op 26-12-2017 12:53)

• Rever7ed
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2023

Rever7ed

Mememaster

Asus is, voor zover ik weet, het enige merk dat full-size arrow keys op hun toetsenborden heeft, maar heeft welliswaar niet een laptop die ik zou aanraden om op te gamen.

Ik zou zelf gaan kijken naar een laptop met een NVIDIA GeForce MX 150. Deze laptop-GPU is gebaseerd op de desktop GT 1030 en presteert verrassend goed op Full HD. De goedkoopste laptop met deze GPU is de Acer Aspire 5 A515-51G-34VZ en kost €599. Wel iets boven je budget, maar in principe wel een goede investering mocht je ooit een game spelen die wat meer vereist.

Je zou op zich ook uit de voeten kunnen met Intel HD Graphics als je af en toe casual speelt.

2e hands kan inderdaad ook een optie zijn: laptops met GeForce GTxxxM-kaarten worden voor na enkele jaren voor relatief weinig geld weggedaan en zijn prima in staat om een beetje te gamen.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rever7ed
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-11-2023

Rever7ed

Mememaster

Asus is, voor zover ik weet, het enige merk dat full-size arrow keys op hun toetsenborden heeft, maar heeft welliswaar niet een laptop die ik zou aanraden om op te gamen.

Ik zou zelf gaan kijken naar een laptop met een NVIDIA GeForce MX 150. Deze laptop-GPU is gebaseerd op de desktop GT 1030 en presteert verrassend goed op Full HD. De goedkoopste laptop met deze GPU is de Acer Aspire 5 A515-51G-34VZ en kost €599. Wel iets boven je budget, maar in principe wel een goede investering mocht je ooit een game spelen die wat meer vereist.

Je zou op zich ook uit de voeten kunnen met Intel HD Graphics als je af en toe casual speelt.

2e hands kan inderdaad ook een optie zijn: laptops met GeForce GTxxxM-kaarten worden voor na enkele jaren voor relatief weinig geld weggedaan en zijn prima in staat om een beetje te gamen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-07 19:19

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

2dehands zou een goede optie zijn maar hier heb ik een gevonden met numeriek toetsenblok
V&A aangeboden: Nieuw HP Pavilion i5-7200U/8GB/128GB+1TB/15,6FHD AZERTY KEYBOARD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ludwig005 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:19:
2dehands zou een goede optie zijn maar hier heb ik een gevonden met numeriek toetsenblok
V&A aangeboden: Nieuw HP Pavilion i5-7200U/8GB/128GB+1TB/15,6FHD AZERTY KEYBOARD
Ik denk dat hij een laptop zoekt met een qwerty toetsenbord ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankeey
chucky666 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat hij een laptop zoekt met een qwerty toetsenbord ;)
Ja, inderdaad. Was het vergeten te vermelden. Als de laptop Qwerty was geweest, was het wel een betere aankoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

welke schermgrootte heb je in gedachten? dat is ook een belangrijke factor.
voor 500 euro vind je geen geheel nieuwe dingen maar dit gaat voldoen
V&A aangeboden: Dell Alienware M17x r1
V&A aangeboden: Asus i7 GTX950m SSD 15.6" Werk/Gaming Laptop
anders wordt het
V&A aangeboden: Asus N751JK i7 + 16GB RAM
trouwens, wat zijn de systeemeisen van maplestory ?
de systeemeisen van WOW staan hier
http://www.game-debate.co...=World%20of%20Warcraft&pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54
Ik zou ook die i3 met MX150 aanraden die Rever7ed aangeeft.

pricewatch: Acer Aspire 5 A515-51G-34VZ

Je bent dan wel iets meer uit maar de ervaring is zoveel beter met een fatsoenlijke videokaart tov intel HD graphics ( met name voor WoW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankeey
Ludwig005 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:49:
welke schermgrootte heb je in gedachten? dat is ook een belangrijke factor.
voor 500 euro vind je geen geheel nieuwe dingen maar dit gaat voldoen
V&A aangeboden: Dell Alienware M17x r1
V&A aangeboden: Asus i7 GTX950m SSD 15.6" Werk/Gaming Laptop
anders wordt het
V&A aangeboden: Asus N751JK i7 + 16GB RAM
trouwens, wat zijn de systeemeisen van maplestory ?
de systeemeisen van WOW staan hier
http://www.game-debate.co...=World%20of%20Warcraft&pc
De bovenste ASUS ziet er goed uit. Dankjewel! De systeemeisen voor Maplestory zijn erg laag, nog lager als die voor WoW, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 11:07

Croga

The Unreasonable Man

Frankeey schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:48:
• Wat mag je laptop gaan kosten? Ik dacht zelf rond de 400-500 euro. Maplestory vereist namelijk niet hele hoge specificaties en World of Warcraft volgensmij ook niet.
Dat ligt helemaal aan wat je in WoW wilt gaan doen.

