Toon posts:

Laptop upgrade: Celeron 800 of toch PIII 800¿?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet het: het eerste wat je denkt is natuurlijk: DIE GAST SPOORT NIET |:( , DE PIII NATUURLIJK!

De processor die ik nu in m'n laptop heb is een Celeron 600 MHz, het m'bord kan tot maximaal 800 MHz.

De vraag is eigenlijk: Wordt een PIII ook veel warmer dan een Celeron, want ik heb maar beperkte koeling natuurlijk. En is de PIII 800 echt zoveel beter dan de Celeron 800, dat ik hiervoor 2x zoveel moet betalen. :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Nou ik denk in zoverre "Spoort niet" dat je überhaupt aan een upgrade denkt. Nu is de Celeron 600 idd niet de snelste cpu around, maar waarom wil je 'm sneller hebben :? Je doet toch geen zware 3D stuff of zo met een laptop? Wat doe je er wél mee is de vraag. Daarenboven is de stap van Celeron 600 naar 800 niet echt een overduidelijk merkbare. De P!!! zal meer merkbaar verschil laten zien, maar is dat de prijs waard?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop gebruik ik onder andere voor lichte apps, zoals office. Maar ik doe er toch ook wel regelmatig spellen op, voornamelijk race spellen zoals GP3 8-) Vandaar dat ik zat te denken aan een processor upgrade.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Forget it.

1. Het verschil tussen een Celly 800 en Celly 600 is niet wereldschokkend.

2. Een P!!! heeft meer in huis, maar kost evenredig meer pieken.

3. Is het geheugen in je laptopje wel 100 MHz? De Celly 600 heeft nl. een FSB van 66 MHz, terwijl de Celly 800 en de P!!!-800E 100 MHz FSB gebruiken. Kun je de FSB van de laptop eigenlijk wel instellen op 100 MHz?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkgeheugen is 100 MHz, en de FSB kan op 100 MHz. Ik heb al even wat navraag gedaan bij compaq, het enige wat je moet doen is de nieuwe processor er in douwen, en de FSB en multipliër worden dan automatisch aangepast (volgens compaq).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou hem niet gaan upgraden, een mobile kost sowieso heel veel geld en een PIII wordt wel goed warm (en je hebt op een 800 ook speedstepping, das ook waar je op moet letten natuurlijk). Maar ja als je moet kiezen dan natuurlijk die 800 PIII
Pagina: 1