Mijn huidige systeem trakteert me sinds kort zo af en toe op een blue screen of death...
Na 5.5 jaar mag ie dan ook wel eens vervangen gaan worden.
Als complete nitwit heb ik her en der wat mee zitten lezen, heb bedacht dat Ryzen 5 de basis moet zijn en dat ik het wil bestellen bij een firma die het voor mijn assembleert.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er worden zeker wel spellen op gespeeld, maar ben geen fanatieke (online) gamer. Iets als Fallout 4, Divinity Original Sin 2 moet er wel (moeiteloos) op kunnen draaien. Het is ook de bedoeling dat ie nieuwe spellen uit die categorie de komende 4-5 jaar aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles inclusief: max 1500,-
Minder is natuurlijk beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, boxen en monitor gaan mee. Verder moet ie helemaal van scratch naar direct gebruiksklaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD van 500 Gb, harde schijf van 3-4 Tb en een fatsoenlijk aantal USB-poorten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merkvoorkeuren, wel slechte smaak : van blauwe ledjes word ik vrolijk
Dit is wat ik bij elkaar geklikt heb bij de leverancier die dit vervolgens compleet geassembleerd op kan sturen. (ik heb geen idee of het gangbaar is om die naam ook te vermelden, maar volgens mij is dit binnen Nederland de meest gangbare)
1 x AMD Ryzen 5 1600, 3,2 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
1 x ASRock A320M Pro4, socket AM4 moederbord
1 x MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1, Grafische kaart
1 x Corsair 16 GB DDR4-3000 Kit, Werkgeheugen (Zwart, CMK16GX4M2B3000C15, Vengeance LPX, XMP)
1 x Samsung 850 EVO, 500 GB SSD
1 x WD Blue, 4 TB Harde schijf
1 x Corsair RM550x, 550 Watt voeding
1 x Sharkoon DG7000 blue, Tower-behuizing
1 x ASUS DRW-24D5MT, DVD brander
1 x ASUS Wireless-N300 USB Adapter USB-N14, WLAN adapter
1 x Intel® EXPI9301CT, Netwerkadapter (*voor backup : mocht de wifi problemen hebben)
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit, Software
Ga je overklokken?
Als complete nit-wit denk ik niet dat ik me aan overklokken moet gaan wagen, dus dat ga ik ook zeker niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen horen of ik inconsequente/onlogische keuzes heb gemaakt...of veel erger : een of andere blunder (2 componenten die niet samen kunnen of zo).
Na 5.5 jaar mag ie dan ook wel eens vervangen gaan worden.
Als complete nitwit heb ik her en der wat mee zitten lezen, heb bedacht dat Ryzen 5 de basis moet zijn en dat ik het wil bestellen bij een firma die het voor mijn assembleert.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er worden zeker wel spellen op gespeeld, maar ben geen fanatieke (online) gamer. Iets als Fallout 4, Divinity Original Sin 2 moet er wel (moeiteloos) op kunnen draaien. Het is ook de bedoeling dat ie nieuwe spellen uit die categorie de komende 4-5 jaar aan kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles inclusief: max 1500,-
Minder is natuurlijk beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, boxen en monitor gaan mee. Verder moet ie helemaal van scratch naar direct gebruiksklaar.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD van 500 Gb, harde schijf van 3-4 Tb en een fatsoenlijk aantal USB-poorten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen echte merkvoorkeuren, wel slechte smaak : van blauwe ledjes word ik vrolijk
Dit is wat ik bij elkaar geklikt heb bij de leverancier die dit vervolgens compleet geassembleerd op kan sturen. (ik heb geen idee of het gangbaar is om die naam ook te vermelden, maar volgens mij is dit binnen Nederland de meest gangbare)
1 x AMD Ryzen 5 1600, 3,2 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor
1 x ASRock A320M Pro4, socket AM4 moederbord
1 x MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1, Grafische kaart
1 x Corsair 16 GB DDR4-3000 Kit, Werkgeheugen (Zwart, CMK16GX4M2B3000C15, Vengeance LPX, XMP)
1 x Samsung 850 EVO, 500 GB SSD
1 x WD Blue, 4 TB Harde schijf
1 x Corsair RM550x, 550 Watt voeding
1 x Sharkoon DG7000 blue, Tower-behuizing
1 x ASUS DRW-24D5MT, DVD brander
1 x ASUS Wireless-N300 USB Adapter USB-N14, WLAN adapter
1 x Intel® EXPI9301CT, Netwerkadapter (*voor backup : mocht de wifi problemen hebben)
1 x Microsoft Windows 10 Home 64bit, Software
Ga je overklokken?
Als complete nit-wit denk ik niet dat ik me aan overklokken moet gaan wagen, dus dat ga ik ook zeker niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen horen of ik inconsequente/onlogische keuzes heb gemaakt...of veel erger : een of andere blunder (2 componenten die niet samen kunnen of zo).