Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vraag
Alle reacties
Nu is gamen over wi-fi sowieso een minder goed idee dan over een kabeltje. Vooral de latency is bij een wi-fi verbinding een stuk hoger. Nu gebruik je ook nog eens een wi-fi repeater waardoor de latency waarschijnlijk helemaal niet meer laag genoeg is om fatsoenlijk te kunnen gamen.
Over het algemeen raad ik het gebruik van repeaters af, hoewel ze in sommige gevallen een "voldoende" oplossing kunnen bieden gaat dat in dit geval dus niet op. Als je de mogelijkheid ziet om een kabel te trekken dan zou ik dit ten alle tijden toejuichen. Het ligt natuurlijk voor de hand dat dit niet zo gemakkelijk is: waarom zou je anders überhaupt uitgeweken zijn naar een repeater?
Mocht je dus toch een stukje van je verbinding via wi-fi laten gaan dan is het van groot belang dat de backhaul(de verbinding met de router) van goede kwaliteit is. Dus bij voorkeur een AP(dit kunnen sommige repeaters ook) dat een goede kabel heeft liggen naar de router. Indien een kabel niet mogelijk is kun je een MoCa-set overwegen, hoewel deze wel duur is en een Coax kabel vereist. Een homeplug(via lichtnet) adapterset is eigenlijk een vorm van wi-fi over je lichtnet en gaat dus ook extra latency en veel potentiele storingsbronnen opleveren.
Korte versie: Los van of je het probleem dat je voorlegt op kunt lossen zul je nooit een goede game ervaring hebben met de oplossing die je nu hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Qlimaxxx op 24-12-2017 16:29 ]
Ik begrijp nog steeds niet waarom de Shield TV de repeater verkiest boven het modem. Dit modem staat namelijk maar op een paar meter van de Shield TV terwijl de repeater een etage hoger staat (met een gewapend betonnen vloer ertussen). Ik zal de repeater eens uitzetten en dan de verbinding opnieuw maken.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Er zit maar een paar meter tussen modem en Shield TV zeg je. Is een kabel dan absoluut onmogelijk? Mocht je een kruipruimte hebben dan heb je alleen een boor nodig en een kabel is zo netjes weggewerkt.PatrickC schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:57:
Ik begrijp nog steeds niet waarom de Shield TV de repeater verkiest boven het modem. Dit modem staat namelijk maar op een paar meter van de Shield TV terwijl de repeater een etage hoger staat (met een gewapend betonnen vloer ertussen). Ik zal de repeater eens uitzetten en dan de verbinding opnieuw maken.
Sorry dat ik zo hamer op die kabel maar daar ga je echt plezier van hebben als je die weet te realiseren.
Ik heb nu m'n 5Ghz frequency band een andere SSID gegeven en hierna de Shield TV een connectie laten maken met deze SSID. Hierna werkte de Shield TV controller niet meer (schijnbaar connect die ook op de 5Ghz band met de Shield), maar nadat ik deze opnieuw gepaired had, werkte die weer. Hierna Gamestream opnieuw geprobeerd en nu draait deze soepel. Ik merk een hele korte input lag, maar het beeld en geluid streamed nu zonder haperingen.
Wellicht dat ik in de toekomst toch nog een keertje wat bekabeling ga aanleggen naar de woonkamer. Ik heb namelijk ook een kruipruimte. Bedankt voor het meedenken en tips in ieder geval.
Fritz!Box zit op 6.85 en Repeater op 6.92. Voor beide geven ze aan de ze up to date zijn.Illusion schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:19:
Welke firmware hebben de fritzbox en repeater? Er is in de laatste paar versies (6.8 en 6.9) nogal wat gewijzigd namelijk. Waaronder band-steering en "mesh" ondersteuning.
Zie verder mijn vorige bericht. Probleem is inmiddels opgelost. Bedankt voor het meedenken.