Plextor, Computerland (Utrecht) en Garantie

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb even jullie advies nodig voor het volgende probleem:

Ik heb 8 weken geleden mijn 11 maanden oude Plexwriter 8x20x SCSI naar Computerland teruggebracht, omdat ie bij het lezen en branden van cd's op 50-55 minuten bleef hangen.

Er werd mij toen verteld dat ze de brander gingen terug sturen naar Plextor, dit zou 3-4 weken duren :( (Moet dan maar...)

Inmiddels 8 weken (en tig telefoontjes naar Computerland) verder heb ik mijn brander nog steeds niet terug.

Computerland zegt dat ie nog bij Plextor ligt (ze krijgen wel een nieuwe, maar wanneer???)en ze er niets aan kunnen doen om het sneller geregeld te krijgen :(

Kan ik hier op 1 of andere manier werk van maken, want ik vind dit gewoon niet kunnen!

webOS all the way!

• Perseus|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Als jij een RETAIL Plexwriter gekocht hebt, dan heb JIJ onsite garantie van Plextor. Emailtje sturen naar Plextor in Belgie en zij sturen alle gegevens terug om het te regelen.

Ik had dit met m'n Plex40 cd rom, emailtje gestuurd, binnen 30 minuten antwoord terug gehad van Plextor. Ik kon DHL bellen met hun gegevens en dan kwamen die hem bij mij thuis halen. Volgende dag opgehaald en de dag daarna was er een nieuwe Cd-rom speler voor mij gebracht....

Helaas werkt deze garantie niet als een bedrijf Plextor belt die moeten RMA aanvragen enz enz enz dat kan zo maar ff 2 maanden duren. Ik zou Plextor maar ff bellen of mailen met je serienummer van je burner waar ie nu is.

suc6

p.s. als jij binnen je jaar garantie van Computerland zit heb je recht op het zelfde of vergelijkbaar product. Binnen een daarvoor redelijk gesteld termijn. 2maanden is wat lang maar nog net redelijk, maar ik zou ff een brief aan Computerland schrijven en ze dringend doch vriendelijk vragen of ze je nu maar eens garantie gaan verlenen omdat dit toch wel erg lang duur. En ff naar de rechtshulp winkel om te kijken of zij je kunnen helpen.

Cheese, It's milk's leap towards immortality

• Convoy
  • Laatst online: 21-04 23:43

Convoy

g44p

zou m inderdaad lekker zelf terug sturen, heb ik ook gedaan, en had na 3 dagen via DHL alweer een nieuwe writer in mn bak, gaat veel sneller als je het zelf doet is mijn ervaring

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Gisteren een telefoontje gehad van C'land :)

Ze hebben m'n Plex binnen en gaan m opsturen.

Kwam ik vanmorgen beneden, bleek de PTT langs te zijn geweest, kan nooit, heb de bel niet gehoord en m'n ma ook niet :(

Terwijl we allebei al om 7 uur wakker waren!

Ach ja maandag ophalen op postkantoor dan maar :)

webOS all the way!

Verwijderd

Inderdaad Computerland :r
Filiaal Utrecht dan in ieder geval, daar zet ik geen voet meer binnen de deur!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ik heb donderdag m'n DTLA-307045 langsgebracht, dinsdag kan ik een nieuwe GXP60 ophalen :)

webOS all the way!

Verwijderd

Ik kom ook niet meer bij die kneuzen van Computerland.
Lever je een kapotte mobo + athlon met nog 6 maanden garantie in krijg je na 6 weken een nog steeds kapot Systeem
Na nog eens 2 weken is de Athlon opeens Duron geworden.
En zij maar denken dat ik gek ben ofzow. Bijna de winkel uitgeschopt, maar nu heb ik wel een Athlon gig van ze gekregen nadat mijn pa even met de allerhoogste baas had gepraat. Maar dat kan toch niet. stelletje oplichters zijn het! Maar ik heb ze lekker wel duizende guldens gekocht want ze hebben wel 3 of 4 moederborden en Proc gesloopt voordat mijn bakkie het weer dee. >:)

Verwijderd

Heb in het verleden bij computerland EDO- ipv FP-geheugen meegekregen (sukkels)! Na veel ellende met bellen en versturen (mijn kosten) had ik eindelijk de juiste simmetjes. Na een half jaar was de eerste al stuk!

Conclusie: personeel en producten deugen niet

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 08:37 schreef Hermanvh het volgende:
Computerland zegt dat ie nog bij Plextor ligt (ze krijgen wel een nieuwe, maar wanneer???)en ze er niets aan kunnen doen om het sneller geregeld te krijgen :(
Ik kan u verzekeren dat een drive die naar Plextor (Europe) wordt gestuurd nooit langer dan 2-3 dagen bij Plextor blijft. Het ziet er dus naar uit dat er bij Computerland iets flink misloopt.

Overigens moet je voor service van Plextor materiaal steeds contact opnemen met Plextor zelf, en niet met de verkoper. Net om dit soort situaties te vermijden.
Pagina: 1