Toon posts:

VideokaartFAN maakt een teringherrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van, eerst was die nog stil :).......en nu maakt die toch een TERINGherrie, het is niet om aan te horen.

Het gaat om een Xentor32 ultra. Best kaartje, maar dat geluid, net of er een peleton helicopters opstijgt :(.

Ik heb de fan al losgeschroefd en weer vast, maar het blijft hetzelfde, heb de fan ook al GESTOFZUIGD :)......zonder resultaat...

ik heb hier nog een coolertje liggen van een pentium75...maar ik weet niet of die goed genoeg cooled. Bij Guillemot zeggen ze het probleem te herkennen, maar ze zeggen niet wat ik eraan moet doen....

MISSCHIEN WETEN JULLIE DAT ;)

thnx

p.s zouden ze op het hardewarenforum ook oordopjes verkopen ? ;)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik zal maar eens een nieuwe (video)chipset-cooler kopen

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:17
Gewoon die p75 venti erop schroeven, heb ik ook gedaan bij mijn viper 770, is erg stil en doet het echt goed tot wel 160 mHz.

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Core Mem is 175/183 dus dat ga ik maar niet doen......thnx voor de tip in ieder geval :)

maarja wat nu

Accident wat voor en waar kan je zo'n kaart kopen

• snakeye
  • Laatst online: 31-08 14:43
Daar heb ik nou ook last van met met cl tnt ultra 2. Probleem is dat het geen standaard koelertje is maar een fan die verzonken is in de heatzink .Weet iemand waar ik zo'n kreng kan kopen??

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Met mijn asus v3800 ultra had ik dat ook!

Net een zooi helis ja!!

Oplossing?

ik heb een tennmax coolertje erop gezet en viola!!RUST!!!

die dingen ken je kopen bij www.informatique.nl

• snakeye
Had ik ook al aan gedacht zo'n tennmax coolertje. Ik ben alleen niet zo'n held in het verwijderen en aanbrengen van coolblokies. Hoe krijg je dat ding ervanaf dan hij zat stevig vast.

En zo'n coolertje kost zo'n 80 pieken :((ex verzendkosten) wel een beetje duur voor alleen een fan. Socket7 cooler erop?? Sugesties??

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Die ene koeler van je P75 moet je er gewoon opzetten, kijk maar eens wat voor koeler er nu opzit en wat voor een straks.
Dat ie niet goed koelt is bullshit van die V770 van martinus wil gewoon niet harder en dat is logisch want hij is ver zat overgeklokt.
Als jij dat koelertje eropzet gaat ie waarschijnlijk wel tot de >185

Verwijderd

Topicstarter
Die P75 cooler heeft maar 5 vinnen. Die Cooler van de Xentor zelf heeft er 9 ofzo.

Update: Nu is die opeens stil :)

maarre dat heeft ie wel meer....ff stil...en dan vliegt ie het huis uit :(

oja die coolers zijn wel duur zeg...tussen de 50 - 80 piekies.......

kan je er geen andere coolers opzetten misschien ?

Update: Hij is weer aan het vertrekken....als je opschiet kan je nog mee :(

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
Wat voor koeling zit er nu precies op?
koelblok/fan/koelblok+fan?

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

Ik heb dan wel geen TNT2 maar een GeForce, maar volgens mij haalt dat niet zoveel uit. Ik heb zelf de standaard cooler eraf gesloopt en een socket 7 cooler erop gelijmd. En dat werkt dus perfect, en meteen STUKKEN koeler.
Jag

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een coolblok op in de ribbels van de het coolblok zit de cooler vastgeschroefd. Btw als je een Socket7 cooler neemt, krijg je dan geen condensatie ?

Oja JAG, be nice to your GeForce ;)

• snakeye
Shit gister stond die Fan dus gewoon stil :(, wordt echt tijd voor een nieuwe..

Na even aanduwen krijg ik mijn vertrouwde helikopter geluid weer terug. :(

• Hielko
  • Laatst online: 22:35
Als ik dat zo hoor krijg ik ideeen dat, dat fannetje aardig kaduk is waarschijnlijk heb je een fannetje erop zitten zonder kogel lagers of met slechte en is de boel nu gewoon versleten.

ennuh die pentium fan moet echt wel voldoende zijn, je wilt het geloven of niet maar zelf de geforce kan zonder cooling (maar dan mel op 120/166).

Verwijderd

Bijna elke fan die je erop zet is beter dan wat er nu op zit:
ten eerste de termal compound die ze gebruiken bij die dingen is zwaar slecht en geleid heel slecht. de fan en heatsink in een zijn ook nogal crappy. dus gewoon eraf slopen. het schijnt te helpen de kaart eerst 5 mins in de vriezer te leggen dat gaat het makkelijker en dan wat termal grease of compound nemen dat op het heatsinktje smeren en op de chip(eerst met wasbensine of zo ff die oude compound er af halen)en dan op de hoekjes een druppeltje seconde lijn en plakken maar.

ThaViNNy

Verwijderd

Tot hoever kun je je videokaart eigenlijk laten draaien? Ik heb een Viper 770, die draait nou op 180/200 , is dit hoog? of kan het hoger? hij wordt zo'n 40 graden, heb er een fan opgezet, zonder fan op originele snelheid 125/150 werd ie 50 graden...

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

Ik heb mijn cooler eraf gehaald na een tijdje Q3 gespeeld te hebben, en toen pc op de harde manier uit, GeForce eruit en snel een schroevendraaier ertussen. Toen de lijm eraf met terpetine en doek, en met standaard componenten lijm nieuwe cooler erop. Toen een paar dagen zonder kap op kast gespeeld en opvang ding voor cooler mocht ie eraf vallen. Maar hij zit echt moervast, en hij is echt stukken koeler (ik heb een keer de nieuwe cooler eraf gehaald en gevoeld om de temp te testen, echt stukken lager). Ik denk dat hetzelfde verhaal opgaat voor de TNT2.
En ik ben heel aardig voor mijn GeForce btw, niet zo gek ook als je er meer dan 600,- voor hebt betaald ;)
Jag

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb met mijn TNT1 koeler ook probs gehad.
Mijn oplossing was om de koeler er ff af te schroeven, dat stikkertje op de achterkant erafpulken, een druppeltje olie bij het rotatiepinnetje, stikkertje er weer op, ding er weer opschroeven en hij is weer stil.

Weet niet hoe dat bij andere videokaarten zit, maar ik hoorde van iemand dat dit soort problemen wel vaker zo zijn op te lossen.
Pagina: 1