Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

is een AMD APU zinvol voor miing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• huntedjohan
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-03 22:37
Ik heb hier een ongebruikte AMD A8 9600 APU. aangezien deze in de verkoop weinig tot niets oplevert ben ik benieuwd of het zin heeft voor mij om er een simpele mining build van te maken.

Ik vind het idee van minen leuk, maar wil niet voor hardcore mining gaan. Als ik nu deze APU op een simpel moederbordje prik met 4gb aan geheugen, is deze APU dan geschikt om gewoon in aanraking te kunnen komen met het minen van crypto, of zeggen we gelijk met zn allen dat het een dom idee is?

heb het geld niet voor een mining rig, en ga ook never nooit toestemming krijgen van mn meisje om het te gaan doen. maar op deze manier kan ik er misschien toch gewoon in de praktijk mee stoeien en dat het ook leuk blijft. het gaat me er niet om dat ik binnen no time veel coins heb en me rijk kan rekenen, maar vind het gewoon leuk om er in de praktijk kennis mee te maken, en als het op deze manier kan is het alleen maar leuk.

• Daanoo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-03 22:32

Daanoo

Wat doe ik hier eigenlijk?

Het moet wel mogelijk zijn, maar zeker niet aan te raden. Tenzij je heel veel tijd hebt, zou ik gewoon een dedicated GPU kopen.

throw new NotImplementedException();

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Elke "GPU" werkt maar een dergelijke APU is wel heel traag. Ja, leuk dat je dan meedoet met een mining-pool maar ik verwacht dat je ongeveer 98% verlies maakt (stroom vs opbrengst) per dag.

Kijk eens op whattomine naar de opbrengsten van dedicated GPU's; dan kan je op basis van andere benchmarks vast wel terugrekenen wat een 9600APU doet.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True