Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• WouterB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:10
Ik zoek een?
Ik heb momenteel een Moto X 2014 (wit met bamboe achterkant.
Deze is nu echter 3 jaar oud en begint zijn leeftijd te tonen, accu houdt geen drukke dag meer vol en wat vaker random crashes.
Na 3 jaar mag ik daar echt niet over klagen, maar toch tijd voor een opvolger!

Wat is je budget?
De moto X was destijds +/- 400 euro, wat ik eigenlijk wel voldoende vind voor een nieuwe telefoon.
Ik heb de luxe dat ik meer geld kan uitgeven indien ik dat voor mezelf kan verantwoorden, dus het is meer een richtlijn dan een eis.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil ik?
* Een telefoon van +/- 5 a 5.5 inch
* Dunne bezels is een pluspunt (het formaat van moto X is prima, en dunne randen = meer scherm), maar geen harde eis
* die door de fabrikant goed bij gehouden wordt met nieuwe android versies en na een redelijke periode aan upgrades daarna nog een tijdje beveiligingsupdates krijgt.
* een goede camera (was bij de moto X niet zo belangrijk voor me, maar ik merk dat ik vaker de kinderen met de mobiel op de foto zet. Voor echt goede foto's heb ik ook een DSLR en een canon G7X, maar die moet je dan wel bij je hebben...)
* de 16 GB is te weinig, dus minstens 32GB, en liever 64, maar 64 lijkt de nieuwe standaard te zijn
* Een vlotte ervaring met de telefoon zelf

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik ben gewend aan android, dus geen Apple. Verder valt samsung met hun updatebeleid van de laatste jaren af, en zie ik teveel (hardware) problemen met LG toestellen, dus die vallen voor me af.
Wat ik nu zelf overweeg
* Nokia 8. Betaalbaar, goede specs, Nokia/HMD levert een schone android en lijkt goed om te gaan met updates (upgrade naar Oreo wordt nu uitgerold). Echter, ga ik spijt hebben van de camera? Ik lees dat die wat teleurstellend is.
* HTC U11. Ook betaalbaar, goede specs en lees dat camera ook goed presteert. Echter, qua updates is het nog de vraag wanneer de Oreo krijgt, en of deze ook nog een update naar P gaat krijgen.
* Pixel 2. Erg duur, maar wel een garantie op veel updates van Google zelf, en de camera (Of iig de software van google) wordt erg geroemd.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik telefoons over het hoofd? Zitten er nog nieuwe toestellen in de pijplijn waar het de moeite is om op te wachten? Is de pixel de ~1,5 a 2 keer zo hoge prijs waard tov anderen?

10 Yingli Panda 260Wp + 4 270Wp, Power-One Aurora PVI 3.0 en tigo optimisers. Zie http://www.tigoenergy.com/site.php?wouterb

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:38
Ik denk dat je je beeld van Samsung deels moet bijstellen. De S serie krijgt gegarandeerd 2 jaar upgrades en tot dusverre daarna nog updates. Bij de goedkopere modellen is dat wel minder. De s8 is daarmee een toestel binnen jou specificaties zeker adviseer mee te nemen, de camera is een van de beste op een telefoon op dit moment.

De Pixel is mooi maar lastig met garantie plus je bent automatisch beta tester van nieuwe Android versies. Maar je hebt wel een uniek toestel net als je bamboe X waarmee je opvalt tov de rest.

Nokia en HTC zijn beide gokjes, maar als je het kan veroorloven, waarom niet?

• Danny.G
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22-01 20:33
OnePlus 5T lijkt mij alles te bieden wat je wil. Zeer snelle hardware en vrij dicht op stock Google Android, prachtige behuizing en 18:9 AMOLED scherm, dunne bezels en een prima camera. Eigenlijk is de 5T een beetje de Pixel 2 XL 'Affordable Edition'.

De Nokia is een mogelijkheid, maar vergeleken met de 5T lever je dan wel op de nodige dingen in: Ontwerp+scherm, camera en software (minder features).

Danny.G wijzigde deze reactie 25-12-2017 02:36 (8%)

Zo nu en dan schrijf ik reviews, waarvan ik opmerkelijke of onbekendere producten alleen op mijn Tweakblog plaats.

• WouterB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:10
Zowel samsung als een OPO staan me niet echt aan, maar bedankt voor de suggesties. Het helpt om toch nog wat andere opties te bekijken. Ik heb lang lopen twijfelen tussen de nokia en de pixel (HTC is toch afgevallen), en ben toch bang dat de camera van de nokia me gaat tegenvallen. Ik denk dus dat het een pixel gaat worden.

10 Yingli Panda 260Wp + 4 270Wp, Power-One Aurora PVI 3.0 en tigo optimisers. Zie http://www.tigoenergy.com/site.php?wouterb

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True