Momenteel gebruik ik een desktop die ik wil upgraden. Het is een fijn ding en in principe kan ik er nog mee uit de voeten. De CPU is een i7-2600 en is dus niet overklokbaar. Op het moment dat ik met een 3D model (in Sketchup of Rhino 3D) aan de gang ga, merk ik dat het niet altijd soepel loopt als het model ingewikkelder wordt. Dit komt gelukkig niet heel vaak voor.
Ik zoek een?
nieuwe processor, moederbord en geheugen (de rest wil ik in principe hergebruiken)
Wat is je budget?
schatting €600,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur voor een bepaald merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
momenteel heb ik een desktop die ik ruim twee jaar geleden heb geüpgraded tot het volgende systeem:
Ik werk als architect/constructeur en maak veel gebruik van software als:
Van al de software-titels die ik gebruik, is Thearender de enige die volledig multi-threaded is. Renderen doe ik niet heel vaak en de GPU wordt daar dan ook voor gebruikt. MAAR als ik aan het werk ben, heb ik regelmatig meerdere softwarepakketten tegelijkertijd open staan (en dat zijn dan toch ook meerdere threads?)
Ik vraag me af waar ik het meeste profijt van ga hebben: veel threads (Ryzen) of een hogere single core-performance (i7)?
Ik zoek een?
nieuwe processor, moederbord en geheugen (de rest wil ik in principe hergebruiken)
Wat is je budget?
schatting €600,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur voor een bepaald merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
momenteel heb ik een desktop die ik ruim twee jaar geleden heb geüpgraded tot het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8H67-M Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus GTX970-DCMOC-4GD5 | € 443,62 | € 443,62 |
| 1 | WD AV GP WD5000AVDS, 500GB | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,39 | € 56,39 |
| 1 | Dell P2314H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 135,- | € 135,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 48,50 | € 48,50 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
Ik werk als architect/constructeur en maak veel gebruik van software als:
- Autocad LT
- Rhino 3D
- Sketchup Pro
- Thearender
- Matrixframe
- Adobe CS6: Photoshop, Illustrator, InDesign (geen CC)
- Affinity Designer en Photo
- Office 2010
Van al de software-titels die ik gebruik, is Thearender de enige die volledig multi-threaded is. Renderen doe ik niet heel vaak en de GPU wordt daar dan ook voor gebruikt. MAAR als ik aan het werk ben, heb ik regelmatig meerdere softwarepakketten tegelijkertijd open staan (en dat zijn dan toch ook meerdere threads?)
Ik vraag me af waar ik het meeste profijt van ga hebben: veel threads (Ryzen) of een hogere single core-performance (i7)?