Toetsenbordprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taeja92
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-04-2021
Beste allen,

Ik heb een week of twee eenzelfde probleem gepost maar na een reparatiebedrijf niets heeft gevonden probeer ik het hier nog eens, misschien heeft iemand ervaringen.

Op het moment is het volgende probleem gaande. Mijn keyboard registreert niets enkel spatiebalk, esc, tab etc. Andere keyboards werken eveneens niet en andere usbpoorten hebben hetzelfde effect. Zelfs het gebruik van osk kan niet. Klikken op letters op het osk hebben geen effect. Ik dacht voorheen en nu nogsteeds aan een of ander virus. Ik en het bedrijf hebben scans uitgevoerd maar niets gevonden. Ik heb windows al volledig opnieuw geinstalleerd van windows 8.1 naar windows 10 maar dit mocht ook niet baten.

Heeft iemand ervaringen of ideeen over dit probleem?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:49

g0tanks

Moderator CSA
Taeja92 schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:25:
Ik heb windows al volledig opnieuw geinstalleerd van windows 8.1 naar windows 10 maar dit mocht ook niet baten.
Heb je echt Windows opnieuw geïnstalleerd of slechts een upgrade gedaan? In dat laatste geval blijven je documenten/programma's bestaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Lijkt mij toch iets van een USB controller driver die niet lekker meewerkt? Wat voor moederbord heb je eigenlijk en heeft de fabrikant/leverancier hiervan ook niet Windows 10 drivers die je kunt downloaden ?
Soms zijn de generieke drivers die Windows installeert tijdens een installatie of update niet de juiste en dan kan je allerlei problemen krijgen...

p.s: Dit lijkt op hetzelfde probleem als in je vorig topic : Toetsenbord probleem inlogscherm is het niet handiger om daar verder te gaan ipv een nieuw topic openen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Breezers op 24-12-2017 15:39 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taeja92
g0tanks schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:28:
[...]

Heb je echt Windows opnieuw geïnstalleerd of slechts een upgrade gedaan? In dat laatste geval blijven je documenten/programma's bestaan.
volledig opnieuw geinstalleerd
Breezers schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:36:
Lijkt mij toch iets van een USB controller driver die niet lekker meewerkt? Wat voor moederbord heb je eigenlijk en heeft de fabrikant/leverancier hiervan ook niet Windows 10 drivers die je kunt downloaden ?
Soms zijn de generieke drivers die Windows installeert tijdens een installatie of update niet de juiste en dan kan je allerlei problemen krijgen...

p.s: Dit lijkt op hetzelfde probleem als in je vorig topic : Toetsenbord probleem inlogscherm is het niet handiger om daar verder te gaan ipv een nieuw topic openen ?
Ja ik had het waarschijnlijk onder datzelfde topic kunnen posten, excuses.

Moederboard is een asus b75 pro 3_m, ik weet niet of het hieraan kan liggen, bedankt voor de reactie in ieder geval.

Verder een vraagje, uit een hardwaretest was gebleken dat mijn SSD niet meer voor 100% werkt, zou mijn probleem hier een gevolg van kunnen zijn?

MvG

[ Voor 63% gewijzigd door Taeja92 op 24-12-2017 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Taeja92 Dat zal dan Asrock zijn ipv Asus ;)

Welke BIOS versie heb je ? en als die lager is dan 1.90, dan kan je deze om te beginnen bijwerken naar de laatste versie:

http://www.asrock.com/mb/Intel/B75%20Pro3-M/#BIOS

Als dat niet helpt, dan kan deze stappen volgen:

https://www.drivethelife....-intel-usb-30-driver.html en via https://downloadcenter.intel.com/ de DSA tool draaien om eventuele missende of verouderde drivers van Intel te updaten

[ Voor 45% gewijzigd door Breezers op 24-12-2017 16:54 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Werkt het met Linux wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taeja92
Bedankt voor de reacties, zodra ik thuis ben na kerst zal ik de proef op de som nemen
Pagina: 1