Wil je solo spelen zonder addons met weinig detail dan is je laptop al snel goed genoeg.
Wil je high-end raiding spelen met veel eye-candy aan dan heb je aan 400-500 euro echt bij lange na niet genoeg.

Ik draai hier nu op een i5-6300HQ met een nVidia 1060 en ik kan bijna alle eye-candy aan zetten. Op mijn vorige desktop (i5-4400, AMD 470) kon dat duidelijk niet; moest ik in raids zwaar terugschakelen en ook solo met heel wat opties uit spelen.

Bedenk je dus even wat je in WoW het meeste speelt. Het kan zomaar zijn dat je je budget daar op zult moeten aanpassen.
Yup, de systeemeisen van 15 jaar geleden staan daar. Het spel, de engine, heeft ondertussen een hele berg upgrades gekregen. Zelfs de "Warlords of Draenor" specs die er staan zijn zwaar achterhaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Croga op 26-12-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Croga schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:57:
[...]

Dat ligt helemaal aan wat je in WoW wilt gaan doen.

Wil je solo spelen zonder addons met weinig detail dan is je laptop al snel goed genoeg.
Wil je high-end raiding spelen met veel eye-candy aan dan heb je aan 400-500 euro echt bij lange na niet genoeg.

Ik draai hier nu op een i5-6300HQ met een nVidia 1060 en ik kan bijna alle eye-candy aan zetten. Op mijn vorige desktop (i5-4400, AMD 470) kon dat duidelijk niet; moest ik in raids zwaar terugschakelen en ook solo met heel wat opties uit spelen.

Bedenk je dus even wat je in WoW het meeste speelt. Het kan zomaar zijn dat je je budget daar op zult moeten aanpassen.

[...]

Yup, de systeemeisen van 15 jaar geleden staan daar. Het spel, de engine, heeft ondertussen een hele berg upgrades gekregen. Zelfs de "Warlords of Draenor" specs die er staan zijn zwaar achterhaald.
toon volledige bericht
zoek op game-debate.com eens op de game die je wilt gaan spelen. Ik dacht dat het nog de oude versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ludwig005 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:07:
[...]

zoek op game-debate.com eens op de game die je wilt gaan spelen. Ik dacht dat het nog de oude versie was.
Zelfs dan krijg je nogsteeds alleen de minimale requirements. Op geen enkele manier zijn die representatief. Zoals al gezegd; je kunt WoW op zoveel verschillende manier spelen dat er geen enkelvoudige specs te definieren zijn.

Persoonlijk hecht ik veel meer waarde aan de ervaringen van een berg spelers die ik ken dan aan wat er op die site staat; de twee komen niet overeen. Nog niet bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Kijk dan voor recommend requirements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ludwig005 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:09:
Kijk dan voor recommend requirements
Ik zal het nog een keer proberen:
De requirements die op die site staan slaan nergens op.

Als je kijkt naar World of Warcraft - Legion (de huidige meest recente uitbreiding) en je gaat uit van de Recommended Requirements dan kun je, bijvoorbeeld, geen 40-man raids spelen. Dat trekt hij gewoon niet. En zelfs 20-man raids (de standaard in de huidige content) zal met de recommended requirements lastig gaan.

Daarnaast kun je met de recommended requirements niet alle grafische pracht en praal aan zetten. Dan zakt je PC onmiddelijk door zijn kniën. Laat staan dat je dat wilt doen op 1440p. Ik gok dat je pre-defined instelling 4/10 op 1080p nog net zult kunnen draaien maar hoger trekt hij gewoon niet.

Als laatste zul je heel voorzichtig moeten zijn met addons. Voeg je, bijvoorbeeld, een combat logger of auction addon toe dan zal je systeem ook onbruikbaar worden.

Dan staat er ook nog een bewering dat je met een 970GTX 200+ FPS zou kunnen krijgen. Dat is juist. Als je tenminste de details op 0 zet en je midden in nergens gaat staan. Wil je eyecandy in raid dan haal je met diezelfde 970GTX mischien 10 FPS.

Daarmee is de site dus onbruikbaar geworden. Het is een consultants-site: De antwoorden zijn volledig juist en totaal waardeloos.
Pagina: 1