DELETED
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 20:35 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
En daarom is het juist zo belangrijk om op je voorlopige aanslag 2018 meteen actie in ondernemen als er, zoals in mijn situatie, een hoop is veranderd. Dan voorkom je een verrassing (in positieve danwel in mijn geval negatieve) achteraf.upje schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:36:
Goed dat je zoveel zaken voor jezelf op een rijtje hebt gezet.
Ik begrijp alleen niet helemaal waarom het inschatten van de voorlopige aanslag zo belangrijk voor je is. Het is een voorlopige aanslag, dus die zal altijd afwijken van de definitieve aanslag. En dat geeft ook helemaal niks. Het ene jaar krijg je nog wat meer terug, het andere jaar moet je iets terugbetalen.
Een antwoord als dit was ik dus precies naar op zoek. Dank.Kasparov schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:40:
Dat punt van het salaris dat geen verschil als gevolg geeft klopt, dit komt door de loonbelasting die wordt ingehouden.
Je blijft in dezelfde schijven belasting voor het onderdeel 'werk en wonen'.
Ik zit nu op m'n mobiel en kan de annuiteit niet zo snel doorrekenen.
Met het aflossingsvrije deel moet kloppen, hoofdsom x rentepercentage.
Maar als tip, schat alles altijd iets te negatief, beter dat je bij de aangifte iets terug krijgt dan dat je met een onverwachte naheffing zit.
De WOZ waarde die je voor de wijziging voorlopige aanslag 2018 mag gebruiken is die van de peildatum WOZ waarde op 1 januari 2017. Deze wordt pas in de tweede maand van 2018 bekend gemaakt. Ik heb voor nu dus 3,5% op de WOZ waarde van 2016 gedaan.MAX3400 schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:35:
Voordat je verkeerd rekent; je WOZ uit 2016 is 2 jaar geldig. De aanslag waar je nu over praat is over belastingjaar 2017. Je mag dus over de afgelopen 365 dagen nog steeds de WOZ van 2016 in je aanslag opnemen. WOZ-waarde 2018 (als je die in februari krijgt ofzo), is pas van toepassing in je aangifte over 2018 dus ergens begin 2019.
Maar gezien al je gewijzigde situaties/waarden; is het niet slimmer om hier een adviseur voor in te schakelen? Een beetje belastingconsulent kan, met enige nuance, al je waarden/eenheden in een uurtje voor je op een rijtje zetten en dan weet je bijna 100% zeker dat alles klopt.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq