Nieuwe optie: project treble bij Android toestellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ubartu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 14:11
Project Treble is in mijn optiek cruciaal als je een nieuwe Android telefoon aanschaft. Dit aangezien je de belangrijkste support voortaan van Google mee kunt krijgen in plaat van te hopen dat je fabrikant niet opeens besluit geen security en andere updates uit te brengen.

Helaas kan ik dit nergens aanvinken in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Ik ben bang dat dit op termijn een overbodige specificatie gaat worden. Project Treble zit al in Android 8 en als elke fabrikant dit ondersteunt dan voegt die specificatie weinig toe.

Alleen smartphones die van een oudere Android-versie komen en upgraden naar 8 of hoger hebben mogelijk deze ondersteuning niet. Op termijn (misschien bij een nieuwere Android-versie?) geeft geen enkele fabrikant meer door of ze Treble ondersteunen, omdat het al aanwezig was sinds Android 8.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

BartvanOranje schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:51:
Alleen smartphones die van een oudere Android-versie komen en upgraden naar 8 of hoger hebben mogelijk deze ondersteuning niet.
Maar hoe lang gaat het wel niet duren voordat alle telefoons met 8 uitkomen? Zo is halverwege november de OnePlus 5T nog uitgebracht met 7.1 terwijl 8.0 in maart werd aangekondigd en in augustus publiekelijk beschikbaar werd en er zijn vast nog wel meer voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me dat je in de PW wel kunt filteren op android versie. Als je dan 8 of hoger selecteert ben je er toch ook?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Ik had hetzelfde idee. Als ik een extra specificatie aanmaak met ''ondersteuning voor Treble'', dan heeft dat alleen zin voor toestellen met Android 8, alleen zit het daar al in :) waarom dan aangeven?

Terug naar mijn reactie: ''Alleen smartphones die van een oudere Android-versie komen en upgraden naar 8 of hoger hebben mogelijk deze ondersteuning niet.''

Dat zou een reden zijn om het wel aan te geven. Alleen lees ik nog geen concrete zaken omtrent Treble. Misschien ondersteunt elke telefoon met 8 altijd Treble, omdat het simpelweg in het besturingssysteem zit.

“Do. Or do not. There is no try.”